AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Hei! Når tenker du at man burde holde seg unna en mann på grunn av en venninne? Personlig tenker jeg at man ikke går etter ekskjærestene til venninner, og at man prøver å unngå menn som venninner har følelser for. Men ser ofte at folk blir sure for at bekjente blir sammen med folk de har rotet med for mange år siden, eller et one night stand, og ikke unner sin bekjente lykke dersom hun blir sammen med denne mannen. Tanker? Anonymkode: 87ae0...930
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei! Når tenker du at man burde holde seg unna en mann på grunn av en venninne? Personlig tenker jeg at man ikke går etter ekskjærestene til venninner, og at man prøver å unngå menn som venninner har følelser for. Men ser ofte at folk blir sure for at bekjente blir sammen med folk de har rotet med for mange år siden, eller et one night stand, og ikke unner sin bekjente lykke dersom hun blir sammen med denne mannen. Tanker? Anonymkode: 87ae0...930 Jeg synes det er litt vanskelig. Egentlig tenker jeg først og fremst at hvis man selv ikke holder på med noen, så burde man ikke bli sur for at to personer er lykkelige sammen, selv om man kanskje har holdt med den ene før. Er det ting som bare føles vondt så er det imidlertid fint å ta hensyn til hvordan venner føler seg. Jeg må si at jeg ikke helt har forstått hvorfor man skal holde seg unna andres ekser, men jeg har samtidig respekt for hvordan andre føler det. Er det kanskje noen som kan forklare meg hva som ofte ligger bak? Det er også forksjell på å oppsøke noen bevisst og på det å tilfeldigvis kjenne en kjemi det føles naturlig å utforske. Jeg synes det er mye å be av andre å holde seg unna noen som potensielt kan være deres store kjærlighet, nesten uansett situasjon. Anonymkode: d9aa3...a21 4
Ulven Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 Jeg tenker at så lenge man ikke legger seg etter venninnenes kjærester, evnt er utro med de samme, er det meste annet greit. Venninners ekser som kjæreste burde virkelig ikke være et problem for voksne folk. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Jeg mener at ekser venninner har kommet over (ikke sårt brudd osvosv) er innafor. Ville blitt utrolig sint og såra hvis ei venninne som visste jeg var skikkelig forelska/avstandsforelska i en begynte å holde på med ham, eller bare flørte. Er det "mannen i hennes liv", så kan det sikkert forstås og tilgis etterhvert, men utrolig dårlig gjort iallfall! Anonymkode: b48db...daf 2
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Ingen eier eksene sine, jeg synes det er helt i orden å bli sammen med en venninnes (eller venns) eks. Man trenger jo ikke kaste seg over vedkommende med én gang forholdet er over, selvfølgelig, men alle ekser som er bearbeidda og kommet over, synes jeg er helt fritt vilt. Engangsligg på byen ville jeg ikke engang tenkt over at skulle være "forbudt".
Million Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 Jeg ble sammen med en fyr som en venninne hadde rotet med en gang. Jeg var vel 24-25. Hun likte han veldig godt og de rotet sammen og hadde sex et par ganger i løpet av noen uker, men han sa til slutt til henne at han "var ikke akkurat stormende forelska", og så ble det hele avsluttet mellom de. Det hun ikke visste, og ikke jeg heller, var at han var veldig forelsket i og betatt av meg. Dette kunne han imidlertid ikke si, for jeg var på det tidspunktet i gang med å rote med en kompis av han. Dette jeg holdt på med kompisen hans ble imidlertid kortvarige greier, og ble avsluttet. Vi fortsatte imidlertid å omgås og feste sammen alle sammen. Vi var en gjeng med flere. Så en kveld vi alle var på byen, fortalte han meg hva han følte for meg. Jeg sa visstnok ikke stort, vi bare kysset, og jeg bare tok han med meg hjem og så klinte vi litt til. Vi hadde ikke sex, det var jeg for full til. Da jeg våknet neste dag, husket jeg ikke noe. Husket ikke noe av det som hadde skjedd (kyssingen), og var egentlig litt overrasket over at han var hos meg. Så ringte venninnen min, og var sur og skuffet over at jeg hadde klina med han.... Det ble en liten oppvask face to face mellom meg og venninnen noen dager senere, men vi ble enige om å ikke la en mann skille oss eller ødelegge vennskapet. Han var uansett ikke den store kjærligheten for henne, så hun og jeg ble venner og enige igjen. Vennskapet er der fortsatt, 30 år senere. Forholdet mellom meg og denne mannen fortsatte en stund, og vi var sammen i ett år. Han bodde vel nærmest hos meg denne tiden. Det er mitt eneste tilfelle her i livet der jeg har rotet med og vært sammen med en mann som en venninne har vært borti først. Det var egentlig litt på kanten, tenker jeg i ettertid, men man kan jo ikke noe for hvem man forelsker seg i. Jeg var veldig forelsket, og det var han også. Han var en morsom og herlig fyr. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå