knulleGuden666 Skrevet 10. juli 2021 #21 Skrevet 10. juli 2021 La ho gå ha overnatting av hvem ho vil, enkelte voksne har så utrolig mye rart for seg… hvis man er så ufattelig redd for at barna deres skal ha overnatting så ikke skaff dere barn!! 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #22 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): TS her. Jeg ser noen av dere skriver at hun burde ha eget rom osv. Hvis ikek jeg formulerte meg godt nok så har tvillingene verset rom. Grunnen til at jeg først nå begynner å vurdere dette med rom er fordi jeg ikke har følt jeg har hat noe grunn til det før. Spesielt fordi hun som sagt bare har guttevenner og syntes det blir så dårlig gjort når broren får lov.. Men til dere som ikke lar 13 åringene deres ha overnattings besøk av det motsatte kjønn. Tenker dere bare at sånn får det bli? Er ingen av dere åpene til no enighet med barna deres? Jeg syntes man skal være villig til å komme til en løsning som både forelder og barn er enig i. Anonymkode: 98acf...d11 Nei, jeg er enig med deg. Hvis bror får lov kan du ikke begrunne at hun ikke får lov med at hun er jente. Du kjenner datteren din best, og vet hvordan det ligger an på den fronten. Du må selvfølgelig snakke med henne, men det må du med gutten din også. Jeg vet om en gutt som har fått kompiser med på oralsex uten at de egentlig har villet. Det betyr jo ikke dermed at alle gjør det. Alle må snakke med barna sine, ikke forby noen å være venner. Anonymkode: 23c5c...309
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #23 Skrevet 10. juli 2021 Det virker som at magefølelsen din prøver å fortelle deg noe ts, det virker ikke som du er helt komfortabel med dette her. Jeg ville ikke latt min gutt overnatte hos noen jente før han var 16 år. Han har noen kompiser med yngre søstre, da hadde jeg nok tenkt at det var greit siden det tross alt var kameraten han skulle sove hos, ikke jenten. Jenter og gutter kan gjerne være venner, men overnatting er nei og fy fy, før de er 16 år. Og jeg skal gjerne forklare til både jentene, guttene og deres foreldre i detalj hvorfor, dersom de er tjukk nok i hodet til ikke å forstå det. Anonymkode: 6d650...de7 1
Gjest ABM Skrevet 10. juli 2021 #24 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har tvillinger på 13 år en gutt og en jente. Jenta har bare guttevenner som hun er med så da har jo også overnattingene alltid gått i bare gutteovernattinger. Nesten alltid får hun ha overnatting av flere så det er ofte hun og 2 gutter og de sover på samme rom men ikke i samme seng. Tvillingbroren har jo også bare guttevenner så han har jo også bare overnatting av gutter men han har noen andre venner hun ikke er med og han har de på sitt rom. Men jeg har nå tenkt litt over noe en venninne har sagt om at man ikke burde la 13 åringer ha overnatting av det motsatte kjønn. Men jeg syntes det blir veldig domt å skulle nekte henne det når broren liksom skal få lov. Spesielt når hun bare har guttevenner så da skal hun liksom ikke ha no overnatting da? Også har jeg ikke mulighet til å skille de på forsjellige rom for da må jeg jo gjøre det med broren også og det har vi ikke plass til. Hva ville dere gjort? Får deres 13 åringer lov til å ha overnatting av det motsatte kjønn? Jeg skjønner jo dette med å liksom ikke skulle tilrettelegge for sex liksom men blir det ikke litt domt å nekte barna sine å ha overnatting på rommet sitt av venner? Da tenker jeg man heller burde være flinke fra starten til å snakke med ungdommen sin om sex og sånt Anonymkode: 98acf...d11 Eget rom til jenta!!! Prat hjelper ikke mot biologi...og en gravid 13 åring er IKKE et vakkert syn...for å si det sånn
Gjest ABM Skrevet 10. juli 2021 #25 Skrevet 10. juli 2021 knulleGuden666 skrev (7 minutter siden): La ho gå ha overnatting av hvem ho vil, enkelte voksne har så utrolig mye rart for seg… hvis man er så ufattelig redd for at barna deres skal ha overnatting så ikke skaff dere barn!! For noe tull...vi som er voksne vet at barn er barn...og legger til rette for at de skal ha ansvar som matcher alderen/ hvor modne de er!
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #26 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg er enig med deg. Hvis bror får lov kan du ikke begrunne at hun ikke får lov med at hun er jente. Du kjenner datteren din best, og vet hvordan det ligger an på den fronten. Du må selvfølgelig snakke med henne, men det må du med gutten din også. Jeg vet om en gutt som har fått kompiser med på oralsex uten at de egentlig har villet. Det betyr jo ikke dermed at alle gjør det. Alle må snakke med barna sine, ikke forby noen å være venner. Anonymkode: 23c5c...309 Jo, det er nettopp fordi hun er jente at dette ikke er greit. Eller er du en av disse sprø folkene som mener at kjønn ikke er noenting, gutt er jente og jente er gutt? Forplanting er et abstrakt begrep? Da må du ikke komme skrikende dersom noe seksuelt skulle skjedd, for du som mor har tilrettelagt for denne hendelsen. Anonymkode: 6d650...de7 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #27 Skrevet 10. juli 2021 Jeg ser i hvert fall at vi som har gutter må være ekstra påpasselige her mtp oppdragelse og moral, for jentemødre er virkelig helt ute på jordet her! Hønsehjerner! Anonymkode: 6d650...de7 3
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #28 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo, det er nettopp fordi hun er jente at dette ikke er greit. Eller er du en av disse sprø folkene som mener at kjønn ikke er noenting, gutt er jente og jente er gutt? Forplanting er et abstrakt begrep? Da må du ikke komme skrikende dersom noe seksuelt skulle skjedd, for du som mor har tilrettelagt for denne hendelsen. Anonymkode: 6d650...de7 «Nei, du kan ikke ha venner på besøk, for du er jente og kan bli gravid» - lykke til med den forklaringen til din 13 år gamle jente som vil være en del av kompisgjengen sin. Spille uno og spise smågodt. Anonymkode: 23c5c...309 1
knulleGuden666 Skrevet 10. juli 2021 #29 Skrevet 10. juli 2021 ABM skrev (4 minutter siden): For noe tull...vi som er voksne vet at barn er barn...og legger til rette for at de skal ha ansvar som matcher alderen/ hvor modne de er! Tull?? Ja barn er barn og de fortjener å bestemme litt selv også enn å bli nektet alt mulig.. om man er redd de skal ha sex får man enten snakke med de før leggetid og si de må tenke nøye igjennom konsekvenser det kan for de. men å nekte de overnatting har kun motsatt virkning enn det foreldrene ønsker! da ender det med de debuterer på toalettet på skolen eller andre uheldige plasser! Sex kommer enten foreldrene vil det eller ikke, og da bør de heller fokusere på at det skal være tryggest mulig! 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #30 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): «Nei, du kan ikke ha venner på besøk, for du er jente og kan bli gravid» - lykke til med den forklaringen til din 13 år gamle jente som vil være en del av kompisgjengen sin. Spille uno og spise smågodt. Anonymkode: 23c5c...309 Jamen herregud, er det galt å spille uno og spise smågodt nå også? Hva i all verden mener du 13-åringer skal gjøre da? Anonymkode: 6d650...de7
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #31 Skrevet 10. juli 2021 knulleGuden666 skrev (3 minutter siden): Tull?? Ja barn er barn og de fortjener å bestemme litt selv også enn å bli nektet alt mulig.. om man er redd de skal ha sex får man enten snakke med de før leggetid og si de må tenke nøye igjennom konsekvenser det kan for de. men å nekte de overnatting har kun motsatt virkning enn det foreldrene ønsker! da ender det med de debuterer på toalettet på skolen eller andre uheldige plasser! Sex kommer enten foreldrene vil det eller ikke, og da bør de heller fokusere på at det skal være tryggest mulig! Sex på toalettet som 13 år? Hjelp, da kommer du fra en belastet familie. Anonymkode: 6d650...de7 1
knulleGuden666 Skrevet 10. juli 2021 #32 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sex på toalettet som 13 år? Hjelp, da kommer du fra en belastet familie. Anonymkode: 6d650...de7 Har jeg sakt meg?? jeg sier de som har gale foreldre som nekter kjærester å sove sammen før de er minimum 16 år… hvis man har gale foreldre så blir det toalettet eller andre uheldige plasser… 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #33 Skrevet 10. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jamen herregud, er det galt å spille uno og spise smågodt nå også? Hva i all verden mener du 13-åringer skal gjøre da? Anonymkode: 6d650...de7 Ja, hun får jo ikke være med, for du er så redd hun skal bli gravid dersom hun overnatter. Anonymkode: 23c5c...309
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå