AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Hei! Vi har stått på liste til valp, og fikk plutselig tilbud! Jeg tenker "kjør på", men fornuften, og mannen, sier at vi må avslå. Det kom litt brått på. Så vi sa nei, på en høflig og grei måte og sa at vi håpet at vi kunne holde kontakten. Hun har ikke svart... er det bare fordi hun er praktisk? Eller blir oppdrettere fornærmet, og gir jeg et dårlig inntrykk? Anonymkode: 4add4...e51
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Jeg kjenner ikke hundemiljøet, men trodde at å stå på liste var på en måte at valpen var bestilt? Er det ikke litt rart å sette seg på liste, for så å finne ut etterpå at det kom brått på og ikke passet likevel? Skjønner jo at det kan være er litt irriterende for oppdretter og? Mulig det er helt vanlig å takke nei når man står på liste, jeg vet ikke. Ellers er det jo bare bra at dere ikke tar på dere en valp når dere egentlig ikke har anledning til det. Det tror jeg ikke oppdretter ønsker heller - men det er jo ikke sikkert dere står først i køen neste gang når dere takket nei denne gangen. Dere burde kanskje ringt, i stedet for å sende melding/mail? Det kan jo framstå litt useriøst å takke nei på en melding/epost. Da hadde du også fått en bedre følelse på om oppdretter var fornærmet og hvordan muligheten var for å få en valp senere. Anonymkode: 29c42...9ca 6
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Hvordan «kom det brått på» når dere sto på liste? Dere fremstår nok som temmelig useriøse, og du kan nok ikke forvente å få tilbud om valp fra den oppdretteren igjen. Hadde du hatt en veldig god grunn for hvorfor det ikke passer for dere å få valp nå så hadde saken stilt seg annerledes. Anonymkode: 4ab7c...39d 9
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Jeg tenker hun nå tar deg som lite seriøs. Det er kjipt, og skaper dårlig stemning. Anonymkode: a2417...a13 3
Troyamin Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Hvis du ikke har opplyst om at du feks står på flere lister til samme rase, så ville jeg tatt deg useriøst dersom du plutselig måtte takke nei til valp. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 Jeg står på flere lister og det er gått litt i surr. Har vel egentlig slått fra meg tanken om valp i 2021, og mener og at jeg hadde gitt beskjed om det. Så fikk jeg plutselig en forespørsel likevel. Men - takk for ærlig svar! Anonymkode: 4add4...e51 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #7 Skrevet 7. juli 2021 Jeg ser av epostkorrespondansen vår at jeg ba om å få stå på listen til et evt 2022 kull. Så føler jeg har litt "hands free" for å si at det kom litt brått på. Så egentlig er det oppdretter som roter litt. Det kom 11 valper, så det var nok en del mer enn forventet. Jeg har veldig lyst på valp, men det er viktig at alle er "on board" og at vi har satt av ferie til prosjektet m.m. Anonymkode: 4add4...e51 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Det er greit å stå på liste hos flere oppdrettere, men man bør være ærlig om det, og man bør holde kontakten med oppdretterne for å følge med på hva som skjer: når valpene kommer, hvor mange som er ventet, hvor mange tisper og hannhunder som blir født osv. Så kan man velge oppdretteren man får best kontakt med og som gir uttrykk for at du er en potensiell valpekjøpere utifra hvor mange av hvert kjønn som er blitt født og hva de andre potensielle valpekjøperne ønsker. Ser nå som jeg skriver at du skrev deg opp på venteliste for valp i 2022. Det forandrer på ting. Da er det ikke rart det kom brått på 😅 Men, se deg ut 2-3 oppdrettere du liker, hold kontakten med de og følg med på svangerskapet, hvor mange de venter, når de blir født osv 🙂 Anonymkode: 168e8...17b 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 Jeg tenker det er fornuftig å være mer tett på oppdretterne når vi er nærmere tidspunktet vi skal ha hund. Tenkte å sette meg ned i høst og ta en runde. Vi har hatt to rare år nå, med mye hjemmekontor, og jeg tenker det er fornuftig å vente til vi er tilbake i hverdagslivet. Anonymkode: 4add4...e51 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå