AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #1 Skrevet 10. juli 2021 Dattera mi gikk barbent på gresset igår kveld. Hun kjente at noe stakk under foten. Dette svidde både igår og idag. Hvilken insekt kan det være? Det hører med at selv myggstikk pleier hun å reagere på med at istedenfor en liten kvise, så blir området rundt stikket hoven, rød og mer enn 20 kroning stort og kløende. Stikket igår kveld var omtrent like stort og sviende. Noen med peiling? Anonymkode: 25a9d...554
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #2 Skrevet 10. juli 2021 Det kan være litt forskjellig, men antakelig jordveps. Anonymkode: d1713...4a0 6
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 10. juli 2021 #3 Skrevet 10. juli 2021 Stakkars lita, håper at det gir seg fort. Noen sier at det hjelper å ha på litt Vademecum. Jeg hater veps, auu.
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #4 Skrevet 10. juli 2021 Det er vanskelig å si hva det er, annet en at det tydeligvis er noe jenta reagerer på. Selv har jeg hatt lignende reaksjoner på noen typer maur. Antihistaminer vil dempe reaksjonen, så gi henne normal dose Zyrtec eller lignende til hevelsen er borte. Det selges reseptfritt på apotek og mange matbutikker. Xylocain salve kan smøres på i hele det hovne området. Det er lokalbedøvende, så det vil dempe kløe og smerte. Det vil også hjelpe å holde foten høyt og legge på kalde kluter mens hevelsen øker. Zyrtec og xylocain er også en god behandling av andre insektstikk når hun reagerer så kraftig. Om hun får resept på antihistamin av lege blir det billigere. Min lege anbefaler å starte to uker før jeg reiser til myggland, slik at det er i systemet før jeg blir stukket. Anonymkode: a4e6f...ec0
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #5 Skrevet 10. juli 2021 Jeg har Aerius og Xylocain gel hjemme, forsøker med det først og fremst. Takk for tips. TS Anonymkode: 25a9d...554
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #6 Skrevet 10. juli 2021 Ser ut som hun er brent av en humle. Anonymkode: fa1ca...33f
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #7 Skrevet 10. juli 2021 Kan også være klegg Anonymkode: a1723...4d3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Vokser det fortsatt? Tilses av lege? Anonymkode: 11ea0...f11
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vokser det fortsatt? Tilses av lege? Anonymkode: 11ea0...f11 Den er større og rødere. Mer firkantet. Lagde steker rundt, for noen timer siden, men har gått litt utover de, på alle sider. Er på besøk hos familien og det er to leger der. De har bare et råd. Sitt stille og slapp av. Akkurat nå så er den ikke så farlig, men kan utvikle seg til hudinfeksjon. Men hun er ikke særlig god til å sitte og slappe av. Så hun klager over vondt, men ville samtidig på "shopping". TS Anonymkode: 25a9d...554
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #10 Skrevet 11. juli 2021 Dagens bilde. Mindre rødt og vondt. Men mere hoven og like varm og kløende. Legesjekk av legene i familien, det er fint, og trenger bare ro. Men hvordan sier man at jentungen skal sitte i ro i denne sommervarmen. Fått beskjed om å allikevel om å følge med sånn at det ikke utvikles til hudinfeksjon. Anonymkode: 25a9d...554
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #11 Skrevet 11. juli 2021 Kan forsøke å smøre med honning også og bandasjere. Ser veldig ut som da jeg tråkket på veps som barn. Hovnet veldig opp og gjorde vondt å trø på. Hadde honning på. Anonymkode: 5b4c2...3af
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #12 Skrevet 11. juli 2021 Ringt legevakta. De sier at den ordner seg og blir bedre. Ikke noe alvorlig. Imidlertid så kan vi smøre med Hydrokortison salve, for å dempe inflammasjon litt. TS Anonymkode: 25a9d...554
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå