Gå til innhold

Kvinneguiden har kommet under huden min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innrømmer det - dette forumet har gitt meg angst og skamfølelse for ting jeg ikke vanligvis ville ha følt så sterkt på.

Jeg er kanskje tynnhudet som lar Internett gå innpå meg, og hvertfall når det ikke gjelder mine egne tråder en gang.

Ting som har svidd seg fast:

Barnevakt = dårlig forelder.

Selv om jeg absolutt kunne trengt én eneste natt med søvn og sovet til jeg var uthvilt, så skammer jeg meg og har fått angst over hva andre tenker om at jeg/vi ønsker barnevakt. 

Behov for kjærestetid = dårlig forelder 

Dette kunne vi absolutt trengt, komme oss litt ut av huset sammen uten barnet, for å fokusere på oss om det så bare var for en liten stund på dagen. Men her igjen, har jeg fått denne angst følelsen.

Krangel med partner = dårlig forhold 

Altså vi krangler. Og i følge KG er ikke det normalt, så nå skammer jeg meg over at vi krangler.

Barnehage = konsentrasjonsleir for barn 

Akkurat som om jeg ikke gruer meg nok til at barnet skal begynne å barnehagen, og må ha lange dager tidevis, så får du høre hvor ufattelig dårlig forelder du er. At du ikke kan planlegge bedre, tilpasse bedre. Jeg gruer meg helt utrolig til barnet skal begynne. Hva om barnehagen snakker dritt om meg som ligger hjemme å sover pga nattevakt mens barnet er i barnehagen? Eller må levere så snart det åpner for å rekke jobb? 

Halv/hel fabrikat = dårlig forelder

Jeg er ræva på kjøkkenet, alltid vært, aldri interessert meg for kjøkken. Jeg prøver likevel mitt beste å gi barnet mitt sunt og variert kosthold. Jeg gjør så godt jeg kan, men jeg klarer ikke å lage alt fra bunn av, og det skammer jeg meg over.

Permisjon = fri

Jeg har aldri vært så sliten som det jeg er nå i permisjon med barnet. Jeg skjønner ikke hvordan andre mener det er å ha fri? Hele dagen, 24 timer i døgnet, omhandler baby. Være tilgjengelig, gi oppmerksomhet, lære, lytte, se. Det er jo ikke pause? Foruten om de 30 min baby sover to ganger på dagen. Er det noe galt med meg som blir så sliten?

Trist over at far ikke hjelper til = din egen feil, burde visst bedre 

Hvordan kan man vite at far snur totalt på flisen? At han plutselig driter i alt av husarbeid, har ikke behov for å se barnet sitt mer enn to-tre timer, og sover til langt på dag? Hvordan skulle jeg vite at han ble tenåring igjen? Jeg skammer meg fordi jeg burde kanskje visst bedre.

Hva med deg? Er du tykkhudet nok til at alt preller av deg her? Eller er det noen ting som har gitt deg dårlig følelse?

Anonymkode: 8f676...b4a

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Elder Millennial
Skrevet (endret)

Jeg bryr meg ikke så mye om folk er uenige med meg. Det betyr jo ikke at de har rett. 
Veldig mange av oss har en tendens til å tenke svart/hvitt og alt eller ingen ting, men sannheten er som regel ett sted midt i mellom.

De aller fleste spørsmålene her inne bør besvares med: Det er individuelt eller det kommer an på. 
Det er selvsagt for kjedelig, så da kommer man med en mening satt litt mer på spissen. 

Svaret de gir sier ofte mer om de enn deg. 

Det er en vanesak å ikke bry seg så mye, kan hende du må øve litt i begynnelsen❤️

Du er en helt normal og god mor, bare litt sliten, sånn som de fleste av oss ☺️

Endret av Elder Millennial
Skrevet

Det er naturlig at sånne ting kommer under huden på deg, å være forelder er det vigtigste i livet ditt, og så forteller folk deg at det du gjør ikke strekker til. Jeg har aldri hørt om noen som ikke har barnevakt eller bruker halvfabrikata eller krangler med kjæresten! 😄 Tror mange skryter på seg kraftig her om de mener de kan tar deg for det. Tror det er få foreldre som ikke har kjent på det at dette er veldig mye, jeg gråt meg i søvn fordi at jeg var så sliten flere ganger. Dette du beskriver er helt normalt. Men når det er sagt, skjønner at man tar det personlig åså, men du må ikke gjøre det! Prøv å sil det ut, for det er bare tull! :klem:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skriver det av og til her inne at hvis du ikke er sterk som person er det direkte helseskadelig å lese her inne. Burde vært merka på samme måte som røykpakkene 😂 ADVARSEL: Kan forårsake alvorlige psykiske lidelser!

Dette er internett, ALT må taes med en hel boks me salt. MINST.

Anonymkode: 35c92...238

• Liker 2
Skrevet

Så godt du beskriver det! Vil bare ile til og sende deg en klem :klemmer:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er visst ingen grenser for hva man kan få angst for i disse dager. 

Det siste nå er altså å få angst av å lese hva andre ukjente mennesker mener om så mangt på internett. 

Jeg tenker de som får angst for slike ting, hvorfor logger de seg bare ikke av av internett?

Anonymkode: 0dbe7...559

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les bare de koselige trådene, å ikke de som trigger eller gjør deg trist. 

Anonymkode: 44079...39e

• Liker 1
Skrevet

Skal rette opp for deg! 

Barnevakt = Fint å ha!

Behov for kjærestetid = Menneskelig! 

Barnehage = Sosialt og løser mange utfordringer! 

Hel/halv fabrikat mat = Mer tid til noe annet! 

Permisjon = Hjemmeværende jobb med overtid som aldri stopper! 

:nordvesta:

• Liker 5
Skrevet (endret)

Noe som virkelig har gjort inntrykk på meg var en tråd om rusavhengig foreldre, der mor ammet et spedbarn mens hun var full, og et drøss med mennesker forsvarte at alkohol- og rusavhengige ikke skulle søke hjelp for problemene sine - selv tross av at de hadde barn. Den tråden er som klistret i minnet. Det glemmer jeg aldri. Generelt tråder hvor folk forsvarer rusmisbruk rundt barn, vold, utroskap eller voldtekt. Det skjærer i hjertet.

Endret av Gjenferdet
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...