herzeleid Skrevet 13. juli 2021 #61 Skrevet 13. juli 2021 venus24 skrev (1 minutt siden): Konseptet homoterapi går jo nettopp ut på å forsøke å tvinge noen til å endre legning fra skeiv til streit. Ingen stråmann, bare fakta. Som sagt er det nok ingen her som tar til orde for å tillate tvang men å tillate å gi og oppsøke slik terapi når noen selv velger det. Om du har trodd motparten argumenterer for retten til å tvinge noen til dette forstår jeg at en kan tro motparten er autoritær og en selv liberal, men det er nok som nevnt en misforståelse. 1
venus24 Skrevet 13. juli 2021 #62 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (Akkurat nå): Som sagt er det nok ingen her som tar til orde for å tillate tvang men å tillate å gi og oppsøke slik terapi når noen selv velger det. Om du har trodd motparten argumenterer for retten til å tvinge noen til dette forstår jeg at en kan tro motparten er autoritær og en selv liberal, men det er nok som nevnt en misforståelse. Mener du at sosial kontroll er det samme som reell valgfrihet? Isåfall kan jeg forstå at en kan tro at motparten er autoritær og en selv liberal, men det er åpenbart en misforståelse. 3
herzeleid Skrevet 13. juli 2021 #63 Skrevet 13. juli 2021 venus24 skrev (2 minutter siden): Mener du at sosial kontroll er det samme som reell valgfrihet? Isåfall kan jeg forstå at en kan tro at motparten er autoritær og en selv liberal, men det er åpenbart en misforståelse. Igjen har du nok misforstått om du tror motparten argumenterer for sosial kontroll. 1
venus24 Skrevet 13. juli 2021 #64 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (Akkurat nå): Igjen har du nok misforstått om du tror motparten argumenterer for sosial kontroll. Nei, tvert imot tror jeg det er du som har misforstått dette. 2
herzeleid Skrevet 13. juli 2021 #65 Skrevet 13. juli 2021 venus24 skrev (Akkurat nå): Nei, tvert imot tror jeg det er du som har misforstått dette. Fint, da venter vi på at du viser oss de som deltar i diskusjonen og argumenterer for sosial kontroll. 1
venus24 Skrevet 13. juli 2021 #66 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (1 minutt siden): Fint, da venter vi på at du viser oss de som deltar i diskusjonen og argumenterer for sosial kontroll. Det er vel bare til å lese innleggene til dem som argumenterer for homoterapi, det. Eller tenker du det finnes homoterapi uten sosial kontroll? Finnes det tvangsekteskap uten sosial kontroll også? 3
Gjest HarryDotter Skrevet 13. juli 2021 #67 Skrevet 13. juli 2021 Pippi Lotta skrev (På 7.7.2021 den 21.48): Jeg var under inntrykket av at konverteringsterapi skule bli forbudt. Der tok jeg tydeligvis feil. De skal bare forby det for mennesker under 16år og "pasienten" må samtykke. Det er jo helt meningsløst! Hvor mange 15 åringer som vokser opp i stekt homofobiske og religiøse hjem står frem som homofile? Alle homofile fra religiøse hjem jeg har hørt om har ikke stått frem før de ar flyttet hjemme fra. Sitat fra regjeringa: Vi vet og har omtalt i vårt eget høringsnotat at studier rapporterer om økte nivåer av angst, depresjon, selvmordstanker- og selvmordsforsøk. På tross av all kunnskap vi sitter med, tror vi at enkeltindivider underlagt all denne sterke sosiale kontrollen vil kunne gi et fritt og selvstendig samtykk. Er det noen som seriøst tror at en 17 åring som bor hos homofob foreldre og har alle sine beste venner i en homofobisk kirke kan gi noe sånt som et fritt og selvstendig samtykke? Hvorfor har regjeringa fremstilt det som om de skal beskyte homofile, når de i praksis ikke har tenkt og gjøre noe for og bedre situasjonen?????? 😫 Det er mange barn som vokser opp i alkoholiserte hjem også. Barn vokser opp i hjem hvor foreldre ikke tillater tv spill, ikke tillater venner på besøk, ikke tillater ditt og datt. Som ikke tillater at sønnen/dattera får seg kjæreste før de er 20 år, osv osv osv. Kan ikke forby alt vi ikke liker.
herzeleid Skrevet 13. juli 2021 #68 Skrevet 13. juli 2021 venus24 skrev (1 minutt siden): Det er vel bare til å lese innleggene til dem som argumenterer for homoterapi, det. Du kan med andre ord ikke vise oss ett slikt innlegg. Tenker det sier sitt. 1
venus24 Skrevet 13. juli 2021 #69 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (1 minutt siden): Du kan med andre ord ikke vise oss ett slikt innlegg. Tenker det sier sitt. Som sagt mener jeg alle innlegg som argumenterer for homoterapi også argumenterer for sosial kontroll, siden homoterapi i seg selv er sosial kontroll. 2
herzeleid Skrevet 13. juli 2021 #70 Skrevet 13. juli 2021 venus24 skrev (2 minutter siden): Som sagt mener jeg alle innlegg som argumenterer for homoterapi også argumenterer for sosial kontroll, siden homoterapi i seg selv er sosial kontroll. Du får ha lykke til med det. Med en slik forståelse, der frivillig å kunne oppsøke terapi er tvang, tror jeg videre diskusjon har lite for seg. 1
venus24 Skrevet 13. juli 2021 #71 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (1 minutt siden): Du får ha lykke til med det. Med en slik forståelse, der frivillig å kunne oppsøke terapi er tvang, tror jeg videre diskusjon har lite for seg. Med en slik forståelse, der du tror «homoterapi» er faktisk terapi heller enn religiøs indoktrinering, tror jeg videre diskusjon har lite for seg. 2
herzeleid Skrevet 13. juli 2021 #72 Skrevet 13. juli 2021 (endret) venus24 skrev (1 time siden): Med en slik forståelse, der du tror «homoterapi» er faktisk terapi heller enn religiøs indoktrinering, tror jeg videre diskusjon har lite for seg. Da misforstod du nok det også. At vi bruker begrepet som brukes i offentligheten forutsetter selvfølgelig ikke at vi anerkjenner det som terapi på linje med all annen form for terapi. Endret 13. juli 2021 av herzeleid 1
venus24 Skrevet 13. juli 2021 #73 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (31 minutter siden): Da misforstod du nok det også. At vi bruker begrepet som brukes i offentligheten forutsetter selvfølgelig ikke at vi anerkjenner det som terapi på linje med all annen form for terapi. Igjen er det nok du som har misforstått. Du anerkjenner det jo som faktisk terapi heller enn sosial kontroll og indoktrinering når du hevder at skeive «frivillig oppsøker terapi». Mener du at afghanske kvinner også «frivillig inngår tvangsekteskap»? 1
Oida Skrevet 13. juli 2021 #74 Skrevet 13. juli 2021 herzeleid skrev (9 timer siden): En vil her forby behandling av både legning og kjønnsidentitet. Hvor en ender med å sette grensen vet jeg ikke, men gitt at de fleste finner seg til rette i egen kropp virker det ikke uten videre rasjonelt å nekte noen å oppsøke eller gi terapi for å klare nettopp dette. Å tvinge noen inn i terapi tror jeg ikke noen tar til orde for, men her ønsker en jo å nekte noen å utføre slik terapi ikke å tvinge noen. Igjen, det er ingen som ønsker å forby helsevesnets behandling av kjønnsidentitet. Tror du det store flertall av homofile oppsøker konverteringsterapi frivillig? Eller er det ikke mer trolig at det her er snakk om sosial kontroll? Hvis dette var frivillig, hvordan forklarer du så psykiske problemer og selvmord blant de som er utsatt for denne såkalte terapien? 2
Oida Skrevet 13. juli 2021 #75 Skrevet 13. juli 2021 Imariuz skrev (9 timer siden): Konverteringsterapi er frivillig, og beskyttet av menneskerettighetene og religionsfriheten. Nå er ikke homolobbyen spesielt tolerant overfor andre meninger enn deres egen. Sensuriveren er sterk og de driver hjernevask av barn i barnehagene gjennom rosa kompetanse hvor homofili og transseksualisme fremheves som noe positivt, med mange ødelagte liv som resultat ettersom mange ender opp med å angre senere. Hvilken "lobby" tilhører du? Du virker lite tolerant overfor andre som har en annen mening enn deg. Hvordan er det å lære barn om homofili og transseksuelle hjernevasking? For å ikke glemme argumentet ditt som forundrer meg mest, "fremheves som noe positivt". Min bror er homofil, jeg har aldri og kommer aldri til å se på han som noe negativt! 1
Imariuz Skrevet 13. juli 2021 #76 Skrevet 13. juli 2021 (endret) Oida skrev (17 minutter siden): Hvilken "lobby" tilhører du? Du virker lite tolerant overfor andre som har en annen mening enn deg. Hvordan er det å lære barn om homofili og transseksuelle hjernevasking? For å ikke glemme argumentet ditt som forundrer meg mest, "fremheves som noe positivt". Min bror er homofil, jeg har aldri og kommer aldri til å se på han som noe negativt! Når man fremmer dette som noe positivt og en livsstil man bør velge fører det naturligvis til at mange ender opp med det, hvorav mange ender opp med å angre senere og få ødelagt livene sine. Slikt er ikke noe barnehagebarn skal å lære om, det er hjernevask og forsøk på indoktrinering og er noe det offentlige ikke skal drive med. Endret 13. juli 2021 av Imariuz 2
Tuba Skrevet 13. juli 2021 #77 Skrevet 13. juli 2021 Imariuz skrev (1 time siden): Når man fremmer dette som noe positivt og en livsstil man bør velge fører det naturligvis til at mange ender opp med det, hvorav mange ender opp med å angre senere og få ødelagt livene sine. Slikt er ikke noe barnehagebarn skal å lære om, det er hjernevask og forsøk på indoktrinering og er noe det offentlige ikke skal drive med. Man er født homofil og skal slippe at andre påstår at man trenger «konvertering». Det er ikke en livsstil og det er ikke hjernevask at barn får vite at noen liker mennesker av samme kjønn. Hva tror du det gjør med en homofil ungdom å aldri ha hørt om homofili? Fundamentalistlobby 1
Perleugla Skrevet 13. juli 2021 #78 Skrevet 13. juli 2021 Gjest SomeDude32 skrev (På 7.7.2021 den 21.58): Tror flere av de som er iherdige LGBT aktivister glemmer en ting: Vi har faktisk en kristen befolkning i landet, og de har også sine behov og interesser. Ved å totalt overkjøre denne gjengen gang på gang, så beviser man bare at demokratiet bare er en vits. Derfor ble dette forbudet slik som det ble. Selv er jeg imot konverteringsterapi, men jeg kan forstå at kristne eller andre kanskje føler at dette er noe de vil ha. Har de behov for å konvertert homofile? Kan jeg drive camper for å tvangsmessig avkristne folk også da? Hvem man vil forelske seg i og ha sex med burde andre mennesker ikke stikke nesa si borti (så lenge de involverte er voksne og samtykkende). 1
Imariuz Skrevet 13. juli 2021 #79 Skrevet 13. juli 2021 Tuba skrev (16 minutter siden): Man er født homofil og skal slippe at andre påstår at man trenger «konvertering». Det er ikke en livsstil og det er ikke hjernevask at barn får vite at noen liker mennesker av samme kjønn. Hva tror du det gjør med en homofil ungdom å aldri ha hørt om homofili? Fundamentalistlobby Jo, når det presenteres som en livsstil barn bør velge, slik det er med rosa kompetansen i barnehagene. At barn skal lære om dette så tidlig er hjernevask og indoktrinering og hører ikke hjemme i barnehagene. Det fører bare til at flere velger den livsstilen for så å angre senere, hvorfor er det så viktig at mange får ødelagt livene sine for homolobbyen og dens forsvarere? 2
herzeleid Skrevet 13. juli 2021 #80 Skrevet 13. juli 2021 venus24 skrev (5 timer siden): Igjen er det nok du som har misforstått. Du anerkjenner det jo som faktisk terapi heller enn sosial kontroll og indoktrinering når du hevder at skeive «frivillig oppsøker terapi». Mener du at afghanske kvinner også «frivillig inngår tvangsekteskap»? Nei. Oida skrev (4 timer siden): Igjen, det er ingen som ønsker å forby helsevesnets behandling av kjønnsidentitet. Tror du det store flertall av homofile oppsøker konverteringsterapi frivillig? Eller er det ikke mer trolig at det her er snakk om sosial kontroll? Hvis dette var frivillig, hvordan forklarer du så psykiske problemer og selvmord blant de som er utsatt for denne såkalte terapien? Det er kanskje færre som vil forby det som foregår i det offentlige helsevesenet. Der har en tross alt allerede kontroll og aktivisme vil foregå på andre måter, men hvor en setter grensen her fremstår uklart gitt at dokumentet som vises til hyppig omtaler behandling for kjønnsidentitet hos psykolog eller lignende. sammenheng mellom terapien og plager har jeg gitt mulige forklaringer på tidligere. Homofile og transpersoner er jo allerede overrepresentert i slike statistikker, og at noen som ønsker så sterkt å endre tenningsmønster at de oppsøker hjelp også sliter mye virker ikke veldig rart. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå