Gå til innhold

13 åring og overnatting av gutter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tvillinger på 13 år en gutt og en jente. Jenta har bare guttevenner som hun er med så da har jo også overnattingene alltid gått i bare gutteovernattinger. Nesten alltid får hun ha overnatting av flere så det er ofte hun og 2 gutter og de sover på samme rom men ikke i samme seng. Tvillingbroren har jo også bare guttevenner så han har jo også bare overnatting av gutter men han har noen andre venner hun ikke er med og han har de på sitt rom. Men jeg har nå tenkt litt over noe en venninne har sagt om at man ikke burde la 13 åringer ha overnatting av det motsatte kjønn. Men jeg syntes det blir veldig domt å skulle nekte henne det når broren liksom skal få lov. Spesielt når hun bare har guttevenner så da skal hun liksom ikke ha no overnatting da? Også har jeg ikke mulighet til å skille de på forsjellige rom for da må jeg jo gjøre det med broren også og det har vi ikke plass til. Hva ville dere gjort? Får deres 13 åringer lov til å ha overnatting av det motsatte kjønn? Jeg skjønner jo dette med å liksom ikke skulle tilrettelegge for sex liksom men blir det ikke litt domt å nekte barna sine å ha overnatting på rommet sitt av venner? Da tenker jeg man heller burde være flinke fra starten til å snakke med ungdommen sin om sex og sånt

Anonymkode: 98acf...d11

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som vil si sin mening om dette? Så en anne tråd om noe lignene som sto i flammer... Kom igjen a folkens... 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis twinsa dine gutt og jente deler rom i en alder av 13 og begge har overnatting så er hun vel vant til å sove med gutter?

Anonymkode: b1494...3b8

Skrevet

Min 13 åring får ikke lov å ha overnatting av gutter, selvom hun bare hadde hatt guttevenner. 

Jeg vet at om noe skjer, så skjer det uansett, men jeg tilrettelegger ikke for det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at om hun vil ha sex med disse kompisene sine, så klarer hun det helt fint uten overnatting. 
Jeg ville nok latt hun ha overnatting, men tatt praten. Sagt at jeg skjønner at dette bare er vennene dine, men at det uansett er viktig å snakke om sex osv.

Anonymkode: 8fc66...bcb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Eget rom til jenta, hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: 59990...acb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min 13 åring teltet i skogen her med 2 kompiser og 1 jente. 

Anonymkode: 56886...fc4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klarer datteren din å si nei om hun ikke vil?

Anonymkode: 22350...86e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis hun har fått lovt til dette til nå er det ikke vits å endre på det pga fare for at de kan ha sex. Og uansett det de kan gjøre om natta kan de også gjøre om dagen, har de lyst å ha sex med hverandre så finner de nok en mulighet. 

Anonymkode: 3a3b0...90d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg har tvillinger på 13 år en gutt og en jente. Jenta har bare guttevenner som hun er med så da har jo også overnattingene alltid gått i bare gutteovernattinger. Nesten alltid får hun ha overnatting av flere så det er ofte hun og 2 gutter og de sover på samme rom men ikke i samme seng. Tvillingbroren har jo også bare guttevenner så han har jo også bare overnatting av gutter men han har noen andre venner hun ikke er med og han har de på sitt rom. Men jeg har nå tenkt litt over noe en venninne har sagt om at man ikke burde la 13 åringer ha overnatting av det motsatte kjønn. Men jeg syntes det blir veldig domt å skulle nekte henne det når broren liksom skal få lov. Spesielt når hun bare har guttevenner så da skal hun liksom ikke ha no overnatting da? Også har jeg ikke mulighet til å skille de på forsjellige rom for da må jeg jo gjøre det med broren også og det har vi ikke plass til. Hva ville dere gjort? Får deres 13 åringer lov til å ha overnatting av det motsatte kjønn? Jeg skjønner jo dette med å liksom ikke skulle tilrettelegge for sex liksom men blir det ikke litt domt å nekte barna sine å ha overnatting på rommet sitt av venner? Da tenker jeg man heller burde være flinke fra starten til å snakke med ungdommen sin om sex og sånt

De er 13. Sjansen er nok like stor eller liten for sex med samme som motsatte kjønn i den alderen - utforsking begynner ofte med kompiser eller venninner uavhengig av legning eller kjønn.

Men dette er jo barn på 13 år. De vet jo at en jente kan bli gravid om de har ubeskyttet sex. Det har dere selvsagt snakket om. Gitt da at barna er normalt oppegående og har tilgang på prevensjon ser jeg ikke problemet.

Anonymkode: 0de03...257

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror nesten ikke det jeg leser. «Hvis de vil ha sex så får de det nok til»… altså. 13åringer skal ikke ha sex. Ferdig snakka. Uansett bør man som foreldre beskytte en jente i den alderen. Det handler ikke bare om faren for overgrep men om naturlig bluferdighet som kommer før den alderen. Det er da virkelig helt selvsagt at jenta sover på et annet rom enn guttene?

Anonymkode: 59990...acb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke alle som så hardnakket mener hun ikke kan ha overnatting med vennene sin fordi de har guttetiss… utrolig dårlig gjort? 
De er jo ikke kjærester, men venner. I tillegg pleier de å være 3 stykker. Kan du ikke bare la døren stå åpen? Evt. gjøre det gøy å ha overnatting i stua eller noe sånt. 
jeg hadde ikke tenkt hun automatisk hadde lyst til å ha sex med kompisene sine. I så fall burde jo ikke noen av samme kjønn få sove sammen heller. De er venner. 

Anonymkode: 23c5c...309

Gjest Passpartou
Skrevet

Ville lagt noen kondomer under puta til datteren, og hintet om at det lå noe der, sånn i tilfelle.

AnonymBruker
Skrevet
Passpartou skrev (1 time siden):

Ville lagt noen kondomer under puta til datteren, og hintet om at det lå noe der, sånn i tilfelle.

13 åringer skal ikke ha sex.

Anonymkode: 4769b...dee

• Liker 1
Skrevet

Min 13-åring får ha overnatting av det motsatte kjønn, men kun hvis de er flere enn bare de to… 

Skrevet

Tenker at dette er, etter hva du forklarer, helt ok. Som du sier, syntes det blir urettferdig om den ene får ha overnattingsvenner men ikke den andre, bare pga kjønn.

Men du må jo ta en prat med henne, om gutter, følelser, sex og det med å si nei. 

For dere som er redde for at de skal ta på tissen til hverandre: dette gjør man jo allerede i barnehagen.

Skrevet (endret)

Hun har fått lov til dette hele veien og så plutselig si nei nå, blir litt dumt. Og dessuten så er det jo flere som overnatter hos henne samtidig, så da ser jeg rett og slett ikke problemet. Men jeg ville tatt en prat med henne om sex, følelser og det med å si nei. Pluss at du kjenner datteren din best og du kjenner vennene hennes også, så hva venninnen din sier burde ikke påvirke dette. 

Endret av Kittykat
AnonymBruker
Skrevet
Kittykat skrev (10 minutter siden):

Hun har fått lov til dette hele veien og så plutselig si nei nå, blir litt dumt. Og dessuten så er det jo flere som overnatter hos henne samtidig, så da ser jeg rett og slett ikke problemet. Men jeg ville tatt en prat med henne om sex, følelser og det med å si nei. Pluss at du kjenner datteren din best og du kjenner vennene hennes også, så hva venninnen din sier burde ikke påvirke dette. 

Bare venter på at noen skal påstå ts sin datter og gutta har gangbang. Kgkidsen er ville

Anonymkode: b1494...3b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Jeg ser noen av dere skriver at hun burde ha eget rom osv. Hvis ikek jeg formulerte meg godt nok så har tvillingene verset rom. Grunnen til at jeg først nå begynner å vurdere dette med rom er fordi jeg ikke har følt jeg har hat noe grunn til det før. Spesielt fordi hun som sagt bare har guttevenner og syntes det blir så dårlig gjort når broren får lov.. Men til dere som ikke lar 13 åringene deres ha overnattings besøk av det motsatte kjønn. Tenker dere bare at sånn får det bli? Er ingen av dere åpene til no enighet med barna deres? Jeg syntes man skal være villig til å komme til en løsning som både forelder og barn er enig i. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. 

Jeg ser noen av dere skriver at hun burde ha eget rom osv. Hvis ikek jeg formulerte meg godt nok så har tvillingene verset rom. Grunnen til at jeg først nå begynner å vurdere dette med rom er fordi jeg ikke har følt jeg har hat noe grunn til det før. Spesielt fordi hun som sagt bare har guttevenner og syntes det blir så dårlig gjort når broren får lov.. Men til dere som ikke lar 13 åringene deres ha overnattings besøk av det motsatte kjønn. Tenker dere bare at sånn får det bli? Er ingen av dere åpene til no enighet med barna deres? Jeg syntes man skal være villig til å komme til en løsning som både forelder og barn er enig i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...