Gå til innhold

Jeg tror jeg har Melanom.

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Grunnen er at jeg har fått Melanom under en negl på en fot. Den har vært der i flere uker og går ikke bort. Jeg har ikke slått meg så det er ikke grunnen til at neglen er svart. Er dette et signal om noe som kan være farlig? Ser at det er noe du skal være obs på. Jeg må spørre for å hære om andre vet noe om dette.

Endret av jaeols
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Så flott at du er obs på at det kan dukke opp på neglene. Sannsynligvis er dette ingenting å bekymre seg for, men siden du sier du ikke har slått deg/ evt ikke husker å ha slått deg ville jeg ha sjekket det ut. Dette går nok helt fint☺️

Anonymkode: 23306...075

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Melanomer er jo helt normalt å ha. Men om det malignt eller benignt er jo en annen sak

Anonymkode: 01781...56f

Skrevet

Om neglen får en stripe etter hvert som den vokser må du være obs. Om flekken bare vokser med neglen ut, men ser lik ut, kan du ta det med ro. Gi det noen måneder og se. 

AnonymBruker
Skrevet

Er et en svart stripe eller er hele neglen svart?

Anonymkode: 73971...a3f

Skrevet

Få en legetime uansett.

Skrevet (endret)

Neglen er helt svart. Dukket bare plutselig opp. Leser meg opp på nett. Skal være obs på slike ting. Er sikkert ingen ting, men skal få det sjekket. Og jeg har hatt vektnedgang som ikke var ventet. 

Endret av jaeols
AnonymBruker
Skrevet

Men etter noen uker har vel neglen vokst litt , så er det blitt hvitt/lyst helt inne ved negleroten?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men etter noen uker har vel neglen vokst litt , så er det blitt hvitt/lyst helt inne ved negleroten?

Den er helt svart utenom øverst, der er det litt lyst. 

Anonymkode: cc207...5dc

AnonymBruker
Skrevet

Da skriver du ikke en post om det på kg, da drar du deg til legen fort som fy🙄

Anonymkode: 0b4c1...765

AnonymBruker
Skrevet

Vekta kan gi en pekepinn på at noe er galt. Takk for mange gode svar :)

Skrevet (endret)

Høres ut som sopp ettersom at det dukket opp så plutselig. Når det er sagt så ville jeg reist til legen. Da kan det tas en biopsi og man kan eventuelt utelukke malignt melanom og påbegynne soppbehandling. Dersom det er malignt melanom bør du være forberedt på at du kan måtte amputere ytre ledd på fingeren. Høres imidlertid ut som sopp. Lykke til 👍

Endret av Den Sagnsomsuste
AnonymBruker
Skrevet

Siden den holder på å vokse ut, tyder det vel på at du bare har slått/klemt den?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke slått den, det ville jeg ha husket. Og den har vært svart i to måneder. Så det kan være hva som helst. 

Skrevet

Var til fotpleier i dag, og hun kunne avkrefte at det var Melanom. Tåa har fått seg en trøkk uten at jeg har merket det. Neglen vil etter hvert falle av. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
jaeols skrev (24 minutter siden):

Var til fotpleier i dag, og hun kunne avkrefte at det var Melanom. Tåa har fått seg en trøkk uten at jeg har merket det. Neglen vil etter hvert falle av. 

Akkurat som hos meg da jeg klemte neglen hardt!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel strengt tatt ingen ting å vente på. Få deg en time. 

Men det er svært sjelden at noen får vondartet føflekk i relativt ung alder og få som får under en negl. Men ikke umulig heller, så bedre å skjekke det. 

Anonymkode: 61ab5...b25

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg ung lenger, men vurderer å få det sjekket. 

Skrevet

Jeg får mørk negl av å gå med trange sko 😅 Så bra det ikke var noe farlig 😊

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...