Pippi Lotta Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #81 Skrevet 13. juli 2021 HarryDotter skrev (10 timer siden): Det er mange barn som vokser opp i alkoholiserte hjem også. Barn vokser opp i hjem hvor foreldre ikke tillater tv spill, ikke tillater venner på besøk, ikke tillater ditt og datt. Som ikke tillater at sønnen/dattera får seg kjæreste før de er 20 år, osv osv osv. Kan ikke forby alt vi ikke liker. Alkohol er vel ikke det beste eksempel på at vi ikke kan forby ting. Norge har strenge regler for når det er lov og selge alkohol og hvor det er lov og drikke det. Nettopp for de det i likhet med konverteringsterapi kan være skadelig. Om lærere oppdager at barn lever i alkoholiserte hjem er de pliktige og varsle barnevernet. Det er dessverre ikke alle alkoholiserte hjem som blir oppdaget men det er jo ikke et argument for og endre lova. Det blir litt tull og sammenligne manglende tv spil med en aktivitet som av fagpersoner beskrives som en trussel mot menneskers helse. Men det og utøve sosial kontroll over myndige mennesker i en så stor grad at de ikke får date som 20 åringer vill jeg tro også er forbudt. Det vill alltid være en vanskelig balansegang i lovverket mellom å gi mennesker beskyttelse og frihet. I denne saken mener jeg regjeringen har landet på for lite beskyttelse og for mye frihet. 1
Tuba Skrevet 13. juli 2021 #82 Skrevet 13. juli 2021 Imariuz skrev (5 timer siden): Jo, når det presenteres som en livsstil barn bør velge, slik det er med rosa kompetansen i barnehagene. At barn skal lære om dette så tidlig er hjernevask og indoktrinering og hører ikke hjemme i barnehagene. Det fører bare til at flere velger den livsstilen for så å angre senere, hvorfor er det så viktig at mange får ødelagt livene sine for homolobbyen og dens forsvarere? Jeg må nesten bare gjenta. At barn får vite at noen er homofile er ikke hjernevask og homofili er ikke en livsstil. Lobbyvirksomhet er det de som vil skjule sannheten for barn som driver med. 1
Pippi Lotta Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #83 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (2 timer siden): Nei. Det er kanskje færre som vil forby det som foregår i det offentlige helsevesenet. Der har en tross alt allerede kontroll og aktivisme vil foregå på andre måter, men hvor en setter grensen her fremstår uklart gitt at dokumentet som vises til hyppig omtaler behandling for kjønnsidentitet hos psykolog eller lignende. sammenheng mellom terapien og plager har jeg gitt mulige forklaringer på tidligere. Homofile og transpersoner er jo allerede overrepresentert i slike statistikker, og at noen som ønsker så sterkt å endre tenningsmønster at de oppsøker hjelp også sliter mye virker ikke veldig rart. Du sier det er færre som ønsker og forby behandling hos kompetente helsearbeidere. Det vill si du har hørt om noen som jobber for og forby det? Det hadde vert veldig interessant og lese om dem. Har du noen linker til dette? Jeg har ikke hørt om noen som ønsker og forby kompetent behandling i Norge nemlig. Hvem er det du mener allerede har kontroll og hvilken aktivisme vil foregå på andre måter? Jeg tenker det er et veldig godt poeng at helsevernet er kontrollert av et regelverk og jobber ut i fra vitenskapelige metoder. Da menneskers helse er for viktig til og overlate til liksom terapeuter som skal "kurere" med Jesus. Jeg blir lit usikker om det er det du mener med kontrollert? Jeg forstår ikke helt hva du mener med at grensene er uklare, og et dokument. Kan du poste link? og forklare litt nærmere hva som står der som gjør deg usikker på grensene? 1
Pippi Lotta Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #84 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Imariuz skrev (6 timer siden): Jo, når det presenteres som en livsstil barn bør velge, slik det er med rosa kompetansen i barnehagene. At barn skal lære om dette så tidlig er hjernevask og indoktrinering og hører ikke hjemme i barnehagene. Det fører bare til at flere velger den livsstilen for så å angre senere, hvorfor er det så viktig at mange får ødelagt livene sine for homolobbyen og dens forsvarere? Kan du vise hvor du har lest at barnehage barn skal velge en homofil livstil? Jeg har aldri hørt noen utale noe slikt, så hadde vert interessant og se kildene dine på det😅 Tror du selv du hadde blitt homofil om noen fortalte deg at det var en bra livstil? Jeg greier ikke helt og forestille meg at jeg skule bli homofil for de noen omtalte det positivt. Og jeg tror ikke jeg kan angre på legningen min, da den ikke har vert noe aktivt valg, jeg er hetero om jeg vill eller ikke🤷♀️ Er det annerledes for deg? Endret 13. juli 2021 av Pippi Lotta 2
Imariuz Skrevet 13. juli 2021 #85 Skrevet 13. juli 2021 Pippi Lotta skrev (16 minutter siden): Kan du vise hvor du har lest at barnehage barn skal velge en homofil livstil? Jeg har aldri hørt noen utale noe slikt, så hadde vert interessant og se kildene dine på det😅 Det er dette som fremmes gjennom rosa kompetanse som regjeringen innførte for å få det inn i barnehagene. Pippi Lotta skrev (17 minutter siden): Tror du selv du hadde blitt homofil om noen fortalte deg at det var en bra livstil? Jeg greier ikke helt og forestille meg at jeg skule bli homofil for de noen omtalte det positivt. Og jeg tror ikke jeg kan angre på legningen min, da den ikke har vert noe aktivt valg, jeg er hetero om jeg vill eller ikke🤷♀️ Er det annerledes for deg? Oss voksne er ikke like lett påvirkelige enn barn som lettere lar seg påvirke. Så når de får høre på inn og utpust i barnehagen, på skolen og ellers i samfunnet hvor bra denne livsstilen er vil flere la seg lure til å velge det. Mange ender opp med å angre senere, og spesielt ille er det for dem som velger å ta kjønnsoperasjon og får ødelagt livene sine av homolobbyens indoktrinering. Det er ingen grunn til at barnehage og grunnskolebarn skal lære om slikt. 2
Oida Skrevet 13. juli 2021 #86 Skrevet 13. juli 2021 Imariuz skrev (7 timer siden): Når man fremmer dette som noe positivt og en livsstil man bør velge fører det naturligvis til at mange ender opp med det, hvorav mange ender opp med å angre senere og få ødelagt livene sine. Slikt er ikke noe barnehagebarn skal å lære om, det er hjernevask og forsøk på indoktrinering og er noe det offentlige ikke skal drive med. Er det indoktrinering å gi barn innsikt at det er fullstendig normalt å ha en kjæreste av samme kjønn? Er det indoktrinering å opplyse barn om at noen jenter vil gå i spiderman genser og kamuflasje mønstret bukse? At de vil klatre i trær og leke med gravemaskin? Er det indoktrinering at barn får vite at det er helt greit å være gutt som vil gå med kjole og tiara. At det også er helt greit å være gutt som leker med dukker og hopper strikk? Lever du i den tro at det å være homofil og transseksuell er en "livsstil som velges"? Da kan jeg opplyse om at legning ikke kan velges. Jeg kan også opplyse om at de fleste homofile og transseksuelle lever som de fleste hetrofile. De jobber, de betaler skatt og er lovlydige borgere. herzeleid skrev (2 timer siden): Nei. Det er kanskje færre som vil forby det som foregår i det offentlige helsevesenet. Der har en tross alt allerede kontroll og aktivisme vil foregå på andre måter, men hvor en setter grensen her fremstår uklart gitt at dokumentet som vises til hyppig omtaler behandling for kjønnsidentitet hos psykolog eller lignende. sammenheng mellom terapien og plager har jeg gitt mulige forklaringer på tidligere. Homofile og transpersoner er jo allerede overrepresentert i slike statistikker, og at noen som ønsker så sterkt å endre tenningsmønster at de oppsøker hjelp også sliter mye virker ikke veldig rart. Vet du egentlig hva konverteringsterapi er og hvem som utfører dette? Jeg skjønner fremdeles ikke hvorfor du drar inn det offentlige helsevesenet i dette. De har absolutt ingenting med konverteringsterapi å gjøre. Konverteringsterapi foregår i konservative religiøse miljøer. Homofile som vokser opp i disse miljøene får inn med morsmelken at deres legning er synd og en styggedom. De færreste av disse homofile oppsøker konverteringsterapi frivillig. Dette er noe som blir påtvunget dem. Så din teori om at de fleste " ønsker så sterkt å endre tenningsmønster at de oppsøker hjelp" , er en utopi. Det er stigmatiseringen disse personene vokser opp med, samt konverteringsterapi som gir psykiske lidelser. 1
Imariuz Skrevet 13. juli 2021 #87 Skrevet 13. juli 2021 Oida skrev (13 minutter siden): Er det indoktrinering å gi barn innsikt at det er fullstendig normalt å ha en kjæreste av samme kjønn? Er det indoktrinering å opplyse barn om at noen jenter vil gå i spiderman genser og kamuflasje mønstret bukse? At de vil klatre i trær og leke med gravemaskin? Er det indoktrinering at barn får vite at det er helt greit å være gutt som vil gå med kjole og tiara. At det også er helt greit å være gutt som leker med dukker og hopper strikk? Lever du i den tro at det å være homofil og transseksuell er en "livsstil som velges"? Da kan jeg opplyse om at legning ikke kan velges. Jeg kan også opplyse om at de fleste homofile og transseksuelle lever som de fleste hetrofile. De jobber, de betaler skatt og er lovlydige borgere. Når det begynner i så tidlig alder og fortsetter gjennom hele barne og ungdomsskolen hvor de blir fortalt om hvor positiv og bra denne livsstilen er. Ja, da er det hjernevask og indoktrinering. Man får høre om dette senere i livet uansett, man trenger ikke dytte dette inn i barnehagene. Man velger om man vil leve ut denne legningen eller ikke helt selv. 2
Gjest havrekaffe Skrevet 13. juli 2021 #88 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Konverteringsterapi er psykisk vold og barn og unge som vokser opp i hjem der man bedriver slikt eller preker at homofili er synd lever under voldelige forhold. Vold er straffbart og ergo burde det å utsette andre for konverteringsterapi eller påtvinge andre slik praksis også være straffbart. Dette handler heller ikke om noen form terapi så "konverteringsterapi" er et helt misvisende uttrykk. Endret 13. juli 2021 av havrekaffe
Pippi Lotta Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #89 Skrevet 13. juli 2021 Imariuz skrev (28 minutter siden): Det er dette som fremmes gjennom rosa kompetanse som regjeringen innførte for å få det inn i barnehagene. Rosa kompetanse? Om regjeringen har innført noe for og få barnehagebarn til og velge en homofil livstil burde det jo finnes en nett side som beskrev dette? Kan du post en link til noe som bekrefter det du sier? Imariuz skrev (33 minutter siden): Oss voksne er ikke like lett påvirkelige enn barn som lettere lar seg påvirke. Så når de får høre på inn og utpust i barnehagen, på skolen og ellers i samfunnet hvor bra denne livsstilen er vil flere la seg lure til å velge det. Mange ender opp med å angre senere, og spesielt ille er det for dem som velger å ta kjønnsoperasjon og får ødelagt livene sine av homolobbyens indoktrinering. Det er ingen grunn til at barnehage og grunnskolebarn skal lære om slikt. Jeg sliter lit med og forstå hva du mener her. Du tror ikke du kan velge legning nå, men du gjorde det som barn? Du var usikker på hvem du var tiltrukket av og så valgte du på bakgrunn av hva de fortalte deg på skole og barnehage? Jeg tror ikke denne måten og utvikle seksualiteten sinn er den mest vanlige. Hadde de fleste mennesker fungert sånn, ville det jo ikke fantes homofile i samfunn som forbyr homofili. 1
Imariuz Skrevet 13. juli 2021 #90 Skrevet 13. juli 2021 Pippi Lotta skrev (8 minutter siden): Rosa kompetanse? Om regjeringen har innført noe for og få barnehagebarn til og velge en homofil livstil burde det jo finnes en nett side som beskrev dette? Kan du post en link til noe som bekrefter det du sier? Et kjapt google søk vil gi deg svaret. Du har ikke hørt om at dette har blitt innført, eller spiller du bare dum? Pippi Lotta skrev (10 minutter siden): Jeg sliter lit med og forstå hva du mener her. Du tror ikke du kan velge legning nå, men du gjorde det som barn? Du var usikker på hvem du var tiltrukket av og så valgte du på bakgrunn av hva de fortalte deg på skole og barnehage? Jeg tror ikke denne måten og utvikle seksualiteten sinn er den mest vanlige. Hadde de fleste mennesker fungert sånn, ville det jo ikke fantes homofile i samfunn som forbyr homofili. Voksne kan velge det, men barn er ekstra utsatt for påvirkning og lar seg lettere lure til å velge det om de blir fortalt av voksne, barnehagen, skolen hvor bra det er. 2
Pippi Lotta Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #91 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Imariuz skrev (1 time siden): Et kjapt google søk vil gi deg svaret. Du har ikke hørt om at dette har blitt innført, eller spiller du bare dum? Nei selvfølgelig hadde jeg ikke spurt om jeg allerede viste hva det var. Hvorfor skule jeg late som jeg ikke hadde hørt om det før hvis jeg hadde det? Dette er den første siden som kom opp når jeg søkte:https://www.foreningenfri.no/familieplakat-for-barnehager-og-barneskoler/ Sitat fra siden er:"FRI har i samarbeid med KUN laget en familieplakat til bruk i barnehager og barneskoler. Plakaten er illustrert av Jenny Jordahl og har til hensikt å vise fram ulike typer familier på en likeverdig og positiv måte." Slik jeg forstår det, jobber de med at alle barn skal gjenkjenne sin familie i undervisninger i barnehagen og de forsøker og vise alle former for familie som likeverdige og positive. Det er jo bra om barn av lesbiske og homofile også føler seg inkludert i måten familier snakes om i barnehagen. Jeg sliter med og se at det og fremstille alle familier (for det står alle typer familier på sidene jeg fant) som likeverdige kan bety at alle barna blir påvirket til og velge en spesifikk samlivsform. Imariuz skrev (1 time siden): Voksne kan velge det, men barn er ekstra utsatt for påvirkning og lar seg lettere lure til å velge det om de blir fortalt av voksne, barnehagen, skolen hvor bra det er. Så du mener oppriktig at du kunne begynne og tenne på samme kjønn i dag, om du bestemte deg for det? Men du velger og være tiltrukket av motsatt kjøn? Jeg skal ikke si at det ikke er sånn det er for deg, men som sakt jeg tror ikke det er sånn for flertallet av mennesker. Tror du mennesker hadde valgt og være homofile i regimer som kriminaliserte det, om de kunne valgt og ha en legning som ikke ble diskriminert mot? Endret 13. juli 2021 av Pippi Lotta 2
Oida Skrevet 13. juli 2021 #92 Skrevet 13. juli 2021 Imariuz skrev (2 timer siden): Når det begynner i så tidlig alder og fortsetter gjennom hele barne og ungdomsskolen hvor de blir fortalt om hvor positiv og bra denne livsstilen er. Ja, da er det hjernevask og indoktrinering. Man får høre om dette senere i livet uansett, man trenger ikke dytte dette inn i barnehagene. Man velger om man vil leve ut denne legningen eller ikke helt selv. Min bror er homofil og samboer. Jeg har et barn, som da, selvfølgelig, har to homofile onkler. Om jeg skal følge ditt resonnement , blir mitt barn indoktrinert og hjernevasket? Vil kanskje mitt barn, ifølge din logikk, velge å bli homofil? En annen ting, kan du opplyse meg om hvordan "denne livsstilen" er? Trass at jeg har homofil bror, svoger og venner er denne "livsstilen" ukjent for meg. 2
Imariuz Skrevet 13. juli 2021 #93 Skrevet 13. juli 2021 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Slik jeg forstår det, jobber de med at alle barn skal gjenkjenne sin familie i undervisninger i barnehagen og de forsøker og vise alle former for familie som likeverdige og positive. Det er jo bra om barn av lesbiske og homofile også føler seg inkludert i måten familier snakes om i barnehagen. Jeg sliter med og se at det og fremstille alle familier (for det står alle typer familier på sidene jeg fant) som likeverdige kan bety at alle barna blir påvirket til og velge en spesifikk samlivsform. Fri er en ekstremistorganisasjon som arbeider for å konvertere flest mulig til sin sak, det er noe helt annet enn å fremme kunnskap og informasjon. Da hadde de ikke trengt å indoktrinere barnehagebarn med propagandaen sin. 2
Pippi Lotta Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #94 Skrevet 13. juli 2021 Imariuz skrev (1 minutt siden): Fri er en ekstremistorganisasjon som arbeider for å konvertere flest mulig til sin sak, det er noe helt annet enn å fremme kunnskap og informasjon. Da hadde de ikke trengt å indoktrinere barnehagebarn med propagandaen sin. Det er ikke det som står på sidene jeg fant. Igjen om du har noen annet en din egen oppfatning og støte påstandene dine på hadde det vert interessant og se det. Det er litt merkelig at du mener så mye og så sterkt om noe uten og kunne vise til noe fakta. 1
venus24 Skrevet 13. juli 2021 #95 Skrevet 13. juli 2021 Pippi Lotta skrev (34 minutter siden): Det er ikke det som står på sidene jeg fant. Igjen om du har noen annet en din egen oppfatning og støte påstandene dine på hadde det vert interessant og se det. Det er litt merkelig at du mener så mye og så sterkt om noe uten og kunne vise til noe fakta. Ikke så rart. Ingen som sier "knus homolobbyen" uten ironisk distanse har argumenter basert i virkeligheten. 1
Pippi Lotta Skrevet 13. juli 2021 Forfatter #96 Skrevet 13. juli 2021 venus24 skrev (2 minutter siden): Ikke så rart. Ingen som sier "knus homolobbyen" uten ironisk distanse har argumenter basert i virkeligheten. Ja, du har et poeng. Jeg skule bare ønske jeg kunne forstå hvor slike holdninger kommer fra, men ser ikke ut som det kommer andre argumenter en: sånn føler jeg det er. 1
Nowayback Skrevet 13. juli 2021 #97 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (På 7.7.2021 den 23.06): Spørsmålet blir kanskje like gjerne; Hvordan skal en kunne forsvare å nekte voksne mennesker å gå i samtaleterapi for å endre tiltrekningsmønstre eller adferd de ikke ønsker. Jeg kan vanskelig se hvordan en skulle ha noe grunnlag for et slikt forbud, og det ville fremstått temmelig totalitært selv om det anses som en "god" sak. Her er jeg veldig enig med deg. Det bør være rom for voksne mennesker å benytte dette tilbudet om de selv vil. De fleste av oss anser dette som kvakksalveri, men vi kan ikke nekte dem som tror på slikt å prøve det. Det er for mange vanskelig å akseptere en homofil legning, og vi skal ha forståelse for at det finnes dem som vil gjøre alt for å endre det. Å kjøre et totalforbud mot ting vi ikke liker blir også et inngrep på menneskers privatliv. 2
venus24 Skrevet 14. juli 2021 #98 Skrevet 14. juli 2021 Pappadrømmen skrev (2 timer siden): Her er jeg veldig enig med deg. Det bør være rom for voksne mennesker å benytte dette tilbudet om de selv vil. De fleste av oss anser dette som kvakksalveri, men vi kan ikke nekte dem som tror på slikt å prøve det. Det er for mange vanskelig å akseptere en homofil legning, og vi skal ha forståelse for at det finnes dem som vil gjøre alt for å endre det. Å kjøre et totalforbud mot ting vi ikke liker blir også et inngrep på menneskers privatliv. Dette handler jo ikke om at vi "ikke liker" homoterapi. Det handler om at homoterapi er skadelig. Det er ingenting i veien for å forby praksiser vi vet at er farlige og/eller skadelige. Dette gjør vi jo allerede. Et eksempel finner vi f.eks. i lov om alternativ medisin mv., § 7, som slår fast at det er ulovlig å behandle alvorlig sykdom med alternativ medisin, med mindre det skjer i samråd eller samarbeid med pasientens lege. Dette uavhengig av om pasienten ønsker denne typen "behandling" eller ikke. Dette forbudet finnes ikke fordi vi "ikke liker" alternativ medisin, men fordi vi vet at det er skadelig å la en kreftpasient behandles utelukkende av en kvakksalver. På samme måte er det med homoterapi: vi vet at denne praksisen er svært skadelig for dem som utsettes for den. Hvorfor skal den da være lovlig? Et organisert tilbud for homoterapi er sosial kontroll. 1
Silva Pluvialis Skrevet 14. juli 2021 #99 Skrevet 14. juli 2021 (endret) Jeg er også imot konverteringsterapi. Det er greit at folk tar kontakt for å snakke om legning og vanskelige følelser knyttet til det, men det blir helt feil at noen skal gå inn og endre andres legning. Mon tro om det ikke hadde blitt hurlumhei om heterofile ble utsatt for det samme presset om å endre legning? Helt sykt at folk må legge seg opp i hvorvidt folk er homofil eller ikke. La folk leve - og slutte å fortelle folk hva de skal gjøre og ikke. Trist at visse folk bruker så mye energi på å forakte homofili. Tenk hvor mye av den energien som kunne vært brukt på noe mer fornuftig? For eksempel, bekjempe kriminalitet, utenforskap og fattigdom? Det hadde gjort så mye forskjell på verdensbasis.. men istedenfor bruker folk masse tid og energi på å skulle omvende homofile - all den tid de homofili verken er kriminelt eller skadelig (så lenge begge parter er voksne, samtykkende mennesker). Uforståelig. Endret 14. juli 2021 av Gjenferdet 1
Pippi Lotta Skrevet 15. juli 2021 Forfatter #100 Skrevet 15. juli 2021 Gjenferdet skrev (På 14.7.2021 den 2.29): Jeg er også imot konverteringsterapi. Det er greit at folk tar kontakt for å snakke om legning og vanskelige følelser knyttet til det, men det blir helt feil at noen skal gå inn og endre andres legning. Mon tro om det ikke hadde blitt hurlumhei om heterofile ble utsatt for det samme presset om å endre legning? Helt sykt at folk må legge seg opp i hvorvidt folk er homofil eller ikke. La folk leve - og slutte å fortelle folk hva de skal gjøre og ikke. Trist at visse folk bruker så mye energi på å forakte homofili. Tenk hvor mye av den energien som kunne vært brukt på noe mer fornuftig? For eksempel, bekjempe kriminalitet, utenforskap og fattigdom? Det hadde gjort så mye forskjell på verdensbasis.. men istedenfor bruker folk masse tid og energi på å skulle omvende homofile - all den tid de homofili verken er kriminelt eller skadelig (så lenge begge parter er voksne, samtykkende mennesker). Uforståelig. Det er et godt poeng! Når man ser vor mye styr det blir ut av at homofile familier skal omtales som likeverdige til heterofile i barnehager, så hadde det vert morsomt og se et konverterings program for folk som ville bli skeive😅 Folka som er så for religionsfrihet nå hadde gått av hengslene😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå