Gå til innhold

Oppdra mannen din som en hund

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Dette er vel enda et bevis på at likestillingen er i ferd med å tippe over.

Nå er det menn som blir trakassert og forskjellsbehandlet.

Det er kansje mange feminister som blir gærne nå men.... ;)

Du kan skrive bra mye nedsettende om menn i media før noen reagerer. F.eks. artikkler som den nevnte, tips og råd i ukeblader om hvordan man strammer opp mannen sin o.l. Hadde det stått noe lignende om kvinner hadde likestillingsombudet og kvinne gruppa Ottar vært ville! :frustrert:

Som Ottar-medlem blir jeg ganske provosert nå. Som Gaja skriver er det ikke merkelig at det hadde vakt større reaksjoner dersom det var kvinnen man skulle "oppdra".

Denne artikkelen har absolutt ingenting med hverken feminisme eller likestilling å gjøre. Når jeg leser gjennom div. innlegg både på denne tråden og andre steder på KG, står det bare mer og mer klart for meg hvor dårlig feministisk praksis det faktisk er i Norge i dag.

Vi feminister mener ikke at menn er dyr, men vi mener at menn i større eller mindre grad har makt over kvinner. Likestillinga har ikke kommet for langt. Vi har mye mer å ta tak i.

Skrevet
Her må man se på årsak og sammenheng. Kvinner behøver da ikke å oppdras av menn fordi de som regel er godt oppdratt når de forlater barndomshjemmet. menn derimot vet ofte ikke hvor vaskemaskinen er, ei heller vaskerommet :sjarmor:

Jeg har oppdratt min mann. Valget sto mellom det eller å returnere han til mor  :ler:

I dag er han så flink så og har en frue som ikke har et surt tryne lenger. Merkelig det der.....

Ikke sant. Dette er jo grunnen til hvorfor denne boka ble skrevet og hvorfor noen kvinner kan spøke og dra litt på smilevinkene i forhold til dette emnet. Jeg har selv måttet "oppdra" mannen min i det ene og det andre, blant annet matlaging, ettersom hans mor valgte å bære han fram på gullfat og i stedet la dattra lære alt sånt. Jeg "oppdrar" han også til å bli kjent med meg og hvordan jeg liker saker og ting. Det kan også kalles kommunikasjon...

Skrevet
Nå må dere ta det litt med ro her da...Det er jo ikke ment med 100prosents allvor!

Skjønner ikke hvorfor dere gutter tar det så personlig, men det var vel et ømt punkt. ;)

"Alt jeg vet om negre har jeg lært av apekatter".

Rart somalieren på hjørnet tok seg nær av den kommentaren. Sikkert et ømt punkt for henne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...