AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Når en hund bor i bur utendørs, finnes det noen regler for hva den må ha av tur og sosial kontakt? Buret består av et hundehus + en liten luftegård. Totalt ca. 9-10 kvadratmeter. Anonymkode: af792...f22
Pysa Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 En hund er et flokkdyr, og bør ha noen å være sammen med de fleste timer i døgnet. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Tre turer om dagen, generelt la hunden være sammen med mennesker når det er mulig. Anonymkode: 63c67...f01 3
Troyamin Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Den trenger like mye som om den ikke har en luftegård. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Takk for svar. Jeg forstår at hunden bør ha disse tingene, men er det lovmessig pålagt? Jeg spør fordi jeg kjenner en eldre person med slik utehund. Den får tur ca. 1 gang i uken, og mat 1x om dagen. Ellers står den bare der i buret sitt og piper når noen går forbi. Har så vondt av den hunden. Anonymkode: af792...f22
Troyamin Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Takk for svar. Jeg forstår at hunden bør ha disse tingene, men er det lovmessig pålagt? Jeg spør fordi jeg kjenner en eldre person med slik utehund. Den får tur ca. 1 gang i uken, og mat 1x om dagen. Ellers står den bare der i buret sitt og piper når noen går forbi. Har så vondt av den hunden. Anonymkode: af792...f22 Eier er innenfor lovverket. (Mat, vann, ly) Men les gjerne Mattilsynet.no sine anbefalinger om oppstalling av hund. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 Høres forferdelig ut. Hunden får ikke mer stimuli I hundegården enn den ville fått i en stue med vinduet åpent. Men i en stue ville den i hvertfall fått selskap og kos også. Noen folk skulle aldri hatt hunder. Anonymkode: 2d216...91a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Meld det til mattilsynet! IKKE greit. Kan du prøve å prate med eieren? Spørre om du kan lufte den et par ganger i uken? Anonymkode: 5db8c...4c4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå