Gå til innhold

Stiv nakke

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med stiv nakke. Sitter veldig mye foran pc'n i løpet av en arbeidsdag. Den stive nakken er nok forbundet med anspenthet. Det er ikke akutt og har vært slik i lang tid. Det går over i feriene...

Hva slags behandling er egentlig best for slikt? Har pøvd fysioterapeut, men ikke helt fornøyd med det.

Har dere prøvd noe som har funka bra?

Anonymkode: be553...f51

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Paralgin forte

Anonymkode: 55512...79e

AnonymBruker
Skrevet

Jevnlig bevegelse/kondisjonstrening, styrketrening og avspenning? Massasje? En kombo?

Anonymkode: bca62...2da

AnonymBruker
Skrevet

Kiropraktor

Anonymkode: effab...926

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sliter med stiv nakke. Sitter veldig mye foran pc'n i løpet av en arbeidsdag. Den stive nakken er nok forbundet med anspenthet. Det er ikke akutt og har vært slik i lang tid. Det går over i feriene...

Hva slags behandling er egentlig best for slikt? Har pøvd fysioterapeut, men ikke helt fornøyd med det.

Har dere prøvd noe som har funka bra?

Anonymkode: be553...f51

Prøvde ulike behandlinger i flere år men innså til slutt at det eneste som hjalp var å slutte i jobben.

Av kiropraktor, fysio, manuellterapeut  akkupunktur har jeg hatt mest utbytte av sistnevnte. 

Anonymkode: 97132...351

AnonymBruker
Skrevet

Den typen her med hånd på hodet: 

Fungerer faktisk overraskende bra. 

Anonymkode: 1b35d...7f9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sleng ut en matte på gulvet og ligg på ryggen mens du beveger beina rolig i ulike bevegelser. La skuldrene hvile imens. Eneste som hjelper meg. Det er egentlig øvelser for hofter men også fine mtp å fokusere på slappe av i nakke skuldre. 5 min av gangen er nok.

Anonymkode: d1196...570

Gjest Elder Millennial
Skrevet

Det som funket best for meg var bytte av kontorstol! 

AnonymBruker
Skrevet

Få jobben til å fikse ergoterapeut som kan komme og se hvordan du/dere arbeider. Da får du råd og ordentlig stoler og andre hjelpemidler

Anonymkode: 8ef3f...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...