Gå til innhold

Noen som nettopp har vært i polen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som nettopp har vært i polen? Trenger jeg å fremvise negativ covidtest ved ankomst? Har googla meg ihjel, lite info... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært i Polen. Om du ikke finner frem, så kan du ta utgangspunkt i at du trenger negativ covidtest. Da er du på den sikresiden :)

Skrevet

Man trenger en negativ test som ikke er eldre enn 48 timer, eller så kan man ta test på flyplassen (sikkert enormt med kø), som koster rundt 500 kr, eller så må man signere på at man tar en test et annet sted innen 48 timer (ellers må man i karantene). Det er i alle fall det jeg har lest meg opp til, skal reise neste uke :) 

• Liker 1
Skrevet

Takk for info, tatt en vanlig koronatest som jeg venter svar på nå. Sjekket med resultatet jeg har fått fra andre ganger jeg har testet meg, den kan printes ut på alle språk. Oslo kommune skriver at de ikke kan skrive ut noe negativ covidtest hvis en skal på ferie, noe som jeg tror ikke stemmer. Vill slikkert bare unngå at folk tester seg unødvendig mye.  Får jeg ikke svar før avreise så går jeg for den i Polen ( eller noe på Gardemoen) Den koster 2500 for å få en attest på negativ covid prøve. Alt jeg googler sier at jeg må ta fra et privat lege / test sted... men mistenker at det ikke stemmer.  De som reklamerer for covidprøver havner øverst på google, betalt reklame. Håper alt ordner seg, Polen next :) 

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Ekstatisk said:

Takk for info, tatt en vanlig koronatest som jeg venter svar på nå. Sjekket med resultatet jeg har fått fra andre ganger jeg har testet meg, den kan printes ut på alle språk. Oslo kommune skriver at de ikke kan skrive ut noe negativ covidtest hvis en skal på ferie, noe som jeg tror ikke stemmer. Vill slikkert bare unngå at folk tester seg unødvendig mye.  Får jeg ikke svar før avreise så går jeg for den i Polen ( eller noe på Gardemoen) Den koster 2500 for å få en attest på negativ covid prøve. Alt jeg googler sier at jeg må ta fra et privat lege / test sted... men mistenker at det ikke stemmer.  De som reklamerer for covidprøver havner øverst på google, betalt reklame. Håper alt ordner seg, Polen next :) 

Kan du oppdatere meg på hvordan det går? Vi skal også til Polen snart. Jeg har lest meg til at det holder med test som dukker opp i koronasertifikatet, men tør ikke love det.

• Liker 1
Skrevet

Polen eller pulen?

Skrevet

Jeg snakker forøvrig polsk-ish, og har saumfart ulike «Polsk i Norge»-facebookgrupper, hvor mange skriver at de kun tok den offentlige testen og at det var nok! 

Man vet aldri, riktignok, men worst case så kan man stå i kø og teste seg på flyplassen, eller til og med finne en privat klinikk i Polen innen 48 timer :) 

• Opprett ny...