Gjest Xavia Skrevet 14. september 2005 #1 Skrevet 14. september 2005 Jeg har opparbeidet meg frikort. (Det har vært mange legebesøk både for meg og min datter.) Nå har jeg fått henvisning til hudlege. (Privat regner jeg med) Gjelder frikortet mitt også der, eller må jeg belage meg på å betale?
inar Skrevet 14. september 2005 #2 Skrevet 14. september 2005 Da må du nok belage deg på å betale, for det gjelder ikke for privat praktiserende. Men ta vare på alle kvitteringer og før de opp på selvangivelsen. God bedring til dere
Gjest Madeline Skrevet 14. september 2005 #3 Skrevet 14. september 2005 Jeg har også gått til hudlege flere ganger i år med både meg selv og min ene datter. Dette har gått på egenandelkortet og jeg har nå frikort og betaler ikke noe for å gå til hverken hudlegen eller vanlig lege. Har du fått henvisning fra vanlig lege så kan du gjøre regning med at du ikke skal betale når du har frikort.
Gjest Xavia Skrevet 14. september 2005 #4 Skrevet 14. september 2005 Det var slik jeg håpte det var Hannen. Jeg har fått henvisning fra fastlegen min, så da satser jeg på at det ikke er noen egenandeler å betale. Det er vel det som er vitsen med frikort -at ingen skal betale mer enn et visst beløp pr kalenderår, uansett hvor mye man må til lege.
Gjest Bellatrix Skrevet 14. september 2005 #5 Skrevet 14. september 2005 Hvis han er privat så må han ha en avtalt med trygdekontoret for at du skal få det på frikortet. Men det er det mange leger som har. Bare hør med hudlegen om du kan bruke frikortet eller ikke.
Gjest Xavia Skrevet 14. september 2005 #6 Skrevet 14. september 2005 Fighter: Tror du ikke hudlegen har en avtale med trygdekontoret iom at fastlegen henviste meg dit? :klø:
reddelinnea Skrevet 14. september 2005 #7 Skrevet 14. september 2005 Da må du nok belage deg på å betale, for det gjelder ikke for privat praktiserende. Men ta vare på alle kvitteringer og før de opp på selvangivelsen. God bedring til dere ← Gjelder dette også til fysioterapaut? Kan jeg skrive det opp i selvangivelsen?? Jeg måtte betale hos hudlegen sist jeg var der selv om jeg hadde frikort. Men det er ikke så rart siden han var privat og hadde kort ventetid. Tror jeg betalte 300 kroner for en time jeg..
Gjest gjest1 Skrevet 14. september 2005 #8 Skrevet 14. september 2005 Fighter: Tror du ikke hudlegen har en avtale med trygdekontoret iom at fastlegen henviste meg dit? :klø: ← Mest sannsynligvis. Fikk du henvisning til en spesifikk lege, eller fikk du en liste over potensielle leger? En rask telefon gir deg uansett svaret.
Gjest Bellatrix Skrevet 14. september 2005 #9 Skrevet 14. september 2005 Gjelder dette også til fysioterapaut? ← Nei, men etter å ha betalt 3500 kr hos fysioterapeut får du et eget frikort for fysioterapeuter og kiropraktorer.
Gjest Xavia Skrevet 14. september 2005 #10 Skrevet 14. september 2005 Fikk henvisning til en spesifikk lege. Regner med hun får drifttilskudd og at jeg ikke da trenger å betale. Skal ringe i morgen for å få time, og da skal jeg spørre.
flowerpower Skrevet 14. september 2005 #11 Skrevet 14. september 2005 Jeg har opparbeidet meg frikort. (Det har vært mange legebesøk både for meg og min datter.) Nå har jeg fått henvisning til hudlege. (Privat regner jeg med) Gjelder frikortet mitt også der, eller må jeg belage meg på å betale? ← Det kommer an på om hudlegen har avtale. Jeg går hos hudlege og der gjelder frikortet.
Gjest Gjesta Skrevet 14. september 2005 #12 Skrevet 14. september 2005 Gjelder dette også til fysioterapaut? Kan jeg skrive det opp i selvangivelsen?? Jeg måtte betale hos hudlegen sist jeg var der selv om jeg hadde frikort. Men det er ikke så rart siden han var privat og hadde kort ventetid. Tror jeg betalte 300 kroner for en time jeg.. ← Fysioterapeut går på egenandelstak 2 sammen med psykolog m.m.
Gjest Bellatrix Skrevet 14. september 2005 #13 Skrevet 14. september 2005 Psykolog går på vanlig frikort.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå