AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Hei Jeg fikk påvist add/ADHD uoppmerksom type for en stund siden. I dag var jeg for første gang hos en psykiater og det var ikke et hyggelig møte. Følte ikke han forstod meg i det hele tatt. Han snakket om at han ville sette meg på strattera pga mulig avhengighet på ritalin osv. Vi har ikke noe hjertefeil i familien eller noe. Jeg har tidligere vært borti rusmidler men har aldri vært narkoman eller avhengig av noe og den tiden er over nå, og har ikke rørt noe som helst på snart 1 år og viste i tillegg urinprøvene på arket fra fastlegen min til han som ikke slo ut på noen ting. Han var veldig opptatt av hva jeg har gjort i fortiden min når det kom til rusmidler selv om jeg prøvde å forklare han jeg er helt ferdig med det nå. Jeg leste at strattera er et antidepressiva og det er uaktuelt for meg å gå på det da jeg har dårlig erfaring med antidepressiva fra tidligere . Er det mulig å be om en ny psykiater på DPS eller er jeg nødt til å ha han nå framover? Hvis jeg kun har valget om å ta strattera velger jeg heller å gå uten medisiner. Anonymkode: ee308...979
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei Jeg fikk påvist add/ADHD uoppmerksom type for en stund siden. I dag var jeg for første gang hos en psykiater og det var ikke et hyggelig møte. Følte ikke han forstod meg i det hele tatt. Han snakket om at han ville sette meg på strattera pga mulig avhengighet på ritalin osv. Vi har ikke noe hjertefeil i familien eller noe. Jeg har tidligere vært borti rusmidler men har aldri vært narkoman eller avhengig av noe og den tiden er over nå, og har ikke rørt noe som helst på snart 1 år og viste i tillegg urinprøvene på arket fra fastlegen min til han som ikke slo ut på noen ting. Han var veldig opptatt av hva jeg har gjort i fortiden min når det kom til rusmidler selv om jeg prøvde å forklare han jeg er helt ferdig med det nå. Jeg leste at strattera er et antidepressiva og det er uaktuelt for meg å gå på det da jeg har dårlig erfaring med antidepressiva fra tidligere . Er det mulig å be om en ny psykiater på DPS eller er jeg nødt til å ha han nå framover? Hvis jeg kun har valget om å ta strattera velger jeg heller å gå uten medisiner. Anonymkode: ee308...979 Du kan be om ny behandler eller snakke med en annen psykiater, privat. Jeg har samme diagnose. Jeg har også prøvd rusmidler tidligere når jeg var yngre. men, fikk uansett lik behandling på dps som alle andre og fikk prøve ut ritalin. En skal ikke dømmes for fortiden sin. Anonymkode: 67470...cef
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå