Gå til innhold

Late som man er lam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg helt i sjokk! Jeg har en nabo som var i en bilulykke en tid tilbake. Han bor sammen med samboer. Begge har vært uføre i mange år. Etter bilulykken ble mannen lam og har sittet i rullestol. Jeg vet han var på rehabilitering i 6 uker. Han bruker også nakkekrage. Jeg med flere har hatt mye sympati med han, han fikk også 72.000kr som lokalsamfunnet samlet inn. 

Igår kveld var jeg hos en venninne som bor 1,5 timer i bil unna. Vi lå i hengekøyer på en strand. Fin kveld. Rundt kl 05 måtte jeg på toalettet. Når jeg kom tilbake til stien gikk jeg rett på naboen min som var ute å gikk med staver og uten nakkekrage. Han ble nok like sjokkert som meg. Jeg mumlet "ha en fin tur" før jeg hastet videre. 

Jeg er helt i sjokk. Later han som han er lam? Er dette en forikringssak? Jeg fortalte det til venninnen min som ikke kjenner saken fra lokalsamfunnet. Hun sa jeg skulle la det ligge. 

Anonymkode: 564be...a4d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er jeg helt i sjokk! Jeg har en nabo som var i en bilulykke en tid tilbake. Han bor sammen med samboer. Begge har vært uføre i mange år. Etter bilulykken ble mannen lam og har sittet i rullestol. Jeg vet han var på rehabilitering i 6 uker. Han bruker også nakkekrage. Jeg med flere har hatt mye sympati med han, han fikk også 72.000kr som lokalsamfunnet samlet inn. 

Igår kveld var jeg hos en venninne som bor 1,5 timer i bil unna. Vi lå i hengekøyer på en strand. Fin kveld. Rundt kl 05 måtte jeg på toalettet. Når jeg kom tilbake til stien gikk jeg rett på naboen min som var ute å gikk med staver og uten nakkekrage. Han ble nok like sjokkert som meg. Jeg mumlet "ha en fin tur" før jeg hastet videre. 

Jeg er helt i sjokk. Later han som han er lam? Er dette en forikringssak? Jeg fortalte det til venninnen min som ikke kjenner saken fra lokalsamfunnet. Hun sa jeg skulle la det ligge. 

Anonymkode: 564be...a4d

Oj! Jeg hadde nok holdt tett. Du vet jo ikke alle detaljer om han og type skade han fikk. Men blir jo interessant om du ser han i rullestol og nakkekrage hvor han ser helt lam ut. 
 

Men jeg tviler på det går an å fake lam. Lamme personer mister muskelmasse og det blir på en måte veldig slapt. Skal godt gjøres å fake det resten av livet hvis man faktisk kan gå. 

Endret av Sensi
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hjemme hos de på kaffe to ganger, sist var kanskje i april. De har ikke hjemmesykepleie, men har fått sånn snurrestativ man kan stå på og holde seg hvis man skal over på toalettet eller sengen. 

Jeg skjønner jo at man ikke kan fake lam, man får jo tynne lår osv. Men hvorfor er han da alltid i rullestol i hagen og på butikken? Kanskje det er smerterelatert, hva vet jeg... Jeg har en vond magefølelse. Dette er det sprøeste jeg har opplevd. Det punktet jeg møtte han på i natt må ha vært ca 1 km fra parkeringsplassen. Ingen hytter i området  

Anonymkode: 564be...a4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo i såfall ikke første og heller ikke blir det siste gang noen faker alvorlig sykdom. Jeg husker som det var i går ungjenta som faket alvorlig kreftsykdom. Saken verserte vel også på KG hvis jeg ikke husker helt feil. Falsk kreftblogger sa seg skyldig – NRK Vestfold og Telemark – Lokale nyheter, TV og radio

Men hva skal du gjøre? Hvis vedkommende har fått hjelp i hjemmet for bevegelseshemming, og så blir sett gående en kilometer fra hjemme, hadde jeg antageligvis sendt en henvendelse til NAV om saken, og så kan de evnt gjøre sine undersøkelser. 

Endret av Ulven
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulven skrev (7 minutter siden):

Det er jo i såfall ikke første og heller ikke blir det siste gang noen faker alvorlig sykdom. Jeg husker som det var i går ungjenta som faket alvorlig kreftsykdom. Saken verserte vel også på KG hvis jeg ikke husker helt feil.

Men hva skal du gjøre? Hvis vedkommende har fått hjelp i hjemmet for bevegelseshemming, og så blir sett gående en kilometer fra hjemme, hadde jeg antageligvis sendt en henvendelse til NAV om saken, og så kan de evnt gjøre sine undersøkelser. 

Jeg er veldig redd for å tråkke feil. Jeg var jo 1,5 time fra hjemmet. Så han har enten kjørt dit for å ikke bli gjenkjent eller vært i området. Men jeg så han på kiwi forrige uke i rullestol liksom. Han gikk helt fint med stavene, jeg så ikke at det var han før rett før han passerte meg på stien. 

Jeg synes dette er veldig enkelt og ikke minst rart.

Anonymkode: 564be...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanvittig sært. Hvordan reagerte han når han såg deg? 

Anonymkode: 61cd4...a4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er veldig redd for å tråkke feil. Jeg var jo 1,5 time fra hjemmet. Så han har enten kjørt dit for å ikke bli gjenkjent eller vært i området. Men jeg så han på kiwi forrige uke i rullestol liksom. Han gikk helt fint med stavene, jeg så ikke at det var han før rett før han passerte meg på stien. 

Jeg synes dette er veldig enkelt og ikke minst rart.

Anonymkode: 564be...a4d

Hvis han konsekvent bruker rullestol ute blant folk, og hjelpemidler i hjemmet, og så går helt fint midt på natten, er det vel ikke så vanskelig å tenke seg hva som foregår. Hadde du truffet han hjemme i fullt dagslys, hadde man kunnet tenke at det var en hyggelig bedring i tilstanden, men midt på natten... Halvannen time hjemmefra...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vanvittig sært. Hvordan reagerte han når han såg deg? 

Anonymkode: 61cd4...a4c

Han ble like sjokkert som meg. Fikk liksom ikke følelsen av mer. Jeg bare hastet videre. Kjente adrenalinet pumpe så satt ut ble jeg. 

Anonymkode: 564be...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fullt mulig. Folk finner på det utroligste for å tjene en slant.

Anonymkode: 8c01d...d97

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville ha kommentert noe ala så fint å se at du er bedre? Ville vært rart å ikke si noe i hele tatt ettersom du er på besøk der. Men å angi han, det hadde jeg ikke gjort. Tror neppe forsikringsselskaper utbetaler penger uten dokumentasjon fra sykehus.

Anonymkode: 5144b...270

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å melde om det ihvertfall. Ja det må jo ha vært tidenes sjokk! Men hva hvis han har gjort dette f.eks fordi han hadde store økonomiske problemer det er umulig å komme ut av og ville tatt selvmord om ikke det løste seg. Om det er noe sånt, så betaler han uansett prisen for forsikringssvindelen ved å alltid måtte leke lam.... la han være i fred. Ingen ville ofret bevegeligheten uten veldig god grunn. 

Anonymkode: 72227...4f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det Svein/Truls Ove?

 

Anonymkode: f7927...d1b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bremnes.Kari

Hva om han finner på noe dumt nå, da? Skal få TS til å tie still, liksom. Kanskje jeg har lest for mange Karin Fossum-bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det Svein/Truls Ove?

 

Anonymkode: f7927...d1b

Eller han her?

Anonymkode: f8f0d...f76

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Eller han her?

Anonymkode: f8f0d...f76

I want that one! 🤣🤣🤣

Anonymkode: f7927...d1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du har misforstått også. Mange som bruker rullestol men ikke trenger det konstant. 
Det kan hende det er en helt naturlig forklaring på det. La det ligge.

Anonymkode: 228f3...c81

  • Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. 

Morsomme filmer, men tror ikke lokalsamfunnet hadde ledd så godt 😃 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Vurderer å sende han en melding på Facebook og spørre hvordan det går. Blir litt spennende å se hva han svarer. 

Anonymkode: 564be...a4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han ha en tvillingbror?

Anonymkode: 36fd7...5f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...