Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Hei! Tenker på navn Agnia for lille jente som kommer snart. Jeg er ikke norsk og der jeg kommer fra er den formen av navnet Agnes vanlig (selv om det er et sjeldent navn likevel). Agnes liker jeg ikke så godt, selv om det er "teknisk sett" samme navn som Agnia. Så jeg lurer på hvordan Agnia høres ut for de andre? Vil gjerne høre hva synes dere? Er det vanskelig å uttale / bare rart eller synes dere det funker fint? :) Vil ikke at barnet mitt får alt for mange "hva var det du sa?" - spørsmål om navnet :) og hvis Agnia blir alt for eksotisk , må vi prøve å finne et annet navn...
Gjest Elder Millennial Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Athena79 skrev (Akkurat nå): Minner for mye om Angina Det var det første jeg å tenkte.
skruf Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 Agnia blir for likt angina for meg Angina er det samme som brystsmerter, brystsmerter som oppstår som følge av redusert blodforsyning til hjertet. Ikke noe jeg ville ha kalt et barn 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 Jeg tenkte Angie, Angela med en gang, har aldri sett det før og det var uvant. Men lett å uttale. Mange barn har utenlandske navn, og med utenlandsk bakgrunn er det ikke så rart. Tommel opp her, men bare hvis du ønsker å markere det «unorske». Navnet er fint i seg selv. Anonymkode: fc043...865 4
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #7 Skrevet 7. juli 2021 Høres det sånt ut selv om sykdommen uttales som ang-I-na? mens navnet uttales med trykket på A (på samme måte som Agnes)?
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #8 Skrevet 7. juli 2021 Hadde jeg ønsket å hete det selv? Nei. Prøver ofte å tenke slik når jeg vurderer navn. Glad for at jeg har et basic navn og ikke noe fancy greier mamma og pappe synes var gøy. For all del, navnet er ikke helt krise, men det er uhyggelige assosiasjoner, det vil måtte staves hele tiden, og klinger ikke så fint. Anonymkode: 4d224...260 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #9 Skrevet 7. juli 2021 Angina eller Analia🥴 Anonymkode: 9d7d9...bd8
Gnå Skrevet 7. juli 2021 #10 Skrevet 7. juli 2021 Synes det er fint, men ser jo poengene til de over. Hva med Angela? 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #11 Skrevet 7. juli 2021 Jeg tenkte nok mest "Vagina", må jeg innrømme, selv om det ikke lyder helt likt. Anonymkode: fdb55...67b 3
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #12 Skrevet 7. juli 2021 skruf skrev (4 minutter siden): Agnia blir for likt angina for meg Angina er det samme som brystsmerter, brystsmerter som oppstår som følge av redusert blodforsyning til hjertet. Ikke noe jeg ville ha kalt et barn Ser at det er flere som mener det. Huffda... Men det er sikkert fordi mange uttaler Agnes som a-NG-nes og ikke bare a-G-nes. Agnia bør ikke uttales som a-NG-nia , dette er feil og høres rart , ja, hehe . Det ville jeg ikke.. men ikke alltid vi sier navnet vårt, av og til folk bare leser det og da blir det som det blir
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #13 Skrevet 7. juli 2021 Hvordan uttaler du det, agg-ni-a, ang-ia (som sang-i-a ), angja (nesten Anja) eller ang-nia? (Ingen av delene er vanskelig, er bare nysgjerrig). Syns fortsatt det er finere enn mange andre navn. Anonymkode: fc043...865
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #14 Skrevet 7. juli 2021 Det høres helt tullete ut på norsk i alle fall… Anonymkode: cd970...a0f 5
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #15 Skrevet 7. juli 2021 Stygt. Bruk nå et skikkelig norsk navn i stedet. Anonymkode: 8ad58...0a7
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #16 Skrevet 7. juli 2021 Gnå skrev (10 minutter siden): Synes det er fint, men ser jo poengene til de over. Hva med Angela? Neeeiii, høres som to helt forskjellige navn for meg (igjen mest sannsynlig pga uttalelse). Mange uttaler Agnes som A-ng-nes (noe som jeg ikke liker i det hele tatt). Også der jeg kommer fra er Angela ikke i bruk. Jeg tenkte å finne et navn som blir like greit å bruke både her og der hehe men det fins ikke så mage navn jeg liker.
skruf Skrevet 7. juli 2021 #17 Skrevet 7. juli 2021 Little Tomato skrev (11 minutter siden): Ser at det er flere som mener det. Huffda... Men det er sikkert fordi mange uttaler Agnes som a-NG-nes og ikke bare a-G-nes. Agnia bør ikke uttales som a-NG-nia , dette er feil og høres rart , ja, hehe . Det ville jeg ikke.. men ikke alltid vi sier navnet vårt, av og til folk bare leser det og da blir det som det blir I Norge uttaler de fleste Agnes som nettopp a-G-nes. Agnes er et nydelig navn synes jeg. Men Agnia vil fort høres ut som angina i norske ører 4
Little Tomato Skrevet 7. juli 2021 Forfatter #18 Skrevet 7. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan uttaler du det, agg-ni-a, ang-ia (som sang-i-a ), angja (nesten Anja) eller ang-nia? (Ingen av delene er vanskelig, er bare nysgjerrig). Syns fortsatt det er finere enn mange andre navn. Anonymkode: fc043...865 Det uttales egentlig som Agg-ni-ja (med trykket på A som i Anja for eksempel) Endret 7. juli 2021 av Little Tomato
Million Skrevet 7. juli 2021 #19 Skrevet 7. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Stygt. Bruk nå et skikkelig norsk navn i stedet. Anonymkode: 8ad58...0a7 Hvorfor skal hun det, når hun ikke er norsk selv? TS skriver at hun ikke er norsk, og naturligvis velger man jo da ofte et navn fra samme nasjonalitet som en selv. Men når det gjelder Agnia, så er jeg enig med de andre i tråden. Det er vrient for norske tunger å uttale og det minner for mye om angina, hjertelidelsen. Endret 7. juli 2021 av Million 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #20 Skrevet 7. juli 2021 Virker vondt å uttale Anonymkode: 35469...8d8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå