AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Jeg har tatt en sykemelding for første gang i mitt liv, og ønsker nå å utvide den med en uke til da jeg kjenner at jeg trenger mer tid på å komme meg. Men jeg er så redd for å få avslag av lege. Har dere noen gang opplevd det? Frykter at jeg må sitte og overbevise legen om at jeg trenger sykemelding, selv om mine nærmeste forsikrer meg om at det ikke skal være noe problem. Anonymkode: eda9e...a60
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #2 Skrevet 9. juli 2021 Hvordan skal vi vite hva legen din vil si? ER du syk får du sykemelding. Anonymkode: 0a0a0...7cc 7
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #3 Skrevet 9. juli 2021 Det er flere leger som bare gir sykemeldinger. Det er sjelden at de nekter deg sykemelding. De fleste leger gir sykemelding om du ønsker det og det er behov for det. Anonymkode: 00eaf...ac6 1
Gjest Hvemsomhelst Skrevet 9. juli 2021 #4 Skrevet 9. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan skal vi vite hva legen din vil si? ER du syk får du sykemelding. Anonymkode: 0a0a0...7cc Forsto du ikke spørsmålet? Ts spurte om noen hadde opplevd dette.
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #5 Skrevet 9. juli 2021 Hvorfor er dette noe du sitter og bekymrer deg for? Hvis det er grunnlag for sykemelding så får du det. Snakk med legen og vær ærlig. Ikke sitt og bekymre deg helt unødvendig. Det blir du ikke friskere av. Anonymkode: 225ec...071 2
Gjest Rååååsa Skrevet 9. juli 2021 #6 Skrevet 9. juli 2021 (endret) Jeg har fått avslag. Og det er jeg glad for. Legen tøffa meg opp og ga meg støtte. Han sa; - jeg synes du skal gå på jobb jeg. Jeg merker på deg at det kommer til å gå helt fint. Og går det ikke så er det bare å ringe meg, så ser vi nærmere på det. Så jeg gikk på jobb, og det gikk veldig greit. Jeg var ikke helt frisk, men arbeidsgiver tok hensyn til meg. Endret 9. juli 2021 av Rååååsa
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #7 Skrevet 9. juli 2021 Rååååsa skrev (8 timer siden): Jeg har fått avslag. Og det er jeg glad for. Legen tøffa meg opp og ga meg støtte. Han sa; - jeg synes du skal gå på jobb jeg. Jeg merker på deg at det kommer til å gå helt fint. Og går det ikke så er det bare å ringe meg, så ser vi nærmere på det. Så jeg gikk på jobb, og det gikk veldig greit. Jeg var ikke helt frisk, men arbeidsgiver tok hensyn til meg. Så bra for deg! Og flott at du har en lege som så hele deg, støttet deg og tok deg på alvor. Fastlegen min nektet sykemelding, jeg gikk på veggen og lå 1 uke på sykehus og så 3 mnd på psykiatrisk 🙄 Anonymkode: cd622...738 3
Gjest Rosendahl Skrevet 10. juli 2021 #8 Skrevet 10. juli 2021 Du kan jo kanskje foreslå en delvis sykemelding? Start litt lavt for å se hvordan det går?
sicario Skrevet 10. juli 2021 #9 Skrevet 10. juli 2021 Som arbeidsgiver opplever jeg oftere og oftere at leger ikke sykemelder, men heller deltar i god dialog med arbeidsgiver om tilrettelegging etc. Har også betvilt sykemeldinger ved et par tilfeller, stoppet utbetaling av sykepenger og fått medhold hos NAV som heller ikke da betaler ut sykepenger. Er fortsatt et for stort misbruk av sykemeldinger og fortsatt fastleger som ikke gjør jobben sin, men skriver sykemeldinger som «bestilt» av pasienten uten legitim årsak. 2
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #10 Skrevet 10. juli 2021 Mangler vesentlig informasjon her. Hvordan syk er du? Anonymkode: 001d2...e32
Gjest Fnuggolina Skrevet 10. juli 2021 #11 Skrevet 10. juli 2021 sicario skrev (4 timer siden): Som arbeidsgiver opplever jeg oftere og oftere at leger ikke sykemelder, men heller deltar i god dialog med arbeidsgiver om tilrettelegging etc. Har også betvilt sykemeldinger ved et par tilfeller, stoppet utbetaling av sykepenger og fått medhold hos NAV som heller ikke da betaler ut sykepenger. Er fortsatt et for stort misbruk av sykemeldinger og fortsatt fastleger som ikke gjør jobben sin, men skriver sykemeldinger som «bestilt» av pasienten uten legitim årsak. Har du statistikk på påstanden om stort misbruk?
sicario Skrevet 10. juli 2021 #12 Skrevet 10. juli 2021 Fnuggolina skrev (33 minutter siden): Har du statistikk på påstanden om stort misbruk? Det finnes det dessverre ingen pålitelig statestikk på, naturlig nok. For meg holder det med de tilfellene jeg og kollegaer i min lille ledergruppe er borte i til å si at misbruket er for stort. mulig NAV har tall på hvor mange vedtak om stopp i utbetaling av sykepenger de fatter?
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #13 Skrevet 10. juli 2021 Kanskje det hadde gått hvis du ba om sykmelding. Anonymkode: 0acac...f95
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #14 Skrevet 11. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 10.7.2021 den 12.54): Mangler vesentlig informasjon her. Hvordan syk er du? Anonymkode: 001d2...e32 Jeg har fått lammelse i ansiktet. Klarer ikke spise/drikke ordentlig. Klarer ikke lukke øyet, og må derfor dekke det til og bruke øyedråper fordi det blir så irritert. Merker at motorikken er på vei tilbake, men det har medført mye smerter. Har vondt i halve ansiktet, vondt i hodet, høye lyder blir veldig forsterket i det ene øret. Det ligger langt inne å be om lengre sykemelding, men jeg er helt utmattet og redd for å ikke bli trodd av legen. 😔 Klarer ikke stort annet enn å ligge i sofaen. Anonymkode: eda9e...a60
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #15 Skrevet 11. juli 2021 Hvis du har et problematisk forhold til din fastlege, bør du vurdere å bytte. Ellers ser jeg ikke hvorfor dette skulle være et problem. Anonymkode: 4b520...cbb 2
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #16 Skrevet 11. juli 2021 Jeg tror helt ærlig ikke du skal bekymre deg, jeg vet ei som er ufør for liknende plager (smertefull lammelse i ansikt som ikke kan tas bort). Anonymkode: a4502...511 1
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #17 Skrevet 13. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 11.7.2021 den 16.26): Jeg har fått lammelse i ansiktet. Klarer ikke spise/drikke ordentlig. Klarer ikke lukke øyet, og må derfor dekke det til og bruke øyedråper fordi det blir så irritert. Merker at motorikken er på vei tilbake, men det har medført mye smerter. Har vondt i halve ansiktet, vondt i hodet, høye lyder blir veldig forsterket i det ene øret. Det ligger langt inne å be om lengre sykemelding, men jeg er helt utmattet og redd for å ikke bli trodd av legen. 😔 Klarer ikke stort annet enn å ligge i sofaen. Anonymkode: eda9e...a60 Du får sykemelding her punktum. Anonymkode: 70d9c...e86 3
AnonymBruker Skrevet 13. juli 2021 #18 Skrevet 13. juli 2021 Håper du har vært hos legen med disse symptomene og at det ikke er en egenmelding du har tatt ut. Kan ikke tenke meg at du ikke får sykemelding når du er så dårlig. Her trengs det også en utredning/diagnose hvis du ikke har det. Anonymkode: f2152...4a4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå