AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #1 Skrevet 11. juli 2021 Irriterer meg at ting «må» koste noe hele veien. Hvorfor skal man trenge å bruke penger på å gjøre noe, eller gjøre noe sammen med andre? Hvorfor er ikke en gåtur i heia og medbrakt termos like verdifullt som en tur på en bråkete og overfylt kafé f.eks? Er ikke det viktigste selskapet i seg selv? Kan være kjekt å gjøre noe som koster sammen også, men det trenger jo ikke være store greiene alltid? Tenker at det må da være nok å finne på. Både alene, og sammen med andre. Men det trenger ikke alltid å være så dyrt. Så da har jeg spørsmål til alle som vil svare. Hvilke aktiviteter som er gratis, eller koster lite, liker dere å gjøre? Anonymkode: 2a3b9...63d 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Geocaching, det er forholdsvis rimelig. Helt til en blir bitt av basillen med å hente de litt vanskeligere tilgjengelige cachene, da kommer klatreutstyr og kajakk plutselig på handlelista Anonymkode: ede15...ccf 2
Hippogriff Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Mange steder har lokale ildsjeler, idrettslag ol laget turkonkurranser. Velegnet venneaktivitet.
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #4 Skrevet 11. juli 2021 Går mye turer, kan ta med badetøy, hengekøye,primus,grønnsaker og buljong for å lage suppe, ellers er det hyggelig å spille kort, brettspill, møtes hjemme hos folk og spisem middag eller noe enkelt sammen, male, tegne Anonymkode: c1bed...f71
Nooni Skrevet 11. juli 2021 #5 Skrevet 11. juli 2021 Jeg går mye (hver dag) og i raskt tempo. Det er langt fra alle vennene mine som er glad i det (det blir for langt og hurtig), så da foreslår jeg gjerne en kort tur (bare for å være ute) med grilling og kanskje litt vin. Det er noe med å være ute og for meg er det viktig at en slik aktivitet tilpasses den minst trente, slik at alle får en hyggelig opplevelse. Hvis man ønsker kan man innlemme geocaching eller stolpejakt. Jeg får nesten alltid tilbakemelding på at folk setter pris på det, fordi mange syns det er vanskelig å komme seg ut. 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #6 Skrevet 11. juli 2021 Vi (jeg og barnet mitt) liker å dra på badeplasser når det er fint vær. De fleste andre aktiviteter jeg liker å gjøre koster penger, uheldigvis. Jeg liker ikke gå tur, telting eller lignende. Jeg vet det nesten er forbudt i Norge å ikke like det, men for meg er det er nesten som en straff, finner ikke et hint av glede i det. Når jeg treffer venner, treffes vi gjerne hjemme hos en av oss når vi skal unngå pengebruk. Det koster jo nesten ingenting (kun tranport og eventuelt kaffe). Anonymkode: f81d1...1e2 1
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #8 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Geocaching, det er forholdsvis rimelig. Helt til en blir bitt av basillen med å hente de litt vanskeligere tilgjengelige cachene, da kommer klatreutstyr og kajakk plutselig på handlelista Anonymkode: ede15...ccf Signerer denne😵🙃😂😂 Anonymkode: b1a3f...5c2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #9 Skrevet 11. juli 2021 Vi bruker biblioteket mye. Her arrangerer de jevnlig ting som høytlesning og forfattermøte, foredrag om ymse tema av dagsaktuelle, mini-konserter. Alt gratis. Teateret har veldig rimelige mini-oppsetninger/konserter til lunch-tider på lørdager her. Besøker lokale kulturminnsplasser og naturformasjoner/utsiktspunkt osv. Sammen med andre med barn drar vi ofte til en av parkene hvor de har sykkelbane for ungene. Gratis. Tar med niste. Anonymkode: f2356...fc8 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #10 Skrevet 14. juli 2021 Det handler vel om at da må ting forberedes mer, kanskje? Hvis du sier: Vil du være med på tur, været skal være fint 😊: Jeg tar med meg te på termos og baker noe godt å vite i. Har ekstra sitteunderlag. Så fordrer det at du bruker en del tid, samt faktisk har termos, passende sekk å være i samt sitteunderlag.. Noen ganger er de insvesteringene for store. Anonymkode: 40d2b...b58 2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #11 Skrevet 14. juli 2021 Selv kombinerer jeg. Sommeren består i stolpejakt i nærmiljøet, utforske nye fjelltopper, badeturer ut til kysten, kokkekurs på nett, telttur. Men vi skal også på staycation til spa-hotell, utendørs konsert, og prøve ut nye restauranter med gode venner. Og en uke Italia. Anonymkode: a3f77...1ad
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #12 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 11.25): Geocaching, det er forholdsvis rimelig. Helt til en blir bitt av basillen med å hente de litt vanskeligere tilgjengelige cachene, da kommer klatreutstyr og kajakk plutselig på handlelista Anonymkode: ede15...ccf AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 22.58): Signerer denne😵🙃😂😂 Anonymkode: b1a3f...5c2 Vi prøvde, men er helt håpløse... Selv de som var merket enkle fant vi ikke. Har dere tips? Anonymkode: a3f77...1ad
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #13 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi prøvde, men er helt håpløse... Selv de som var merket enkle fant vi ikke. Har dere tips? Anonymkode: a3f77...1ad Mange steder har Facebook-grupper for folk som cacher i området. Bli med der og spør om noen vil være med dere ut og forklare. Gå for lav vanskelighetsgrad (d) og litt større bokser, så bør det være enklere. Sjekk om det er hint og bilder som viser hvor boksen er gjemt. Anonymkode: ede15...ccf
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #14 Skrevet 14. juli 2021 vi drar på standa,bading så snart det er vær til det. Har med matpakke, frukt, kald drikke og kanskje litt salt snacks og bok. Da kan vi holde det gående i timesvis. Har flere ulike badeplasser innen 20 minutter hjemmefra så vi varierer litt hvor vi drar. Bading er min favoritt aktivitet i ferien, selv om jeg har bikka 40 med god margin. Vi turorienterer også, det samme som stolpekjakt. Vi kjøper den lokale tur-O pakken med kart her koster den 200 kr, da er det med fire fem kart og ca 60 poster fordelt på kartene og hvert kart kan legges opp til 2-3 ulike turer. De har også et par gratis turer på nett. Se turorientering.no vi liker også å lete opp statuer og andre offentlige kunstverk på nett først og lese litt om dem og så dra ut og besøke stedene. legger ofte opp til en liten kulturløype i byen med innlagt lunsjpause i en park og is på butikken etterpå. Krever litt jobb, men går ganske kjapt på en liten kveldsstund eller to. Det høres skikkelig døll ut, men vi lærer mye om både kultur og lokalhistorie. For Bergen finnes det en bok med ferdige turer for barn og unge, kan lånes på biblioteket Anonymkode: 8f6be...fdd 2
Angelheart2 Skrevet 14. juli 2021 #15 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Vi prøvde, men er helt håpløse... Selv de som var merket enkle fant vi ikke. Har dere tips? Anonymkode: a3f77...1ad Tipser om Stolpejakt. Det er litt i samme gata, men der litt av poenget med geocaching er at cachene er gjemt så står stolpene som regel godt synlige.
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #16 Skrevet 14. juli 2021 Angelheart2 skrev (32 minutter siden): Tipser om Stolpejakt. Det er litt i samme gata, men der litt av poenget med geocaching er at cachene er gjemt så står stolpene som regel godt synlige. Stolpejakt har jeg full kontroll på, derfor jeg trodde jeg skulle like geocaching like godt. Men er tydeligvis for utålmodig til å lete 😅 Anonymkode: a3f77...1ad
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #17 Skrevet 14. juli 2021 I ferien har jeg fått skikkelig sans for gode gamle matpakka. I stedet for å kjøpe dårlig, usunn og dyr mat på tur får vi sunn og god mat til en brøkdel av prisen. Skal sies at vi har lav terskel for å spise ute hvis maten er av god kvalitet og litt mer spesiell enn pølse/burger og pommes frittes som dessverre er tilbudet på mange turistattraksjoner. Så om noen legger litt sjel i det ønsker jeg å støtte det med pengene mine. Vi sykler mye, stolpejakt og tur-o-poster som nevnt over, er innom bibliotek på forskjellige steder vi reiser (mange bibliotek rundt i landet er veldig fine), mange kommuner har Bua der en får låne utstyr som sportsutstyr, SUP-brett, telt etc. gratis. Anonymkode: 8bb5d...a4c
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #18 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Stolpejakt har jeg full kontroll på, derfor jeg trodde jeg skulle like geocaching like godt. Men er tydeligvis for utålmodig til å lete 😅 Anonymkode: a3f77...1ad Leting etter selve cachen kommer seg når du runder 2000 funn. Stå på! Anonymkode: b1a3f...5c2
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #19 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Leting etter selve cachen kommer seg når du runder 2000 funn. Stå på! Anonymkode: b1a3f...5c2 Du fikk med deg ordet "tålmodighet"? 😂 Heldigvis 9 000 stolper igjen som jeg ikke har tatt. Jeg tror jeg starter der. Anonymkode: a3f77...1ad
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2021 #20 Skrevet 14. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): vi liker også å lete opp statuer og andre offentlige kunstverk på nett først og lese litt om dem og så dra ut og besøke stedene. legger ofte opp til en liten kulturløype i byen med innlagt lunsjpause i en park og is på butikken etterpå. Krever litt jobb, men går ganske kjapt på en liten kveldsstund eller to. Det høres skikkelig døll ut, men vi lærer mye om både kultur og lokalhistorie. For Bergen finnes det en bok med ferdige turer for barn og unge, kan lånes på biblioteket Anonymkode: 8f6be...fdd Vi bruker pokemon go litt på samme måten Gps-punkter i spillet som en må innom for å hente ressurser. Det er veldig ofte ting som statuer, kirker, museum, idrettsplasser, lokale severdigheter. Vi drar gjerne til et nytt sted og utforsker via tingene vi finner i kartet bare at vi googler og lærer nye ting underveis, heller enn i forkant Anonymkode: f2356...fc8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå