AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #1 Skrevet 7. juli 2021 Jeg har behov for en konsultasjon med min fastlege, og tenkte at jeg kunne starte med en e-konsultasjon, men det alternativet er borte fra helsenorge.no. Betyr det at legen ikke er tilgjengelig for konsultasjon, for eksempel at han har ferie, eller er det noe galt med helsenorge? (Jeg kunne ringt fastlegekontoret, men der må jeg ofte sitte 30 minutter i telefonkø før de tar telefonen, og det er lettere å spørre om andres erfaringer her) Anonymkode: c3d23...21e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #2 Skrevet 7. juli 2021 Sannsynligvis betyr det st legekontoret ikke tilbyr denne tjenesten nå. Enten pga ferietid eller for at de permanent har sluttet med det. Anonymkode: c6af6...54a
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sannsynligvis betyr det st legekontoret ikke tilbyr denne tjenesten nå. Enten pga ferietid eller for at de permanent har sluttet med det. Anonymkode: c6af6...54a Takk. Jeg tror ikke de har sluttet med det permanent, fordi de har hatt den tjenesten i lang tid, og senest for 2 uker siden, så da regner jeg med at det skyldes ferietid. Da må jeg ringe for å få kontakt med vikar... Anonymkode: c3d23...21e
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Jeg opplevde nettopp at muligheten for å fornye resept ikke var tilgjengelig. Det vil si: jeg kunne ikke sende melding fordi jeg ikke hadde noen helsekontakter, i følge siden. Da jeg ringte legekontoret fikk jeg beskjed om at de skrur av disse funksjonene pga ferieavvikling. Anonymkode: 23762...f98
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #5 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg opplevde nettopp at muligheten for å fornye resept ikke var tilgjengelig. Det vil si: jeg kunne ikke sende melding fordi jeg ikke hadde noen helsekontakter, i følge siden. Da jeg ringte legekontoret fikk jeg beskjed om at de skrur av disse funksjonene pga ferieavvikling. Anonymkode: 23762...f98 Takk, det var greit å få den bekreftelsen. Jeg kan sende en generell forespørsel til legekontoret, og fornye faste resepter, men ikke starte e-konsultasjon. Anonymkode: c3d23...21e
Maskopi Skrevet 7. juli 2021 #6 Skrevet 7. juli 2021 Fastlegen min måtte skru det av en periode da det ble misbrukt av enkelte pasienter, ble brukt som chatteverktøy nesten. Men mulig de har skrudd det av pga ferie? Om legekontoret har en nettside eller facebook så står det gjerne ferieukene til fastlegen der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå