Gå til innhold

Kontaktlinser

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en tråd her tidligere ang kontaktlinser men finner den ikke igjen. Hadde fått 2 forskjellige prøvelinser og likte ingen av de. Den ene typen fikk jeg tåkesyn av og den andre typen fikk jeg tørre øyne av. Optikeren skulle bestille en type som het «moist» til meg. De var visstnok mye tynnere og skulle være mer behagelige på, men fikk beskjed om at de kunne være mer utfordrene å ta på. Gikk forsåvidt greit å ta de på, men merket etter kort tid at linsen på venstre øyet irriterte. I speilet så jeg at den krøllet seg litt helt øverst ved øyelokket hver gang jeg blunket. Den rettet seg ut selv hver gang, men det kjentes jo ubehagelig. Tok den ut og satt i en ny, men det samme skjedde… etter 1 time krøllet den seg helt og falt ut når jeg blunket😂 Ingen problemer med H.øye, men altså to linser på V.øye som tullet. Har jeg gjort noe feil når jeg har tatt den på?

Anonymkode: 7a4ad...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fort gjort å sette de på feil vei, altså ut/inn. Da vil man se dårlig og de vil ikke passe til øyets krumming, og derfor flytte/brette/krølle seg og kan ramle ut.

AnonymBruker
Skrevet
Hedda-78 skrev (4 minutter siden):

Det er fort gjort å sette de på feil vei, altså ut/inn. Da vil man se dårlig og de vil ikke passe til øyets krumming, og derfor flytte/brette/krølle seg og kan ramle ut.

Jeg tok på begge den veien de lå i beholderen🧐 rart hvis begge to lå feil vei. Men det kan vel skje. Klarer fortsatt ikke å se hva som er rett og feil vei jeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tok på begge den veien de lå i beholderen🧐 rart hvis begge to lå feil vei. Men det kan vel skje. Klarer fortsatt ikke å se hva som er rett og feil vei jeg

Det kan fint skje. Jeg bruker dagslinser og hadde nesten en hel pakke (1 mnds forbruk) der de lå feil vei. Når de er feil vei og du holder dem på fingertuppen for å sette dem inn så kan du (kanskje) se at den øvre kanten bretter seg litt utover. Da er de "på vranga". Er ikke alltid man klarer se det med dagens linser for er såpass tynne, men du kjenner ofte om de irriterer øyet litt. Da kan du prøve å ta dem av igjen, skylle med sterilt saltvann og snu dem før du setter dem på igjen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Det er veldig ofte at linsene ligger feil vei, så dette må du sjekke før du tar dem på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...