Gå til innhold

Kom litt blod med oppkastet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er gravid og har migreneanfall nå. Har kastet opp 6 ganger tidligere fordelt på hele dagen i dag. Nå den 7. gangen var det spor av ferskt blod. Er dette noe jeg bør ta til legevakten, eller bør jeg slappe av siden jeg har kasta opp så mange ganger i dag? Kjenner jeg er sår i spiserøret, vanskelig og vondt å svelge.

Anonymkode: 00aa5...f13

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ring legevakten og fortell det som du skrev her.

Anonymkode: 4bd32...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Friskt blod i oppkast eller avføring betyr veldig sjelden at noe alvorlig er galt, men at det har oppstått rifter i slimhinnene som blør. Siden du har kastet opp mange ganger, er dette sannsynlig og ufarlig.

Ta kontakt med legen din om det ikke gir seg, eller om det øker på. Ellers, slapp av og gjør det du kan for å komme deg helskinnet gjennom migreneanfallet.

Anonymkode: a62f5...ba1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Friskt blod i oppkast eller avføring betyr veldig sjelden at noe alvorlig er galt, men at det har oppstått rifter i slimhinnene som blør. Siden du har kastet opp mange ganger, er dette sannsynlig og ufarlig.

Ta kontakt med legen din om det ikke gir seg, eller om det øker på. Ellers, slapp av og gjør det du kan for å komme deg helskinnet gjennom migreneanfallet.

Fine ord, tusen takk. Det er så langt til nærmeste legevakt her jeg er nå, så om det ikke gir seg til i morgen blir det å ringe, men hvis det stopper opp og ikke begynner igjen før jeg har kastet opp noen ganger (satset på jeg slipper så ille som i dag), så tar jeg det med ro.

Anonymkode: 00aa5...f13

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Dette. Samtidig så skader det ikke om du tar kontakt med legevakt bare for å få luftet deg til noen profesjonelle. :)

Heller en telefon for mye, enn for lite. 

Anonymkode: 7852d...cd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...