Gå til innhold

Frustrert ja.

Fremhevede innlegg

Gjest Frustrert.
Skrevet

Hvordan og hvordan og hvorden? Hvordan skal jeg klare å gå ned i vekt uten å spise brød, knekkebrød.? Jeg er ikke så glad i brødmat. Eller frukt og grønnsaker.

Sliter med depresjon og angst og har mistet matlysten på brød og knekkebrød og frukt og grønt. Har bare lyst på sjokolade. Det er det eneste som smaker. Problemet er at jeg prøver å kutte ned på sjokolade, men jeg går fortsatt ikke ned. Selv om jeg minsker forbruket. Jeg er så fortvila siden kroppen min ikke blir mindre, bare større.? Og selv om jeg prøver så godt jeg klarer å spise mindre, så går jeg fortsatt ikke ned???

Liker litt middag også, men jeg gidder ikke å lage middag selv. og jeg er singel og må gjøre dette selv, så da går det som oftest i ferdigmiddag og frossenmat. Og det er jo masse kallorier i siden det er ferdigmat? Liker og sjokolade. Men sjokolade bare legger jeg på meg av..

Har prøvd å spise det samme som jeg har gjort før også gikk jeg tur i en time hver dag i en måned, men jeg har ikke gått ned et eneste gram???

Det er akkurat som om kroppen min holder på kiloene så hardt at de ikke detter av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går tur må du fort, slik at du kjenner at du blir svett/andpusten. Jeg tror ikke slentre-turer fungerer så godt når man vil ta av noen kilo.

Hvis du absolutt vil ta av noen kilo, så nytter det ikke med at du ikke liker frukt og grønnsaker. Dette er sunt, og for å få et sunt kosthold så må man spise sunn mat. Gi frukt og grønnsaker en sjangse til?

Skrevet
..... Har bare lyst på sjokolade. Det er det eneste som smaker. Problemet er at jeg prøver å kutte ned på sjokolade, men jeg går fortsatt ikke ned. Selv om jeg minsker forbruket. Jeg er så fortvila siden kroppen min ikke blir mindre, bare større.? Og selv om jeg prøver så godt jeg klarer å spise mindre, så går jeg fortsatt ikke ned???........

Det er akkurat som om kroppen min holder på kiloene så hardt at de ikke detter av?

Jeg har vært sjokoman i hele mitt voksne liv. Det nytter ikke å minske forbruket - du må bli kvitt avhengigheten. Jeg har gjort mange (mer eller mindre halvhjertede) forsøk på å kutte sjokolade, men greide det ikke før jeg begynte på south beach-dietten - da klarte jeg å bli kvitt avhengigheten av raske karbohydrater.

Det er helt naturlig at du blir mer sugen på sjokolade jo mer du spiser. Jeg har hatt lange perioder hvor jeg nesten bare har levd på sjokolade og snacks :sjenert: Men det er altså mulig å snu dette, og bli kvitt avhengigheten. Jeg har holdt på i to måneder nå (først to uker streng diett, deretter overgang til mer normal spising). Har gått ned ca 7-8 kilo, og minsket minst 10 cm på midjen. Og nå spiser jeg en liten sjokolade en gang per uke, og klarer å holde meg til det. Har selvfølgelig kuttet ut all brus, loff og potetsnacks, men spiser mye nøtter som snop-trøst. Og så spiser jeg druer når jeg skal kose meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...