Gå til innhold

Hvor mye i bryllupsgave til bestevenninne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var forlover. Men de giftet seg på kontor og jeg var ikke med. Kun underskrift. De skal ikke ha feiring/fest. Tenker det har litt å si ang sum? 
 

Tenker max 1000? 

Anonymkode: 9f55f...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg/vi har gitt søsken og nære venner 5000,- i bryllupsgaver de siste årene. Med nære venner mener jeg de vi har vært forlovere for enten hver for oss eller sammen. Andre venner har fått 1500,- Da har vi vært invitert i samtlige av de bryllupene. Om en venninne av meg giftet seg på kontor, jeg var forlover uten oppmøte og ikke invitert til fest ville jeg gitt en gave til max 5-600kr. 

Anonymkode: 8d814...1eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg/vi har gitt søsken og nære venner 5000,- i bryllupsgaver de siste årene. Med nære venner mener jeg de vi har vært forlovere for enten hver for oss eller sammen. Andre venner har fått 1500,- Da har vi vært invitert i samtlige av de bryllupene. Om en venninne av meg giftet seg på kontor, jeg var forlover uten oppmøte og ikke invitert til fest ville jeg gitt en gave til max 5-600kr. 

Anonymkode: 8d814...1eb

Forskjell på om man blir invitert eller ikke.

Jeg har pleid å gi 1000-2000 til nære venninner så lenge jeg er invitert, uavhengig av om de har giftet seg borgerlig eller kristelig. Til dem jeg ikke var invitert til, har jeg gitt blomster eller lignende. 

 

Anonymkode: 59f6b...18a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir 1000 til nære venninner, uavhengig av om vi er invitert i selskap eller ikke.

Anonymkode: 22870...2ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på det samme, er forlover for bestevenninna mi neste år. Hun er også min forlover, så for meg er det naturlig å gi mer til henne enn til andre nære venner. De skal ha bryllupsfest, så kanskje 3000? Håper flere kan svare i denne tråden 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde gitt etter lommeboka og ut ifra invitasjon eller ikke. 
 

Hadde jeg giftet meg uten noen andre til stede enn vitner hadde jeg heller ikke forventet å få noen gave av venner og familie. Er jo litt idiotisk å unnlate å invitere folk for så å "kreve" gave når de skal ha sammenkomst lenge etter. 

Anonymkode: ed692...3bf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så 1000 kr er ikke kjipt da? 

Anonymkode: 9f55f...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2021 den 23.51):

Så 1000 kr er ikke kjipt da? 

Anonymkode: 9f55f...fa7

Synes 1.000kr holder massevis!

Herregud 3.000-5.000kr?  Det er veldig mye synes jeg. 

Anonymkode: cf67b...c8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.7.2021 den 21.15):

Synes 1.000kr holder massevis!

Herregud 3.000-5.000kr?  Det er veldig mye synes jeg. 

Anonymkode: cf67b...c8a

I dette tilfellet er jeg enig i at 1000 er mer enn nok, da de giftet seg på kontor uten bryllupsfest (og TS var ikke der en gang, noe jeg syns er litt merkelig...). Flere av oss som svarer i tråden, svarer likevel basert på våre egne erfaringer, som er en annen situasjon enn TS sin.

For mange andre er man forlover for noen som arrangerer bryllupsfest. Hvor mye man gir spørs vel generelt på bryllupsfest eller ikke, hvor nært forhold man har, og hvilken økonomi. Jeg har inntrykk av at det er vanlig å gi 1000 (som par) til når man er invitert i bryllup. For meg blir det da veldig rart å bare gi det samme til min aller beste venninne som jeg er forlover til. Samboeren min ga 5000 kr til broren sin da han giftet seg, så tenker å gi noe mellom 1000-5000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga 1500kr, jeg var forlover og hadde også mye utgifter på utdrikningslag og kjole/sko som skulle passe til bryllupet.. Hadde ikke veldig god økonomi da, og synes det holdt..

Anonymkode: b2130...cc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...