Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

I styrke så er det jo faktisk krav om ca dobbelt så mye i vektløfting for menn. Kondisjon er ca likt. Dette et jo for å kjønnskvotere, men mulig at kvoteringen er feil hvis det skulle vise seg at det er mange flere kvinner enn menn på politihøgskolen…

Anonymkode: f08e2...3e0

Ja det var poenget mitt. Så rett ut fra politiskolen så er de fysiske forutsetningene helt forskjellige. Det er så klart hele spekteret her, noen menn klarer med nød og neppe kravene og noen kvinner klarer kravene for kvinner med letthet, men gjennomsnittlig, så vil det være en markant forskjell, og jeg kan se for meg en hel haug av situasjoner det kan spille en stor rolle med fysisk styrke. Som tidligere skytter så vet jeg også at hvor sterk du er, spesielt når du skyter med pistol og hagle, kan ha en stor påvirkning på resultatet, spesielt hvis du skal skyte flere skudd raskt etter hverandre. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skulle det vært ekte likestilling så burde de sett til brannvesenet.

Har beklageligvis sett kvinnelige politi i aksjon, og det var ikke pent

(Nei jeg tenker da ikke på utseende til betjentene men håndteringene av situasjonene)

Endret av Fru Uperfekt
  • Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

"Unge jenter på 50-60 kg" kan gjøre en like god jobb som en stor mann på 100kg.

Ehh. Nei. En stor mann kan legge en utagerende person forsiktig i bakken uten å skade vedkommende. En liten kvinne må bruke mer makt og bråere bevegelser, noe som kan medføre personskade og knekte armer.

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mange av disse jentene har allerede tid bak seg i Forsvaret

Ok. Hva så? Førstegangstjenesten er helt bak mål og noe mange ikke vokser på.

Eneste politiavdelingen med like opptakskrav er Beredskapstroppen Delta. Og der er mannskultur for å si det sånn. Avdelingen består utelukkende av menn, ingen kvinner har klart opptakskravene.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Tenkt på det samme selv...sett etpar episoder i virkeligheten. Bor i Oslo, er endel unge jenter som er politi. De har liten sjans mot en mann generelt fysisk. Så handler jo kvinner mer med følelser, mindre fornuft. Så tenker at kvinner gjennomsnittlig egner seg dårlig til å være politi.

Så har du bruk av våpen, dette passer mange dårlig til. Å vurdere en presset situasjon, krever mye.

Anonymkode: b4cee...755

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De har liten sjans mot en mann generelt fysisk. Så handler jo kvinner mer med følelser, mindre fornuft. Så tenker at kvinner gjennomsnittlig egner seg dårlig til å være politi.

Så har du bruk av våpen, dette passer mange dårlig til. Å vurdere en presset situasjon, krever mye.

Dette er bare tull. Kvinner handler ikke mer ut i fra følelser enn menn. Å vurdere en presset situasjon er nok noe mange kvinner har mye mer erfaring med enn menn. 

Å ikke være fysisk overlegen gir deg mange fordeler. Du må se alternative løsninger, være åpen for samarbeid, tenke alternativt, øve teknikk. 

Det er utrolig merkelig at mange mener at kvinner ikke kan være politi på grunn av at de ikke er fysisk sterke nok, men å jobbe med utagerende psykisk utviklingshemmede, det er det ingen som mener de ikke er bra nok til. Gjett hvor mange flere kvinner enn menn som har det yrket? Og gjett hvor mange utageringer det er der? 

Bare tull og vas. Hadde vært mye mer skeptisk til en unggutt med bolemuskler som trodde han kunne gå rett på og løse alle situasjoner med egen styrke og aggresjon. Det vil ikke akkurat gjøre situasjonene tryggere. 

Anonymkode: 485db...a8a

• Liker 28
Skrevet

Jeg skal love deg at en del av "ungjentene" på treningssenteret jeg trener på LETT hadde gitt deg grisebank 😂

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Jdz skrev (4 minutter siden):

Jeg skal love deg at en del av "ungjentene" på treningssenteret jeg trener på LETT hadde gitt deg grisebank 😂

Tenker du på store, kraftige damer sånn som dette?

Anonymkode: 39e74...9de

Gjest Dame64
Skrevet

Sønnen min er akkurat ferdig politistudent og i hans klasse var det ca 35% jenter. Og tro meg de jentene har ikke noe problem med å hanskes med sinte furuer av mannfolk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

"Unge jenter på 50-60 kg" kan gjøre en like god jobb som en stor mann på 100kg. Skjønner ikke tankegangen din helt. 

For det første så er det fysiske krav i politiet, og du skal ikke undervurdere hvor sterk "ei ung jente" kan være. 

For det andre så handler ikke det å være politi alltid om rå muskelmakt. Ofte handler det om å bruke hodet og kunnskapen man har. 

Anonymkode: 54e56...4e7

Håper du skjønner selv hvor feil det du skriver er.......eller så er du en av de småjentene som har blitt politi. 

Anonymkode: 98af2...54e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I alle dager? Arbeidsoppgavene og arbeidsstillinger hos politiet er da så varierte som man får hos andre arbeidsplasser. Selv om man er politi så betyr ikke det at man noen gang trenger å måtte "håndtere en stor rabiat mann"

Anonymkode: fdf97...ef5

• Liker 4
Skrevet (endret)
Dame64 skrev (7 minutter siden):

Sønnen min er akkurat ferdig politistudent og i hans klasse var det ca 35% jenter. Og tro meg de jentene har ikke noe problem med å hanskes med sinte furuer av mannfolk. 

Men det har dem.

Jeg er selv rundt 90 kilo. Og vil påstå at jeg skulle kunne banket samtlige menn i Norge som er 20 kilo lettere enn meg.

Kanskje unntak for en og annen karate-ninja mann med mørkesort belte.

Er en grunn til at vektklasser er en greie i boksing. Mellomvektere har null sjanse mot tungvektere.

På legevakta i Oslo ble det jo kvalt i hjel en mann, fordi en forbipasserende måtet gripe inn for å redde to småjenter i politiuniform. Videoen ligger også på nettet et eller annet sted. Ambulansesjåføren er en svær branne, som bare la ned den mistenkte på egenhånd og kvelte ham i hjel på 50 sekunder. Da hadde TO av politidamene holdt på uten å lykkes i lang tid med ham. 
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2QMVy/legevaktdoedsfall-i-oslo-skyldtes-kvelning

Man kan jo snu på det. Tror noen at jeg hadde hatt sjanse til å legge ned en 120 kilos mann i bakken, om han ikke ville? da hadde det nok blitt basketak for å hindre at han var den som kverket meg i stedet.

Tenker vel også at det er bra med kvinner i politiet, til både det ene og det andre av politiarbeid. Mishandlede kvinner, barn, å roe ned her og der. Men i min erfaring er snutekjerringer de sinteste og mest aggressive bertene man kan komme ut for. De står å skriker på en måte til "mistenkte" som en mann aldri ville gjort. For mannen vet fra 13-14 års alderen at han må backe opp slik oppførsel fysisk, ellers får'n juling.

Mange av politidamene lærer aldri at det er vanlig å få tenna slått ut når man ter seg provoserende, før de går der i politiuniform og da er det jo straffbart å bare kalle dem ei fette om de så måtte te seg som ei. Ikke bra.

Bare min erfaring.

Endret av Realverdien
  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Tenker du på store, kraftige damer sånn som dette?

Nei. Jeg tenker på unge kvinner som ser ganske små ut, men som løfter usannsynlig tungt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uten å gå inn på diskusjonen her, så har jo politiet mange oppgaver som etterforskning, forebyggende, passkontroll/utstedelse av pass osv som ikke nødvendigvis krever fysisk styrke. 

Anonymkode: 61019...a9c

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Politi har gunner.. Trenger ikke fysisk styrke. Forhåpentligvis med mindre fysisk styrke i det norske politiet med jenters inntreden så begynner de å bruke net våpen som i USA. I USA, om du overhodet prøver å gjøre motstand når du blir arrestert brukes tazer (strøm) eller pepperspray av politiet. Har du kniv , skytevåpen el andre våpen blir du skutt ned om du ikke legger det fra deg.. 

Politiet trenger ikke fysisk styrke. De har våpen. 

Anonymkode: 6714e...d0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig nok finnes det ingen videoer på youtube der en kvinne klarer å håndtere to menn, eller for den delen, en mann. Alle videoer av slåsskamper, seriøse eller useriøse sånne, på youtube der en mann og en kvinne, eller flere, kjemper mot hverandre ender alltid med at mannen er den som seirer. Lurer på hva det kommer av? Hvordan kan det ha seg? Merkelig det der at mennene alltid klarer å vinne over jentene.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det der vet du egentlig er feil…

Det er riktig. Det er slik vi jobber i psykiatrien. Der hvor politiet kommer med uhåndterlige pasienter. Folk de har arrestert som de ikke klarer å kommunisere med fordi de oppfører seg så merkelig og utagerende. Politi eller vektere på avdelingen er noe vi ikke ønsker. Vi ønsker å dempe deg voldelige atferden, vi prøver ikke å provosere dem slik jeg opplever uniformerte ofte gjør. Med vilje eller ikke,  vet jeg ikke, men det er meget ofte med vilje. Jeg mener politiet burde hatt mer om dette som pensum. Men allikevel vil jeg ikke se bort ifra at vi kommer til å trenge sterke mannfolk i politiet også fremover;) 

Anonymkode: 0eb52...fb6

• Liker 9
Skrevet

Når en ser på Åsted Norge, så er man at de fleste som tar imot telefoner er unge jenter, sikkert i begynnelsen av 20-årene, sped kroppsbygning, sikkert rundt 50-60kg. Er det disse som skal gjøre landet trygt i årene som kommer? Er det meningen at man må doble/tredoble antall ansatte i politiet? En slik jente-unge er jo langt fra like sterk som en voksen, trent politimann. Og ofte må 2-3 politimenn i aksjon for å holde fast en stor mann som virkelig slår seg vrang. Hvor mange politi-jenter trengs da? 6-9 stk?? Hvordan har myndighetene planlagt dette? Ser for meg at verden blir ikke tryggere med årene, den har allerede blitt mer utrygg i løpet av få år, og når politiet allerede har for lite midler, da vil det til slutt gå ut over sikkerheten til folk flest når gode karakterer, hjerter og kruseduller i margen teller mer enn bestemthet og rå makt…

Nå består politiet av betjenter i alle størrelser, og det er ikke slik at fysisk styrke alene er avgjørende.

• Liker 1
Skrevet (endret)
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Han prøver ikke engang å skade de. Han holder de bare unna. Det er ikke slik det foregår på gata. Der hadde han brukt knyttnevene, og så hadde de ligget gråtende på bakken.

Endret av ops2
skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Da går det slik. Tre politikvinner klarer ikke legge en man i bakken.

Anonymkode: e15d3...a17

Det er ikke fordi de er kvinner, men fordi de gjør en dårlig jobb. Hadde de vært mer samkjørte og mer aggressive hadde de fint kunnet kontrollere denne mannen.

Personen de skal ta er jo ikke noe større enn dem heller, så her går det på andre ting som teknikk og kompetanse. De er ekstremt passive og kaster bort tid på andre ting enn arbeidsoppgavene sine. Det handler om helt andre ting enn kjønn.

Endret av jabx
  • Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...