AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #21 Skrevet 6. juli 2021 Kontorotta skrev (14 timer siden): Er det vaktmester som klipper? Nabo i blokka? Nabo med privat eiendom i nabolaget. Man har lov å klippe plen på generelt grunnlag fra og med klokka 07.00. Man bryter ikke noen stilleregel da. Jeg forstår at det er fryktelig kjipt for deg å bli vekket så tidlig av gressklipping, men for andre er det like kjipt å bli vekket av denne klokka 11.00, når man har vært på nattevakt. Eller kjipt å sitte på verandaen med gjester når naboen plutselig tar kantmaskinen fatt. I vårt nabolag, prøver jeg å ta hensyn til naboer i forhold til det å klippe plenen, men velger som regel å ta mest hensyn til dem jeg vet har de minste ungene, og foretrekker derfor å klippe plenen i tider hvor jeg vet at de ikke skal sove. Av og til vil dette krasje med andres behov for stilletid, men når man bor på min kant av landet, så må man også klippe når det er vær til det. Klipper aldri på søndager da. I og med at jeg selv har jobbet turnus, vet jeg jo hvor vanskelig det er å sove når det klippe gress rett utenfor. Av og til løste jeg det med å reise på hytta. Vet de færreste har den muligheten, da hytta bare er 20 min unna, men jeg har også løst det ved å sove på andre rom for eksempel. Eller i stua. Alt etter som om man har familie i hus, eller ikke. Jeg klarer ikke å bare sove gjennom hele bråket. Greien er at han klippet alltid tre timer i strekk. Han klipper seriøst fra 07.00-10.00. Greit nok om han klipper kl 07.00, men det er så jævlig kjipt at det varer så lenge. Jeg bruker sovepiller, og jeg føler oppriktig at de ikke funker når jeg våkner. Det har hendt at jeg må ha tatt ny sovepille om jeg skulle gått på jobb på natta. Jeg skjønner jo at han ikke kan ta hensyn til alle sine naboer, men å klippe gresset fra i nabolaget fra 07.00-10.00 hver forbanna mandag er faktisk ikke nødvendig. Har snakket med flere som har blitt plaget over det, og det er så slitsomt. Enda verre er det når han gjør det flere ganger i uken. Anonymkode: 6700f...e24 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 7. juli 2021 #22 Skrevet 7. juli 2021 Kan du ikke ligge på siden, og ha ørepropp i ene øret, og la puten dempe lyden på det nederste øret? Det har jeg gjort siden jeg ble mamma, så jeg ikke våkner av småstøy, mens nærme barnegråt lett vekker meg. Men jeg har 2 naboer som bygger hus rett utenfor, og sover godt til halv 10 ofte med vinduet oppe pga dette
Gjest Passpartou Skrevet 8. juli 2021 #23 Skrevet 8. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 6.7.2021 den 12.02): Spørsmålet er hvorfor gressklippere må bråke så sinnsykt. Motoren i min Tesla X er så kraftig at den drar mange tonn vekt. Helt lydløst. Så det er ikke teknologien det står på. Anonymkode: 7c354...9c4 Elektriske gressklippere lager mye mindre støy, og har blitt så bra at det er ingen grunn til å ha bensindrevet. Men ser som oftest bensinsdrevne rubdt om kribg fortsatt.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #24 Skrevet 8. juli 2021 Skriv et vennlig brev da vel. Helst ikke anonymt. Jeg hadde tatt et slikt brev mer seriøst om det var undertegnet med navn. Mer personlig og høflig. Vet naboen hvem du er? Kanskje han kjenner igjen navnet ditt og tenker åja det er hun som alltid sier hilser og smiler når jeg går forbi. Greit kan bytte klippetid for en hyggelig nabo! Når folk er høflige overfor meg er jeg mer medgjørlig. Er du en ei surmegge som aldri svarer og bare ser bort når folk sier hei hadde du fått mindre positiv karma tilbake fra meg. Men det er meg haha. Anonymkode: 5a969...b4f 2
Knoot Skrevet 9. juli 2021 #25 Skrevet 9. juli 2021 Kjøp deg en gulvvifte eller bordvifte som roterer og rett denne mot deg mens du sover. Det hjelper veldig mye på varme dager. 1
AnonymBruker Skrevet 10. juli 2021 #26 Skrevet 10. juli 2021 Haha! Hvorfor bosetter folk seg midt i et tettbygd strøk hvis de ikke takler bråk? Flytt på bygda og kjenn stillheten, god løsning. Klage på vanlig hverdagsstøy mellom 7 0g 23 er det ingen vits å drive med. Anonymkode: 2063e...a46
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #27 Skrevet 11. juli 2021 Det er fullt lovlig. Men det er likevel lov med kommunikasjon. I gata her bor vi tett på hverandre. Så om mannen må sove etter nattevakt og ungene er på trampolinen sender han bare en melding. Tilsvarende sendes det ut fellesmail om noen skal ha konfirmasjon slik at alle er stille den dagen, da sørger vi også gjerne for at det ser greit ut i gata, og tar hensyn på andre måter. I ditt tilfelle hadde jeg bare ringt på, forklart problemet, og hørt om det var en løsning at han klippet gress tirsdag morgen i stedet. Anonymkode: 4098b...715
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2021 #28 Skrevet 11. juli 2021 Det skader ikke å spørre høflig, kanskje personen synes det er like greit å gjøre det hver onsdag fra 8-11, hvem vet. De kan jo ikke vite at du jobber nattevakt. Men hvis det ikke går, er det dessverre ikke så mye du kan gjøre med det. Du kan skrive og fortelle om din situasjon, at du jobber natt til mandag, og derfor lurer på om det er mulig å bytte gressklippedag, men hvis det ikke går, har du selvfølgelig full forståelse for dette. Anonymkode: 334d3...4be
Gjest parkeringsvakten Skrevet 11. juli 2021 #29 Skrevet 11. juli 2021 Spør han om han er villig til å klippe tirsdager siden mandag er eneste dagen du sover pga jobb?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå