AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #1 Skrevet 12. juli 2021 Hvor har dere forsikret hunden og hvilken pris/dekningsgrad? Holder det med forsikring som dekker 30 000 i veterinærutgifter? Egenandel 20%. Anonymkode: 4eb05...0ad
Arx Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 (endret) Jeg har 60.000. Har flere venner som har brukt opp hele 60 på et år, eks ved korsbåndsoperasjon eller livmorbetennelse og påfølgende operasjon. Edit har selv Agria Endret 12. juli 2021 av Arx 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 Hvis du blader litt bakover på dette underforum, finner du veldig mange like tråder om emnet. Anonymkode: c2b4e...1dc
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 Har agria med 60k dekning. Har bare brukt Max 18k på et år så langt, men det var pl-operasjon på en fot. Hadde det vært på begge hadde det blitt over 30k, om ikke så veldig mye over. Spørs også litt på priser i området du bor i hvor mye du trenger, men jeg hadde ikke turt å ha under 60k. Tror ikke det er så veldig mye dyrere heller. Anonymkode: 8b335...382
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #5 Skrevet 12. juli 2021 Har Agria med 60.000 dekning. Hvis det først skjer noe så kan de 60.000 gå veldig fort! Anonymkode: 86ae9...8af 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #6 Skrevet 12. juli 2021 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvor har dere forsikret hunden og hvilken pris/dekningsgrad? Holder det med forsikring som dekker 30 000 i veterinærutgifter? Egenandel 20%. Anonymkode: 4eb05...0ad Vær obs på hvilke sykdommer de dekker. En rekke forsikringsselskap dekker f. Eks ikke allergi. Eller de dekker det en gang, og etter at diagnosen er stilt er det null. Og de vil ofte forskuttere diagnosene og setter veterinærens ord i tvil, så selv en ru nde med lus fører til en allergidiagnose. Som hunden jo ikke har engang. Kjøper du bulldog, straff, boxer, doodle, copperdog eller welsh springer spaniel, bør du iallefall ha dekning for allergi. Særlig copperdogs. Verste forsikringa de kan ha er IF, da sitter du i klisteret om det skjer noe, og disse eierne får ikke dekket noe som helst. ellers: lurt med medisinforsikring, de beste medikamentene er som regel også de dyreste, og får du en hund med en kronisk lidelse, vil det være gull å slippe å måtte gå til medisin C på nederste hylle, fordi du ikke har råd til medisin A som er mye mer effektiv, og mye tryggere å bruke over tid. Anonymkode: 8737c...82c 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #7 Skrevet 12. juli 2021 TS her. Jeg har nå lest vilkårene til ulike selskaper, og jeg får inntrykk av at det er svært lite som dekkes dersom ikke hunden har vært forsikret FØR 4 måneder. Jeg overtar en hund på 2 år som dessverre aldri har vært forsikret. Tror ikke det lønner seg for meg å forsikre den allikevel.. Det blir bortkastet å betale mye hver mnd, og så blir nesten ingenting dekket uansett. Anonymkode: 4eb05...0ad
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #8 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): TS her. Jeg har nå lest vilkårene til ulike selskaper, og jeg får inntrykk av at det er svært lite som dekkes dersom ikke hunden har vært forsikret FØR 4 måneder. Jeg overtar en hund på 2 år som dessverre aldri har vært forsikret. Tror ikke det lønner seg for meg å forsikre den allikevel.. Det blir bortkastet å betale mye hver mnd, og så blir nesten ingenting dekket uansett. Anonymkode: 4eb05...0ad Isåfall har du ikke lest godt nok eller sett på riktige selskaper. Se på If, de har få slike restriksjoner og svært god dekning. Den dagen hunden din hopper ned fra sofaen og ryker korsbåndet eller blir påkjørt og opereres eller knekker en klo i en ståltrapp og får betennelse så kan du jo sitte der med 40 000 kr-regningen din fordi du valgte å ikke forsikre den 😊 Anonymkode: a05e2...d92
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå