Gå til innhold

Er denne frisyren altfor lite pyntet som brud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gifter meg i en liten kirke på landet med en enkel feiring etterpå. Skal ha en hvit, helt enkel klassisk brudekjole og en litt "vilter" blomsterbukett. Lurer på om denne frisyren blir for kjip? Jeg takler ikke sånne stramme oppsatte brudesveiser 😅😅 Og jada det finnes jo en mellomting. Men hva synes dere om eksempelbildet?

B5F14545-F73F-4B52-AFC7-9B62D2A8B504.jpeg

Anonymkode: ef165...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres helt fint til den type kjole og bryllup du beskriver. Jeg skal selv ha en enkel frisyre til mitt bryllup. Orker ikke sitte i mange timer hos frisør og synes oppsetninger ofte blir gammeldagse og litt kjerringaktige. 

Det finnes dessuten mye flott hårpynt eller slørspenner til å feste øverst på sløret, som man kan matche en enkel frisyre med dersom man ønsker en mer «brudete» hårklype enn den på bildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser ut som en rufsete hverdagsfrisyre, der kvinnen som har den, ikke har hatt tid til å stelle håret.

Anonymkode: 47006...3d5

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta igjen litt av blomstene fra buketten og sett de i håret, og hva med å lage et litt personlig slør? Noen remser med blonder (pent sydde i kanten så de ikke ser tjafsete ut) som festes i knuten sammen med blomstene. Noe bohem-aktig som kan stå for å være selvkomponert og hjemmelaget :)

Anonymkode: 44652...f38

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, personlig ville jeg nok gjort litt mer ut av det. Det er mange muligheter, selv om du bruker den frisyren som utgangspunkt. Men samtidig er det din dag, og du ordner håret slik du syns er finest. 

 

Anonymkode: af835...658

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bestemmer helt selv hvordan du vil ha håret, ikke la andres meninger styre for deg

Anonymkode: 4d8c9...ba1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre men det ser ut som du ikke rakk å gjøre noe med håret, og bare dro med spenna du satte i da du skulle sminke deg.

Anonymkode: 64d9d...ab2

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fnuggolina

Helt ærlig?

En av de styggeste sveisene jeg vet om - sånn klype altså 😅

De som går sånn er gjerne de som gir F og har fett hår som skal samles.

Kjøp heller en krøll eller bølgetang, og saltvannsspray.

Så øver du litt på sveisen hjemme.

Kjøp ei fin hårklype til å feste håret litt bak øret eller noe sånt. Eventuelt lusespenne med nyplukkede små blomster. 

Jeg hadde selv noe ala det, og kjøpte bare 2 hårspenner med små blomster/stener på i en dus farge som passet kjolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes heller ikke sånn hårklype er særlig fint, og ville nok også tenkt at du ikke rakk å gjøre noe med håret. Personlig ville jeg heller gått for en litt mykere hårknute (soft chignon), da en håroppsats absolutt ikke trenger å være stram. Samtidig tenker jeg at det viktigste er at du føler deg komfortabel, så jeg tenker at mine meninger er ganske irrelevante uansett. Om noe føles unaturlig på dagen skinner det fort gjennom.

Giftet meg forresten også i en kirke på landet med en relativt liten fest etterpå (og med en vilter brudebukett ;) ). Jeg valgte å ha håret halvveis satt opp da jeg følte meg mest komfortabel slik. 

Anonymkode: 17051...28d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint om du tar noen blomster inne i klypa.🙂 synes den sveisen var fin og enkel jeg da.👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg hadde krøllet de løse hårene foran i ansiktet.🙂 Jeg synes det er så fint med krøller og bølger jeg da😆

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer, men hva med løst hår litt krøller og med blomster i ? Trenger ikke være noe oppsatt på en dag og så synes jeg det ser veldig romantisk og sommerlig ut da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns hvertfall at sånne enkle løse frisyrer er mye finere enn voldsomt oppsatt hår som ser veldig stivpyntet og «ball»-aktig ut

Anonymkode: da87e...556

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår hva du er ute etter, men håret på det bilde er stygt. Ligner på penis og kleppa ser veldig hverdagslig ut. Typen du bruker søndagsmorgen sammen med pyjamas. 

Anonymkode: b69c2...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat sånn klype tenker jeg ikke er særlig pent. Og timesvis hos frisøren trenger det ikke å ta. Som brud tok det noen timer hos meg, men de gangene jeg som gjest har hatt time for enkelt oppsett hos frisør har det tatt Max en time - og jeg har vært veldig fornøyd! Løst og ledig kan du be om😀

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ser ikke pyntet ut i det hele tatt. Det der er hverdagsfrisyrer. Sånn hjemme og slappe av frisyre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du spør... Jeg synes det ser helt grusomt ut og absolutt ikke hører hjemme i bryllup, verken på brud eller gjester. 

Men om du liker det og føler deg flott slik, kjør på! 

Anonymkode: cbc9d...a3b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt for hverdagslig, finnes penere frisyrer som er ganske så avslappet i stilen.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...