Gå til innhold

Dysfunksjonell familie, en sekt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om noen har vært borti dette? Finnes det feks en psykopatisk far, også er han "lederen" over mor og alle barna? At alle følger hans prinsipper resten av livet? Er det fordi dem et psykopatiske selv, eller er de redde? Er det mulig å vekke dem? Er det mulig at de virkelig ser sin far som den han er? De vil vel kalle han en tøffing som sier sin mening osv, "sånn er han bare". Men er det mulig å vekke dem til å virkelig se at han "ikke bare er sånn" jeg prøver å google meg til å lære litt, men prøver også her, siden det virker som en del her har erfaring med slikt.

Jeg vet om en familie som et slik, faren er tydelig dysfunksjonell, tar all plass, mener alt om alle og krever at alle gjør som han sier. Det er tydelig uskrevne regler når alle må holde kjeft i huset og han får lov å hakke på dem som er der uten at noen kommenterer eller sier noe imot. Jeg vet at den ene i sekten fikk nokk og flyttet bort. Det var en som sa imot faren og ikke taklet situasjonen hjemme. Men de er mange og han som dro følte seg utestengt pga sitt valg å gå. 

Dette er ikke en vanlig familie, det er en sekt med en leder. Hvordan vekke de som er hjernevasket når du er utenforstående og ser tydelig hva alt handler om?

Anonymkode: 44f47...914

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mange som ønsker seg bort, men de er redde og tør ikke ta steget. Da har kanskje ikke penger eller noe sted å dra? 

Anonymkode: 18378...5c2

• 8 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Ja, samboeren min og familien hans. Tok en stund før jeg skjønnte hva det var. Skulle ønske jeg kunne redde samboer fra dette, men vet ikke om det er mulig. Jeg skal ihvertfall ikke bli en del av den sekten.

Anonymkode: 44f47...914

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg har opplevd det sånn i egen familie. Jeg er eneste som har klart å bryte ut og er stemplet som det sorte fåret som mamma, søsken, søskenbarn, onkler, bestemødre og tanter ikke får lov å kontakte.

Anonymkode: ffb22...3c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...