Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #1 Skrevet 8. juli 2021 Det er rett og slett provoserende at folk ikke mĂžter opp til vaksinering i strĂžk der de har fĂ„tt flere enn fĂžr via skjevfordeling! Det sitter faktisk folk uti landet og venter pĂ„ vaksine. Hvorfor tenker mange kun pĂ„ seg selv og at de skal fĂ„ sine luksusbehov og ferie oppfylt og driter i andre? Â
NorthernLight Skrevet 8. juli 2021 #2 Skrevet 8. juli 2021 Gagaen skrev (4 minutter siden): Det er rett og slett provoserende at folk ikke mÞter opp til vaksinering i strÞk der de har fÄtt flere enn fÞr via skjevfordeling! Det sitter faktisk folk uti landet og venter pÄ vaksine. Hvorfor tenker mange kun pÄ seg selv og at de skal fÄ sine luksusbehov og ferie oppfylt og driter i andre?  Det er mange som gir faen. De som ikke mÞter opp burde komme helt sist i kÞen, helt til alle som vil det har fÄtt dose nr 2. 3
Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #3 Skrevet 8. juli 2021 NorthernLight skrev (Akkurat nĂ„): Det er mange som gir faen. De som ikke mĂžter opp burde komme helt sist i kĂžen, helt til alle som vil det har fĂ„tt dose nr 2. SĂ„ pĂ„ nyhetene nĂ„ og det skaper store problemer for de som styrer med vaksinene. De mĂ„ avbestille de vaksiner de egentlig har bestillt og da er det ikke garantert at det blir sĂ„ enkelt for de som ikke mĂžtte opp at de fĂ„r ny nĂ„r de kommer hjem fra ferie heller.Â
Ukjent. Skrevet 8. juli 2021 #4 Skrevet 8. juli 2021 Hva trodde de egentlig med den latterlige vaksinepolitikken? NÄr man sender ut vaksineinnkallelse med en ukes varsel midt i fellesferien, sÄ sier det seg selv at mange ikke mÞter opp. I andre land i Europa har de nÄ begynt med at man setter vaksiner pÄ legesentre (slik man gjÞr med alle andre vaksiner). De som Þnsker kan selv bestille time. Virker som en mye mer fornuftig lÞsning en slik vi holder pÄ i Norge: der man ÊrbÞdigst fÄr time nÄr staten mener det passer for dem. 6
Carinio Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 (endret) 2 hours ago, Gagaen said: Det er rett og slett provoserende at folk ikke mĂžter opp til vaksinering i strĂžk der de har fĂ„tt flere enn fĂžr via skjevfordeling! Det sitter faktisk folk uti landet og venter pĂ„ vaksine. Hvorfor tenker mange kun pĂ„ seg selv og at de skal fĂ„ sine luksusbehov og ferie oppfylt og driter i andre?  Det er jo ikke 100% at vaksinen faktisk beskytter mot covid 19 her har min samboer tatt vaksinasjon men han testet positivt đđ¶Â jeg skal selvfĂžlgelig ta den jeg og men bare til info: en blir ikke 100% beskyttet ved vaksinasjon Endret 8. juli 2021 av Carinio
Gjest Stwo Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Gagaen skrev (2 timer siden): Det er rett og slett provoserende at folk ikke mÞter opp til vaksinering i strÞk der de har fÄtt flere enn fÞr via skjevfordeling! Det sitter faktisk folk uti landet og venter pÄ vaksine. Hvorfor tenker mange kun pÄ seg selv og at de skal fÄ sine luksusbehov og ferie oppfylt og driter i andre?  Det kan jo hende at disse menneskene ikke har lyst pÄ vaksinen en gang, at de er pÄ ferie er en teori. Ikke deres problem hvordan vaksinene er fordelt og organisert.
Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 Carinio skrev (1 minutt siden): Det er jo ikke 100% at vaksinen faktisk beskytter mot covid 19 her har min samboer tatt vaksinasjon men han testet positivt đđ¶ Det er ikke mitt poeng i denne trĂ„den. Den beskytter mot alvorlig sykdom, det minsker sjansen for alvorlig sykdom. Men poenget er at folk provoserer ved Ă„ ikke mĂžte opp, det er respektlĂžst nĂ„r mange sitter og venter pĂ„ vaksinen.Â
Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #8 Skrevet 8. juli 2021 Stwo skrev (2 minutter siden): Det kan jo hende at disse menneskene ikke har lyst pĂ„ vaksinen en gang, at de er pĂ„ ferie er en teori. Ikke deres problem hvordan vaksinene er fordelt og organisert. Da sier de vel nei nĂ„r de fĂ„r tilbud da, sĂ„ kan de gi vaksine til neste pĂ„ lista. Man lar ikke vĂŠre Ă„ mĂžte opp, det er ikke akseptabelt.Â
NorthernLight Skrevet 8. juli 2021 #9 Skrevet 8. juli 2021 Carinio skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke 100% at vaksinen faktisk beskytter mot covid 19 her har min samboer tatt vaksinasjon men han testet positivt đđ¶Â jeg skal selvfĂžlgelig ta den jeg og men bare til info: en blir ikke 100% beskyttet ved vaksinasjon Det er ikke noe nytt at vaksiner ikke beskytter 100% . Men Moderna/Pfizer er over 90% effektive mot alvorlig sykdom etter 2 doser. 2
Gjest Villfisker Skrevet 8. juli 2021 #10 Skrevet 8. juli 2021 Gagaen skrev (1 minutt siden): Det er ikke mitt poeng i denne trÄden. Den beskytter mot alvorlig sykdom, det minsker sjansen for alvorlig sykdom. Men poenget er at folk provoserer ved Ä ikke mÞte opp, det er respektlÞst nÄr mange sitter og venter pÄ vaksinen. Vi har ingen garanti for det nei.
Carinio Skrevet 8. juli 2021 #11 Skrevet 8. juli 2021 Ikke for og kuppe trÄden men Er det noen som vet hvor lang tid det tar for en blir frisk og tester negativ etter positiv test?
Gjest Gagaen Skrevet 8. juli 2021 #12 Skrevet 8. juli 2021 Villfisker skrev (Akkurat nĂ„): Vi har ingen garanti for det nei. Igjen ; DET er ikke poenget med min trĂ„d.Â
Gjest Villfisker Skrevet 8. juli 2021 #13 Skrevet 8. juli 2021 Gagaen skrev (5 minutter siden): Igjen ; DET er ikke poenget med min trĂ„d. SĂ„ er det altsĂ„ ikke relevant for trĂ„den? Du nevnte det, sĂ„ jeg svarte Â
Gjest Stwo Skrevet 8. juli 2021 #14 Skrevet 8. juli 2021 (endret) Gagaen skrev (32 minutter siden): Da sier de vel nei nÄr de fÄr tilbud da, sÄ kan de gi vaksine til neste pÄ lista. Man lar ikke vÊre Ä mÞte opp, det er ikke akseptabelt. Enig i at det er en uting Ä ikke mÞte til time uten Ä gi beskjed. Tenkte kanskje innlegget var myntet pÄ denne artikkelen :https://www.nrk.no/osloogviken/flere-kommuner-har-for-mange-vaksiner-1.15568753 Her er jo ogsÄ problemet for kommunene at folk ikke booker time og det vet man ikke om skyldes ferie. Endret 8. juli 2021 av Stwo
Justlooking Skrevet 8. juli 2021 #15 Skrevet 8. juli 2021 Stwo skrev (3 timer siden): Enig i at det er en uting Ä ikke mÞte til time uten Ä gi beskjed. Tenkte kanskje innlegget var myntet pÄ denne artikkelen :https://www.nrk.no/osloogviken/flere-kommuner-har-for-mange-vaksiner-1.15568753 Her er jo ogsÄ problemet for kommunene at folk ikke booker time og det vet man ikke om skyldes ferie. Har man booket en time skal man mÞte opp eller si fra. Det er en selvfÞlge om det sÄ gjelder tannlege eller frisÞr feks. Tror heller det er det at folk ikke har sagt fra om de vil ha eller ikke. Etter som jeg har forstÄtt kan man ringe og avtale tid om man Þnsker vaksinen. Og man fÄr sms og da er det veldig enkelt Ä avbestille om det likevel ikke passer. Usmakelig Ä ikke gjÞre noe sÄ enkelt selv om man skulle vÊre pÄ ferie. For meg var det sÄ uaktuelt Ä ta vaksinen at jeg i fÞrste omgang ikke brÞd meg om Ä sjekke helsenorge. Men sÄ leste jeg at det var enklere for kommunene Ä organisere om folk sa fra uansett, sÄ da gikk jeg inn og takket nei.
Fremhevede innlegg