AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #1 Skrevet 9. juli 2021 Jeg og en i familien har i lang tid hatt et mobilproblem, og lurer på om andre opplever det samme. Noen ganger når en av oss prøver å ringe ut kobler det ikke til i det hele tatt til enkelte nummer, men helt ok til andre. Sms går heller ikke gjennom til den vi ikke kan ringe (før en stund senere). Samtidig får vi tilbakemelding fra andre som ikke kan ringe oss, samme problem: det ringer ikke på, men brytes umiddelbart. Det ser ikke ut til å ha noe å si hva slags leverandør den vi ringer til har, men vi er ganske nylig begynt å følge bedre med på akkurat det. Sist det hendte kunne ingen av oss nå en felles venn og denne fikk ikke kontakt med oss, men vi kunne ringe hverandre. Andre ganger er problemet mellom oss to. Siden ingen andre i familien opplever dette, og vi to er de eneste med "vår" mobilleverandør tenker vi det er der problemet ligger. Er det noen andre her som opplever noe lignende? Og hva slags leverandør har dere? (Vi skal selvsagt kontakte leverandøren, men tenkte først å følge mer med en liten periode for å se om vi klarer å registrere et mønster av noe slag, og mens vi venter spør vi dere. ) Anonymkode: a421d...d1d
Belima Skrevet 11. juli 2021 #2 Skrevet 11. juli 2021 Har samme problem hos min søster og hennes datter. De bor litt avsides og har ikke mobildekning i alle rom. Sjekk hvilken leverandør som dekker området best der dere bor. De bor på forskjellige steder og hos den ene er det Telenor og den andre Telia som har "linjene". Sjekk hvilken leverandør de bruker som ikke har problemer og bytt til et selskap som har samme "linje".
Cata Skrevet 11. juli 2021 #3 Skrevet 11. juli 2021 Har samme problem med en venninne. Vi kan begge ringe den andre og oppleve at ingen svarer og samtalen brytes når det eneste den andre har gjort er å ta telefonen og svare. Jeg har aldri opplevd det skje med noen andre. Aner ikke hvilken leverandør hun har, mens min telefon går via Telia. Begge bor i områder med grei dekning uansett leverandør.
tdm900 Skrevet 12. juli 2021 #4 Skrevet 12. juli 2021 Cata skrev (22 timer siden): Har samme problem med en venninne. Vi kan begge ringe den andre og oppleve at ingen svarer og samtalen brytes når det eneste den andre har gjort er å ta telefonen og svare. Jeg har aldri opplevd det skje med noen andre. Aner ikke hvilken leverandør hun har, mens min telefon går via Telia. Begge bor i områder med grei dekning uansett leverandør. Har du et abonnement som bruker Telia sitt mobilnett? I så fall, er det Telia som er syndebukken. En tidligere kollega sleit med elendig kvalitet på sitt abonnement. Husker ikke hvilket det var, men det gikk via det som da het Netcom. Etter å klaget høylydt til leverandøren denne brukte, ble det bedre etter bare noen minutter. Mistanken er da ganske enkel; netteiere styrer helt og holdent kvaliteten du får, når du bruker en annen leverandør enn de to eneste vi har av eiere av mobilnett. Som da er Telenor og Telia pr i dag. Å få en innrømmelse fra en av de, er nok klin umulig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå