AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #1 Skrevet 6. juli 2021 Står ikke noen oppskrift på nett når jeg søker. (Nei, jeg er ikke forkjølet). Anonymkode: 03e3c...5d7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #2 Skrevet 6. juli 2021 Varmer opp melken og har i honning. Anonymkode: deaf9...283 5
Jerry Lee Skrevet 7. juli 2021 #3 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 16.10): Varmer opp melken og har i honning. Anonymkode: deaf9...283 Hehe. Vanskeligere er det jo ikke... 😊 Og mengde honning bestemmer man sjæl.
Million Skrevet 7. juli 2021 #4 Skrevet 7. juli 2021 Du bruker lav varme og varmer melken sakte,mens du rører nedi en teskje eller to med honning. Rør til det løser seg opp i varmen. Ikke varm opp melk for fort, for da koker det fort over og blir en helvetes masse søl. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #5 Skrevet 8. juli 2021 Du varmer ca 3 dl melk til 75 grader. Så rører du inn 1-2 ts honning (spørs hva du foretrekker) har det i en stor kopp, og drikker den mens den er varm. Anonymkode: 0b0f6...927
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #6 Skrevet 8. juli 2021 Million skrev (18 timer siden): Du bruker lav varme og varmer melken sakte,mens du rører nedi en teskje eller to med honning. Rør til det løser seg opp i varmen. Ikke varm opp melk for fort, for da koker det fort over og blir en helvetes masse søl. Men kokt melk er jo ikke god før den har fosskokt og blitt skummete og luftig. Jeg koker alltid melk på full guffe og hiver panna av plata rett før det koker opp. Kakao på ikke-fosskokt melk er ikke i nærheten av like god. Anonymkode: beeee...574
Million Skrevet 8. juli 2021 #7 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men kokt melk er jo ikke god før den har fosskokt og blitt skummete og luftig. Jeg koker alltid melk på full guffe og hiver panna av plata rett før det koker opp. Kakao på ikke-fosskokt melk er ikke i nærheten av like god. Anonymkode: beeee...574 Ikke spør meg om hva slags kokt melk som er den beste, for jeg hater kokt, varm melk. Det er et brekkmiddel for meg. Jeg vet bare hvordan melk og honning varmes fordi jeg har sett andre gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå