Gå til innhold

Sommerdepresjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler "alle andre" blomstrer om sommeren, mens jeg går ned i kjelleren, trøstespiser og forblir bleik. Trives rett og slett bedre om vinteren, der det er sosialt akseptert å være hvit og man slipper å vise så mye kropp hele tiden. Det er nok også noe med forventningen om at man skal treffe folk ofte i fellesferien generelt som er en del av problemet. Det blir fort for mye for meg.

Flere som blir "sommerdeprimerte"?

Anonymkode: 43333...9d4

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det har jo vært 2 måneder med klaging på sommeren her på kg. Du kan vel ikke ha ungått alle de klagetrådene og alle som mistrives og har det så fælt. Er jo blitt reine sommertradisjonen sammen med trolletråder her inne.

Anonymkode: 8d591...453

• Liker 1
Skrevet

Har roet seg de siste årene, men jeg kjenner godt til det :klemmer:

Det er en egen lidelse, kalt "seasonal affective disorder" (SAD), så det er en greie som rammer mange på verdensbasis.  

Men så er det selvsagt et vidt spekter fra nedstemthet til depresjon.

Misunnelse på folks liv, fordi man følger folk på IG, er vel mer en uvane. Alle vet jo at alle har flere sider og at det er langt i fra så idyll som man tror 🙂 

Hiver over en klem, uansett jeg 🙂

Screenshot_20210708-171821_Google.jpg

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mine beste perioder på våren og høsten. Sensommeren er er mareritt. Tror ikke det skyldes press på å være slank og brun for min del (selv om jeg ikke er noen av delene 😅). Enten er det en slags syklus som tilfeldigvis har bunnpunktet på sommeren, eller så skyldes det at jeg er veldig sensitiv for varme og lys. Fra midtsommers og utover er jeg rett og slett utslitt av for mye lys og varme. Jeg liker ikke den lange, mørke vinteren noe særlig heller, men den tåler jeg bedre.

Anonymkode: f3947...bb2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man blir jo så eksponert når man går ut om sommeren.

Anonymkode: 62fc0...2aa

Skrevet

Ja, sommeren er den verste tiden på året for meg også. Alt skal være så sosialt og koselig. Jeg blir deprimert av bare tanken på sommer. Varmt og klamt, umulig å sove. Jeg ser ingenting positivt ved sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Sliter med sommerdepresjon selv av flere grunner som at livet mitt er langt ifra på stell. Trenger et bedre sted å bo, at grensene åpner, bedre økonomi, bedre helse, større nettverk. Føler også at alle får seg kjæreste for tiden, men jeg treffer aldri noen. 

Anonymkode: c7b4d...41e

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje sommeren gjør at dine rutiner er annerledes? 
gå med den kroppen du har, herregud.. hvem bryr seg ? Det er kun deg selv. Ingen andre. 
du vil blomstre når du drar på stranda, bader og er sammen med andre. De fleste føler det samme om kropp, ingen er fornøyde.. so What? 

Anonymkode: b6d1a...59d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare gled deg til du blir eldre, og gir blaffen i slike ting? Gi slipp, grip friheten og du slipper forhåpentligvis denne  depresjonen. 

Anonymkode: 58863...175

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

gå med den kroppen du har, herregud.. hvem bryr seg ? Det er kun deg selv. Ingen andre. 
du vil blomstre når du drar på stranda, bader og er sammen med andre. De fleste føler det samme om kropp, ingen er fornøyde.. so What? 

Alle bryr seg om andres kropp pg har alltid gjort det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Wow her var det manglende kunnskap 

Anonymkode: 874d0...328

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Til og med dine nærmeste slektninger bryr seg om hvordan kroppen din ser ut og sier ifra!

AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk psykolog. 

Anonymkode: 14ff0...51c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...