AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Jeg skulle vært prioritert i vaksinekøen grunnet sykdom, men fikk ikke SMS den uka min gruppe skulle motta dette. Jeg fikk beskjed om å ringe legekontoret, noe jeg gjorde. Da sa legen at han skulle ordne opp i det og sette meg på lista. Nå har jeg fått en regning på 190 kroner for denne samtalen. Er det riktig at jeg skal måtte betale for at legen ikke hadde kontroll og ikke hadde satt meg opp?😬 Anonymkode: 52419...200 1
Summeer Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Nei, koronavaksine skal være gratis. Det kan ikke ilegges gebyr. Har vært en sak på dette i media. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Summeer skrev (Akkurat nå): Nei, koronavaksine skal være gratis. Det kan ikke ilegges gebyr. Har vært en sak på dette i media. Takk for svar! Det er nok ikke betaling for vaksina, men for telefonsamtalen... Anonymkode: 52419...200
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skulle vært prioritert i vaksinekøen grunnet sykdom, men fikk ikke SMS den uka min gruppe skulle motta dette. Jeg fikk beskjed om å ringe legekontoret, noe jeg gjorde. Da sa legen at han skulle ordne opp i det og sette meg på lista. Nå har jeg fått en regning på 190 kroner for denne samtalen. Er det riktig at jeg skal måtte betale for at legen ikke hadde kontroll og ikke hadde satt meg opp?😬 Anonymkode: 52419...200 Glipper skjer og leger jobber ikke gratis Anonymkode: 20eeb...f9b 1
Summeer Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Glipper skjer og leger jobber ikke gratis Anonymkode: 20eeb...f9b Nei, men dette refunderes av staten Her ts; https://www.nrk.no/norge/matte-betale-for-koronavaksiner_-_-jeg-blir-ganske-forbanna-1.15557130 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 Summeer skrev (1 minutt siden): Nei, men dette refunderes av staten Her ts; https://www.nrk.no/norge/matte-betale-for-koronavaksiner_-_-jeg-blir-ganske-forbanna-1.15557130 Leste du i det hele tatt hi??? Anonymkode: 20eeb...f9b 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 Ja, legene tar betalt for alle konsultasjoner. Telefon, video, fysisk oppmøte. Det er litt urimelig å forvente fastlegen har kontroll på inntill 1500 pasienter. Noen ganger glipper ting, og da må man, som du, gi beskjed. Men du skal likevel betale for konsultasjonen. Anonymkode: 4ada5...fe0 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Ingenting å klage over, sutrete nordmenn som er blitt for godt vant. Anonymkode: 8ec8c...b33 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 I følge mitt legekontor skal alt som er relatert til korona være gratis. Jeg hadde en videosamtale med lege som jeg betalte for, men et par uker etter fikk jeg pengene tilbake med beskjed om at den skulle ha vært gratis siden det gjaldt sykemelding pga karantene. Anonymkode: 01312...d9e 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): I følge mitt legekontor skal alt som er relatert til korona være gratis. Jeg hadde en videosamtale med lege som jeg betalte for, men et par uker etter fikk jeg pengene tilbake med beskjed om at den skulle ha vært gratis siden det gjaldt sykemelding pga karantene. Anonymkode: 01312...d9e Ja, på samme måte som graviditet og klamydia. Når man -har- det, eller -er- gravid. Dette var en telefon om forespørsel på hvorfor man ikke står på lista, for en vaksine som kan forhindre smitte/lettere forløp. Det kan sammenlignes med en telefonkonsultasjon FØR man er gravid, eller FØR man får klamydia, av typen "jeg ønsker prevensjon for å ikke bli gravid" eller "hva kan jeg gjøre for å ikke få klamydia?" Med andre ord; det gjelder ikke i dette tilfellet. Skal alle få gratis konsultasjon bare de nevner korona da? "Jeg er redd for å få korona i kommunen jeg skal reise til, hva skal jeg gjøre?" Nevnt korona, så den skal vel være gratis da? Anonymkode: 4ada5...fe0 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå