CorvusCorax Skrevet 11. juli 2021 #21 Del Skrevet 11. juli 2021 Det er ikke en fjell-vaktel? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 11. juli 2021 #22 Del Skrevet 11. juli 2021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #23 Del Skrevet 11. juli 2021 CorvusCorax skrev (5 minutter siden): Er det hannfugl du postet bilde av? Er det her hufuglen? (Jeg er ikke ts) Anonymkode: 503e1...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 11. juli 2021 #24 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det hannfugl du postet bilde av? Er det her hufuglen? (Jeg er ikke ts) Anonymkode: 503e1...43e Stegg og høne er nokså like. Men det finnes jo forskjellig type vaktler, og den du viser til ligner egentlig mer på TSs beskrivelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #25 Del Skrevet 11. juli 2021 Setter pris på alle forslag, men det er dessverre ikke sistnevnte heller. Irriterer meg grønn. Har googlet halvt ihjel nå og finner ingenting som stemmer. Begynner nesten å lure på om jeg er så trøtt om morran at jeg har innbilt meg utseende 😂 Anonymkode: 5f345...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bundaberg Skrevet 11. juli 2021 #26 Del Skrevet 11. juli 2021 Den grå huden min er matcha med sørpe Betongen her er følelsesløs Og blokkene vi bor I er kvalt I tåke Jeg er en påfugl Jeg er en påfugl Jeg er en påfugl Jeg er en påfugl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ze.Xhx Skrevet 11. juli 2021 #27 Del Skrevet 11. juli 2021 Hvilken familie tilhører fuglen? Evt. hvilken form har den? Som en and, som en gås, som en spurv, som en kråke etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #28 Del Skrevet 11. juli 2021 Her er en fugl som ligner, også har jeg tegnet på det på hodet. Håper det hjelper 😅 Anonymkode: 5f345...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 11. juli 2021 #29 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her er en fugl som ligner, også har jeg tegnet på det på hodet. Håper det hjelper 😅 Anonymkode: 5f345...c2d Ahahaha. Linerle med hatt! 😄 Så søtt! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #30 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hodet til en påfugl ligner veldig, bare at det er i grått/brunt/hvitt. Skulle gjerne tatt bilde av den, men jeg ser den bare når jeg kjører til jobb, og når jeg kommer nærme nok med bilen så flyr den. Den står midt på landeveien med jorder rundt på alle kanter. Litt skog i nærheten, men ikke mye. På jordene er det høyt med korn så mulig det er et reir inninellom. Anonymkode: 5f345...c2d Kan du ordne deg med et filmkamera som du monterer i bilen slik at du får filmet fuglen mens du kjører? Anonymkode: 503e1...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #31 Del Skrevet 11. juli 2021 Norsk ornitologisk forening har tjenesten Spør en ornitolog: https://www.fuglevennen.no/sporsmal/?q=8 Kan du ikke prøve å spørre der? Jeg fikk hjelp der en gang det dukket opp en linerle som ikke var en linerle, det viste seg at det var en vintererle. Om du får et svar så oppdater gjerne her også, jeg ble veldig nysgjerrig. Og for alt vi vet har du snublet over en sjeldenhet. Det sagt så finnes det utrolig mange morsomme fugler der ute med horn eller topp på hode. Fjellerken var en artig sak: Anonymkode: 63d0b...6ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #32 Del Skrevet 11. juli 2021 Eller om du kan liste deg til fots nær fuglen en dag du har fri eller om du har ekstra god tid på vei til jobb en dag og hvis det går an å parkere i nærheten og gå et stykke og fotografere den? 🥰 Anonymkode: 503e1...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #33 Del Skrevet 11. juli 2021 Det hadde vært interessant om det hadde blitt satt opp et viltkamera der fuglen oppholder seg, slik at du kunne fått mange gode fotografier av fuglen 🦚 Anonymkode: 503e1...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #34 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det hadde vært interessant om det hadde blitt satt opp et viltkamera der fuglen oppholder seg, slik at du kunne fått mange gode fotografier av fuglen 🦚 Den ligner definitivt mest på Vipe. Det er bare fjærene på hodet som ikke helt passer. Men det kan jo være at den bare er veldig spesiell, med litt elstra utsmykket hodesmykke 😅 Den står som sagt midt i veien, det er jorder med høye korn på hver side av veien så det er mulig den har reir rett nedi veikanten. Nå har jeg noen uker med ferie, så kjører ikke der før i august, vet ikke om den er å se igjen da. Håper det! Aldri før brydd meg særlig om fugler, men denne har jaggu klart å fange oppmerksomheten min 😁 Anonymkode: 5f345...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ze.Xhx Skrevet 11. juli 2021 #35 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Den ligner definitivt mest på Vipe. Det er bare fjærene på hodet som ikke helt passer. Men det kan jo være at den bare er veldig spesiell, med litt elstra utsmykket hodesmykke 😅 Den står som sagt midt i veien, det er jorder med høye korn på hver side av veien så det er mulig den har reir rett nedi veikanten. Nå har jeg noen uker med ferie, så kjører ikke der før i august, vet ikke om den er å se igjen da. Håper det! Aldri før brydd meg særlig om fugler, men denne har jaggu klart å fange oppmerksomheten min 😁 Anonymkode: 5f345...c2d Da er det nok vipe. De trives god i områder med jorder og våtmark. Toppen på hodet består av tynne fjær/dun og kan sikkert fortone seg som en halo. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #36 Del Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den ligner definitivt mest på Vipe. Det er bare fjærene på hodet som ikke helt passer. Men det kan jo være at den bare er veldig spesiell, med litt elstra utsmykket hodesmykke 😅 Den står som sagt midt i veien, det er jorder med høye korn på hver side av veien så det er mulig den har reir rett nedi veikanten. Nå har jeg noen uker med ferie, så kjører ikke der før i august, vet ikke om den er å se igjen da. Håper det! Aldri før brydd meg særlig om fugler, men denne har jaggu klart å fange oppmerksomheten min 😁 Anonymkode: 5f345...c2d Jeg forstår Hodepryden ser litt ulik ut på forskjellige bilder av viper, og her kan det kanskje ligne på din beskrivelse? Anonymkode: 503e1...43e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #37 Del Skrevet 13. august 2021 En liten oppdatering på denne fuglen. Jeg begynte å jobbe igjen for noen uker siden. Fuglen har jeg ikke sett noe til, så det er nok sannsynlig at den har stått på veien for å passe på redet sitt. Ifølge det jeg leste om Vipe, passet det bra mtp hekkeperioden. Jeg får smøre meg med tålmodighet og se om den ikke dukker opp neste vår 😅 Anonymkode: 5f345...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. august 2021 #38 Del Skrevet 13. august 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): En liten oppdatering på denne fuglen. Jeg begynte å jobbe igjen for noen uker siden. Fuglen har jeg ikke sett noe til, så det er nok sannsynlig at den har stått på veien for å passe på redet sitt. Ifølge det jeg leste om Vipe, passet det bra mtp hekkeperioden. Jeg får smøre meg med tålmodighet og se om den ikke dukker opp neste vår 😅 Anonymkode: 5f345...c2d Tusen takk for oppdatering! 🐦 Anonymkode: 503e1...43e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. september 2021 #39 Del Skrevet 1. september 2021 Når du nevnte det med den *radaren* på hodet til fuglen så begynnte jeg med en gang og tenke på det her. Anonymkode: d8389...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå