Gå til innhold

Burde jeg være bekymret?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok celleprøve hos privat gyn fred 18.6, altså drøyt 3 uker siden. Fukk beskjed da jeg gikk om at svaret på prøven ville foreligge om 3 uker....ikke fått noe svar.....prøvde å ringe klinikken på fredag-ingen svar....tenk om de har feriestengt? Vil jeg få er svar før de åpner? Burde jeg være bekymret for at svaret er dårlig? Har hørt for mange historier om folk som har fått sene svar,  utviklet kreft-ig dødd som følge av sent svar...

Anonymkode: f79db...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri fått svar når alt er i orden

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører aldri noe om prøvesvar når det ikke er gjort funn. Men altså, om du ringte fredag og ikke fikk svar så betyr jo ikke det noe som helst. Prøv igjen på mandag.

Anonymkode: cddc0...7b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør absolutt ikke være bekymret. Jeg har aldri fått tilbakemelding når alt er ok. 

Anonymkode: 97222...d74

AnonymBruker
Skrevet

Intet funn, intet svar. Det gjelder de fleste prøver man tar hos legen.

Anonymkode: 14e40...5b4

• Liker 1
Skrevet

Som de andre her skriver, hvis du ikke har fått noe svar er prøven overveiende sannsynlig helt fin.

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke engstet meg. Jeg tok også celleprøve i slutten av juni ifjor, ble oppringt av gynekologen i midten av juli da det viste seg at jeg hadde alvorlige celleforandringer. Det ble også sendt brev på helsenorge hvis jeg husker riktig. Poenget mitt er at om det er noe alvorlig så får du vite det så fort som mulig, og det blir raskt tatt hånd om også. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk svar for litt siden via Helsenorge, ingen funn. Men svarene lå der, tok ca 4 uker før jeg hadde svar

Anonymkode: 5c573...e3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...