Gjest Gjest_xena_* Skrevet 14. september 2005 #1 Skrevet 14. september 2005 Hei jeg er ei ung jente som ønsker å starte egert butikk(parfymeriet,klærsbutikk).. jeg har ingen erfaring med dette i det hele tatt,men jeg har lyst å prøve meg likevel.spørsmål er hvordan går man fram?hva er det som er viktigst man bør tenker føst? takk for alle som ta seg tid til å svare meg
Chiquita Skrevet 14. september 2005 #2 Skrevet 14. september 2005 Sett oppp budsjett Sjekk lokaler Sjekke leverandører Markedsundersøkelse?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2005 #3 Skrevet 14. september 2005 Markedsundersøkelse er det aller viktigste. Finn ut hvor mange lignende butikker det er i næområdet. Hvem skal butikken appellere til? Mange forbrukere i nærområdet? Deretter markedføring. Egenkapital, evnt lån i banken. Lokale på kjøpesenter eller liggende for seg selv? Først og fremst må du utvikle en god forretningside.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2005 #4 Skrevet 15. september 2005 Det heter ikke et butikk, men en butikk. Milde himmel, hva er det med språkkunnskapene til folk!
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2005 #5 Skrevet 16. september 2005 Hei. Har selv nettopp startet butikk. Først må du sjekke om det virkelig er marked for det, det er ganske stor invistering og åpne en butikk, å mye ansvar, å det er VELDIG surt om det går konk. Så må du begynne å undersøke levrandører du kan få, om det er mulighet for noen kjede der du bor(?) En kjede er oftest det beste..for de har sine varer og sitt utvalg og ferdig med det. Jeg er ikke i noen kjede, å det blir veldig mye jobb med å finne varer som matcher priser o.l. som kjedene ofte kjører. Og i det hele tatt få brukbare levrandører, mye er kjøpt opp av de enkelte kjedene. Så må du undersøke med banken om lån. Du trenger en ganske stor kapital til å begynne med, varene betaler seg ikke selv. Lurt å ha noen voksne erfarne i bakhånd til litt starthjelp. Å ikke forvent noen super inntekt til deg selv det første året. Det første året kanskje de to-tre første også er bein tøfft økonomisk. Å det er MYE arbeid!! Skal du ha mange ansatte?? De skal også lønnes, betales arbeidgiveravgift o.s.v. Så må du jo også ha lokaler..sjekk husleier, mange ruineres på det.. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå