Gå til innhold

Sterilisert hannkatt - riktig for?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har en sterilisert hannkatt på 2 år, innekatt 🥰 Han får for tiden RC for steriliserte katter, men skjønner at det kanskje ikke er det aller beste for katten mtp. innholdet. Dvs, mye fyllstoff som korn osv. 

Har lest meg opp og ned, men kommer over så mye mye forskjellig at jeg ikke helt blir klok. Har sett på orijen og og Eukanuba.

Slik jeg har forstått det, utvikler steriliserte katter lettere nyresvikt, det det er det SISTE jeg ønsker skal skje pus. Hvis kosten inneholder for mye proteiner (kjøtt), så ville dette vært uheldig for nyrene, eller? Samtidig så er jo katter rovdyr, hvor da fangsten stort sett består av andre dyr ute i naturen, dermed en god dose proteiner.. Orijen har jeg lest inneholder litt for mye salt for hva som er ønskelig - det er også uheldig mtp nyrene. Og hva med Eukanuba? Alternativt blir jo å blande 50/50 med RC.

Hva gir dere katten deres? Takk for svar :)

Anonymkode: 0e384...cb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja, noen sier for mye protein er det verste for nyrene, andre sier mangel på væske i tørrfôret er det verste. Kastrert hann her spiser Orijen og noe vått eller rått. 

AnonymBruker
Skrevet

Orijen eller Acana. Steriliserte hannkatter skal ha lite magnesium, så derfor fersk fisk maks. 2-3 ganger i uka har jeg lært.

Anonymkode: f9382...002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...