Availability Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 (endret) Er man medlem av folketrygden hvis man er registrert i helfo og er man medlem av folketrygden hvis man ikke har noe inntekt Endret 10. juli 2021 av Availability
MapleSirup Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Ja og ja. Så sant du faktisk er statsborger og bor her. 1
Availability Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #3 Skrevet 16. juli 2021 Hvordan kan man få bekreftelse på medlemskap i folketrygden og kan man bare oppgi person nummer til de som har med folketrygden å gjøre å få det bekreftet
Availability Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2021 Hvordan kan man få bekreftelse på medlemskap i folketrygden og kan man bare oppgi person nummer til de som har med folketrygden å gjøre å få det bekreftet
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #5 Skrevet 16. juli 2021 Er du norsk statsborger og bor i Norge er du medlem av folketrygden uansett om du vil eller ikke. Også andre kan være automatisk medlem, men det kan være noen forskjeller. Å være medlem av folketrygden gir i seg selv ingen rettigheter. Medlemskap er som regel et grunnvilkår for andre rettigheter, altså at medlemskap er en del av flere ting som må være på plass for å få spesfikke ytelser av samfunnet. Anonymkode: cccc7...49f
Availability Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #6 Skrevet 16. juli 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Er du norsk statsborger og bor i Norge er du medlem av folketrygden uansett om du vil eller ikke. Også andre kan være automatisk medlem, men det kan være noen forskjeller. Å være medlem av folketrygden gir i seg selv ingen rettigheter. Medlemskap er som regel et grunnvilkår for andre rettigheter, altså at medlemskap er en del av flere ting som må være på plass for å få spesfikke ytelser av samfunnet. Anonymkode: cccc7...49f Hvis nav trenger en bekreftelse av medlemskapet da?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #7 Skrevet 16. juli 2021 2 minutter siden, Availability said: Hvis nav trenger en bekreftelse av medlemskapet da? Trenger NAV en bekreftelse på at du er medlem av folketrygden? Nav er folketrygden, har ikke de oversikt over dette selv? Anonymkode: c8367...77c 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #8 Skrevet 16. juli 2021 Availability skrev (7 minutter siden): Hvis nav trenger en bekreftelse av medlemskapet da? Det kan være at de trenger en bekreftelse på at du er bosatt i Norge. F.eks med folkeregistrering fra skatteetaten. I de fleste tilfeller innhenter nav slike opplysninger uten at du trenger å gjøre noe. Men har du f.eks nettopp kommet tilbake til Norge etter mange år i utlandet og ikke meldt deg noe sted, kan det være at du er helt ute av systemet og må melde om at du f.eks har flyttet tilbake til folkeregisteret. Anonymkode: cccc7...49f 1
Availability Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #9 Skrevet 16. juli 2021 27 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan være at de trenger en bekreftelse på at du er bosatt i Norge. F.eks med folkeregistrering fra skatteetaten. I de fleste tilfeller innhenter nav slike opplysninger uten at du trenger å gjøre noe. Men har du f.eks nettopp kommet tilbake til Norge etter mange år i utlandet og ikke meldt deg noe sted, kan det være at du er helt ute av systemet og må melde om at du f.eks har flyttet tilbake til folkeregisteret. Anonymkode: cccc7...49f Jeg fikk beskjed om at de trengte bekreftelse på medlemskap i folketrygden ikke fra skatteetaten
Availability Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 16. juli 2021 36 minutter siden, AnonymBruker said: Trenger NAV en bekreftelse på at du er medlem av folketrygden? Nav er folketrygden, har ikke de oversikt over dette selv? Anonymkode: c8367...77c Tydeligvis ikke siden de ber meg om å skaffe bekreftelse fra folketrygden jeg syns at de skulle hat tatt en telefon til de som har med medlemskap å gjøre å forhørt seg
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #11 Skrevet 16. juli 2021 On 7/10/2021 at 7:55 PM, MapleSirup said: Ja og ja. Så sant du faktisk er statsborger og bor her. Hva om en er folkeregistrert I norge og har bostedsadresse of familie I norge da? Og er eu/eøs borger? Men uten jobb er en fortsatt medlem av folketrygden? Anonymkode: 48e53...37e
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #12 Skrevet 16. juli 2021 Availability skrev (7 minutter siden): Jeg fikk beskjed om at de trengte bekreftelse på medlemskap i folketrygden ikke fra skatteetaten Dette høres veldig rart ut. Er du sikker på at du oppfattet beskjeden fra NAV korrekt? Altså er du norsk statsborger og bosatt i Norge er det ingenting nav trenger dokumentasjon på. Da er du medlem uansett. Er du norsk statsborger? Bor du i Norge? Har du bodd i Norge hele livet? Anonymkode: cccc7...49f 1
MapleSirup Skrevet 16. juli 2021 #13 Skrevet 16. juli 2021 Hvem er «de» som ber om bekreftelse? NAV? Du må gi mer utfyllende informasjon om du skal forvente hjelp her. Er du norsk statsborger? Har du bodde i Norge eller utlandet de siste årene?
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #14 Skrevet 16. juli 2021 Availability skrev (15 minutter siden): Jeg fikk beskjed om at de trengte bekreftelse på medlemskap i folketrygden ikke fra skatteetaten Siden du misforstod innlegget du siterte her, mistenker jeg at du også misforstod hva nav ville. Har du ingen som kan hjelpe deg med å lese brev og beskjeder fra nav da? Anonymkode: 538d3...c93
Availability Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #15 Skrevet 16. juli 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Dette høres veldig rart ut. Er du sikker på at du oppfattet beskjeden fra NAV korrekt? Altså er du norsk statsborger og bosatt i Norge er det ingenting nav trenger dokumentasjon på. Da er du medlem uansett. Er du norsk statsborger? Bor du i Norge? Har du bodd i Norge hele livet? Anonymkode: cccc7...49f Jeg er født og oppvokst i Norge Ja bor og har bostedsadresse I Norge Og ja jeg har bodde i Norge i hele mitt liv
Availability Skrevet 16. juli 2021 Forfatter #16 Skrevet 16. juli 2021 Det som står er vi trenger helse kort og bekreftelse på medlemskap i folketrygden
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #17 Skrevet 16. juli 2021 4 minutter siden, Availability said: Jeg er født og oppvokst i Norge Ja bor og har bostedsadresse I Norge Og ja jeg har bodde i Norge i hele mitt liv Er du norsk statsborger? Anonymkode: 48e53...37e
MapleSirup Skrevet 16. juli 2021 #18 Skrevet 16. juli 2021 Availability skrev (43 minutter siden): Det som står er vi trenger helse kort og bekreftelse på medlemskap i folketrygden Helsetrygdekort da? Er dette i forbindelse med et utenlandsopphold? Du er så vag!!! Hvem har signert brevet? Hva er det til?
MapleSirup Skrevet 16. juli 2021 #19 Skrevet 16. juli 2021 Helsetrygdekort får du ila noe får dager. https://www.helfo.no/privatperson/bestille-europeisk-helsetrygdkort
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2021 #20 Skrevet 16. juli 2021 1 hour ago, Availability said: Tydeligvis ikke siden de ber meg om å skaffe bekreftelse fra folketrygden jeg syns at de skulle hat tatt en telefon til de som har med medlemskap å gjøre å forhørt seg Kanskje du bør ringe de selv? Det er faktisk din oppgave og gjøre det du svarer fortsatt ikke på spørsmålet on du er norsk statsborger. Anonymkode: 48e53...37e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå