Gå til innhold

Fantastisk oppslutning om vaksinen

Anbefalte innlegg

Skrevet

VG har en veldig fin oversikt som viser hvor stor andel av ulike aldersgrupper som har fått vaksine fra uke til uke. Dersom man ser på hvor mange som har fått første dose, så er oppslutningen helt utrolig god i de aldersgruppene man begynner å bli ferdig med (se utklipp). 

Det understreker at selv om vaksinemotstanderne er høylytte i sosiale media og forum, så tar folk flest vaksinen. Og skal jeg tolke ut fra egne erfaringer så tas den med stor entusiasme!

505B5379-3DFE-4C13-B260-D231435A7587.jpeg

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heldigvis så er det mange folk som er fornuftige og ikke hører på alt tullet antivaxxerne kommer med.

• Liker 4
Skrevet

Meget gode nyheter. Jeg håper dette betyr at vi kan åpne fullt opp i høst til tross for Delta på fremmarsj.

• Liker 2
Skrevet
zemer skrev (6 minutter siden):

Egoistisk å ta ett frivillig valg? Ja det er spesielt. Nå kommer det nye vaksiner til høsten bedre tilpasset mot delta. Er Pfizer og Moderna sine. Hvor mange doser skal vi ha? 

Etter som jeg har lest i dag så er det ikke bestemt enda.

Sitat

Per nå ser det ikke ut som den generelle befolkningen trenger en tredje dose med det første, men det kan være ulike grupper av befolkningen som har hatt litt dårligere effekt eller mister beskyttelsen raskere etter to doser, f.eks. immunsupprimerte og de aller eldste. Dette følger FHI nøye med på, sier overlege i FHI Sara Viksmoen Watle

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/7K92dW/norge-kan-faa-oppdaterte-vaksiner-i-hoest

• Liker 1
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Vintermorgen, mod

• Opprett ny...