Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå som skoler og barnehagen er stengt, får vi oftere besøk av barn. 

Det syns jeg egentlig bare er koselig. 

Men så har vi det ene barnet på besøk som er mer interessert i å henge med oss voksne enn med barna våre. Da klatrer barnet gjerne opp på fanget og turnerer og ber oss voksne om å gjøre noe morsomt hele tiden. Barnet kjeder seg fort og prøver ofte å instruere oss i hva hen syns er morsomt. 

Det er opptil flere timer per dag og jeg merker at jeg blir sliten av det. 

Kommer dette til å gå over av seg selv og vi bare må svelge noen kameler? 

Anonymkode: 04c4d...073

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, her må dere sette grenser. Vet ikke hvor gammelt barnet er, men turning i sofaen og fangkos av "fremmede" voksne er ikke normalt eller noe man må godta. 

Anonymkode: e3e40...48c

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du kan si at nå er dette barnet på besøk hos dine barn, så da må barnet leke med dine barn. Ellers kan det kanskje være hjemme eller hos noen andre. Hadde ikke giddet å ha andre barn hengende på meg i ferien.

Anonymkode: 717f3...f95

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Barn som ofte er klengete på andre voksne søker gjerne oppmerksomhet det ikke får hjemme, eller at det er vant til å bare være mye med voksne og ikke andre barn. 

Anonymkode: d44c0...da4

• Liker 9
Skrevet

Vet ikke hvor gammelt dette barnet er men det der hadde ikke jeg giddet, ikke mitt barn heller. Her har det alltid vært barna som har lekt uten at jeg har deltatt. Hadde vi hatt barn på besøk som kun var opptatt av meg eller andre voksne så hadde vi nok ikke hatt så mye besøk av det barnet. Mitt barn vil være med barn som vil leke og finne på ting uten oss voksne.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Barn som ofte er klengete på andre voksne søker gjerne oppmerksomhet det ikke får hjemme, eller at det er vant til å bare være mye med voksne og ikke andre barn. 

Anonymkode: d44c0...da4

Helt enig. Hadde ikke skadet og snakket med barnet om åssen det er hjemme. Man vet jo aldri. Du er kanskje en trygg base for dette barnet, fra det ellers utrygge miljøet hjemme. 

Eller det kan bare være en veslevoksen liten irriterende dritt unge, men skader aldri å forhøre seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis barnet kommer «av seg selv», regner jeg med det er gammelt nok til å leke for seg selv (med dine barn) også, og må få klar beskjed om dette. Om barnet kommer etter avtale mellom dere og forldrene, ville jeg sagt det ikke passer framover, dersom det er plagsomt, og barnet ikke følger beskjeder fra dere. Ev kan det jo være barnet får noe fra dere det ikke får hjemme, og i så fall kan jo dere være viktige voksne for barnet. Men det er likevel ikke deres jobb å underholde barnet..

Anonymkode: 27ab4...527

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammelt er barnet? Forskjell på 4 og 11 liksom

Anonymkode: cdc63...d4a

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar alle sammen. 

Dette er barn i skolealder. Barnet kommer av seg selv. 

Ts

Anonymkode: 04c4d...073

Skrevet

Høres ikke helt normalt ut. Kjenner du foreldrene?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...