Mimmii Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Katten min har fått påvist fôrallergi, men det er uvisst hva eksakt han reagerer på. Startet med allergifôr for en liten stund siden. Når kan jeg forvente at symptomene på allergi er helt borte? Tar det en stund?
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #2 Skrevet 12. juli 2021 14 hours ago, Mimmii said: Katten min har fått påvist fôrallergi, men det er uvisst hva eksakt han reagerer på. Startet med allergifôr for en liten stund siden. Når kan jeg forvente at symptomene på allergi er helt borte? Tar det en stund? Allergifor brukes for å påvise forallergi. Høres ikke ut som om du har forstått veterinæren din? Eller du har en dyrlege som tror på blodprøver mtp forallergi? Det er ikke måten å diagnostisere forallergi på. hvilket for bruker katten nå? Anonymkode: a67b3...598
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #3 Skrevet 12. juli 2021 Når du ser tegn på bedring varierer med hva slags symptomer pus har. ved hudproblemer kan de måtte se det an i alt fra 4 til 12 uker, noen ganger lenger. Ved tarmproblemer kan man se bedring etter kortere tid. Så det er viktig at pus ikke får noe som helst annet enn allergifor nå, ikke godbiter osv. etter at symptomene er borte kan man gradvis introdusere ulike ting som pus kan reagere på for å se hva den ikke tåler. Anonymkode: cc6b3...9c9
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Allergifor brukes for å påvise forallergi. Høres ikke ut som om du har forstått veterinæren din? Eller du har en dyrlege som tror på blodprøver mtp forallergi? Det er ikke måten å diagnostisere forallergi på. hvilket for bruker katten nå? Anonymkode: a67b3...598 I alle dager. Allergifor brukes da ikke for å påvise allergi, men allergifor kan ofte hjelpe de dyrene med allergier Anonymkode: cc6b3...9c9 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2021 #5 Skrevet 12. juli 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: I alle dager. Allergifor brukes da ikke for å påvise allergi, men allergifor kan ofte hjelpe de dyrene med allergier Anonymkode: cc6b3...9c9 Det er den store misforståelsen ja….. Anonymkode: a67b3...598
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #6 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det er den store misforståelsen ja….. Anonymkode: a67b3...598 Hah, når man setter et dyr på hypoallergenic for så er mange av proteinene som dyr oftest reagerer på fjernet, slik som feks kylling 🙄 Anonymkode: cc6b3...9c9
Mimmii Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Allergifor brukes for å påvise forallergi. Høres ikke ut som om du har forstått veterinæren din? Eller du har en dyrlege som tror på blodprøver mtp forallergi? Det er ikke måten å diagnostisere forallergi på. hvilket for bruker katten nå? Anonymkode: a67b3...598 Katten min bruker RC hypoallergenic. Har vært hos to forskjellige veterinærer, og de finner ikke ut hva det er. Eliminasjondietten er testet ut uten hell, dermed får katten allergifôr. I og med at vi ikke vet hva katten reagerer på, er det da veldig vanskelig å prøve nye fôr når symptomene er borte.
Mimmii Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #8 Skrevet 13. juli 2021 Har forresten prøvd RC kitten og RC norwegian forest cat. Katten reagerte på begge, og nå er jeg helt rådvill.
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #9 Skrevet 13. juli 2021 12 hours ago, AnonymBruker said: Hah, når man setter et dyr på hypoallergenic for så er mange av proteinene som dyr oftest reagerer på fjernet, slik som feks kylling 🙄 Anonymkode: cc6b3...9c9 Det stemmer bare delvis. Anonymkode: a67b3...598
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #10 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Det stemmer bare delvis. Anonymkode: a67b3...598 Men jøss så mye kunnskap du kommer med. Kilder er du snill Anonymkode: cc6b3...9c9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå