Gå til innhold

Menssmerter noen gange.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 34, og har aldri egentlig hatt menssmerter, men det siste 1.5 året har jeg det. Noen ganger med noen mnd mellomrom, og det er veldig vondt. Er dette vanlig? Er det alderen? 😄 Går ikke på prevensjon og har heller ikke noen helseproblemer.

Anonymkode: acf0a...be0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med sterke menssmerter? Mer enn normalt? Fungerer Paracet? Naproxen? Varmeflaske? Går det utover livskvaliteten? 

Anonymkode: 1cf19...f67

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva mener du med sterke menssmerter? Mer enn normalt? Fungerer Paracet? Naproxen? Varmeflaske? Går det utover livskvaliteten? 

Anonymkode: 1cf19...f67

Tar 500 mg paracet og 400 mg ibux og legger meg med varmeflaske. Dette virker .Smertene er der ikke hele dagen men i perioder. Det er er som en sterk mageknip men bare nederst i magen og vondt i korsryggen. Jeg har normalt sett ikke menssmerter, men litt, og dette er som de smertene bare mye mye verre. Neste to mnd kan være helt uproblematiske. 

AnonymBruker
Skrevet

Når du skriver noen ganger, mener du at du har vondt utenfor menstruasjonen også?

Anonymkode: ae616...678

AnonymBruker
Skrevet

kanskje du burde sjekke deg hos legen om det er noe galt? veldig rart at det plutselig dukket opp. høres jo ikke godt ut. 

gikk du på prevansjon før det startet for 1.5år siden? 

jeg fikk mye mer smerter fra første syklus etter slutt på prevansjon. jeg før  moderate mageknip nederst. har funnet ut at det er ca der eggstokkene mine er - og jeg får dette hver  eggløsning. 

Anonymkode: e9442...129

AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen smerter utenom mensen, men har kun menssmerter annenhver, eller hver tredje mnd nå. Aldri hatt menssmerter før. 

Jeg har aldri brukt hormon prevensjon.

Liker ikke leger 😄 Redd det skal være en "dum" grunn å gå fordi man har menssmerter. Og så har jeg aldri tatt celleprøve så da kommer det opp...

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke en dum grunn å gå til legen når ting har forandret seg. Det trenger absolutt ikke å være noe galt heller. Det er ikke så uvanlig at man får mer eller mindre smerter eller blødninger med årene. Men alltid å greit å få sjekket når det er blitt økte smerter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Underlivet ditt er helse også da. AT du er 34 år og aldri tatt celleprøve er bekymringsverdig. Du er ikke redd for å få celleforandringer og kreft? Jeg hadde det i 20 årene og gynekologen fjernet celler og da ble jeg kvitt det heldigvis, ellers hadde det utviklet seg til kreft. Når det oppstår forandringer slik så må du gå til legen. Ja det er ikke behagelig og kjekt å sitte i stolen, men tenk på alle kvinner i landet og andre land som går igjennom dette og. Men hvis du ikke bryr deg om din helse så får du bare ha det så godt. Av og til må en faktisk gjøre noe en ikke liker for å få det bedre. Egoistisk er du.

Anonymkode: cdb87...ab2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du ikke går til lege eller gynekolog?

Det finnes mange dyktige, private gynekologer som gjør undersøkelsen så behagelig som bare mulig. Både mentalt og fysisk.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor du ikke går til lege eller gynekolog?

Det finnes mange dyktige, private gynekologer som gjør undersøkelsen så behagelig som bare mulig. Både mentalt og fysisk.

Generell legeskrekk, har nettopp klart å komme over tannlegeskrekken. Jeg sliter så mye med å gå til legen at det må være "verdt" alle våkenettene, jeg går ikke for å sjekke om det kan være noe, kanskje. Går om det er noe som jeg burde virkelig sjekke....men jeg ville fiske litt etter svar på om det er en lege sak eller om jeg må forvente litt ubehag fordi det er normalt :) Jeg er ikke stolt av det jeg skriver, men det er sånn det er.

AnonymBruker
Skrevet

Inntar du mye koffein? Prøv å kutt kraftig ned/ut og se om det endrer seg?

Anonymkode: 48907...94a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Generell legeskrekk, har nettopp klart å komme over tannlegeskrekken. Jeg sliter så mye med å gå til legen at det må være "verdt" alle våkenettene, jeg går ikke for å sjekke om det kan være noe, kanskje. Går om det er noe som jeg burde virkelig sjekke....men jeg ville fiske litt etter svar på om det er en lege sak eller om jeg må forvente litt ubehag fordi det er normalt :) Jeg er ikke stolt av det jeg skriver, men det er sånn det er.

Skjønner. Da er det ikke så lett å få gjort noe på kort tid.

Kjenner du fastlegen din noe særlig? Det går jo an å ta motet til seg og be om hjelp fra psykolog for legeskrekken. Man vet jo aldri hva som skjer i fremtiden.

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler deg å bestille time hos en gynekolog. Jeg går til en privat, hvert år for sjekk og celleprøve. Tidligere i år merket jeg noe forandring, menssmerter hver mnd, også utenom mensen noen ganger. Jeg har alltid hatt menssmerter men ikke hver mnd. Bestilte meg time og fikk beskjed at jeg har adenomyose. Ellers hadde jeg ikke visst det. Hver gang man merker noe forandring på kroppen så synes jeg man skal sjekke det ut, spesielt vi kvinner.

Anonymkode: d8eb7...949

Skrevet

Ryddet for brukerdebatt. 

_popcorn_, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...