AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Skrevet 5. juli 2021 Hver morgen spiser jeg 3 wasa knekkebrød med pålegg, enten ost eller syltetøy. Så spiser jeg ikke noe før middag kl 15. Og på kvelden spiser jeg litt frukt. I det siste har jeg følt meg svimmel, ikke sånn besvime-svimmel, men litt rar. Har vært hos lege og tatt blodprøver og de ser fine ute. Bare Ferritin er 18, men hun sa ikke noe på det. Kan det være pga at jeg spiser ikke nok? Spiser nesten ikke brød, kun til middag noen ganger. Har heller ikke matlyst, eller er matlei. Anonymkode: e53e3...409
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Skrevet 5. juli 2021 Det hørtes lite ut ja. Og husk å drikk vann! Anonymkode: 3c3b3...ffc
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #3 Skrevet 5. juli 2021 At du er svimmel kan også være fordi du får for lite salt i deg... Anonymkode: 3c3b3...ffc
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Skrevet 5. juli 2021 Ja, det høres lite ut. Alt etter hva du spiser til middag, så kan du ikke få i deg noe særlig mer enn 1000 kalorier per dag. Bruk kalkulator på nett og finn ut hvor mange kalorier du trenger per dag, basert på din høyde, vekt, kjønn og alder. Anonymkode: 28cb1...1f7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det hørtes lite ut ja. Og husk å drikk vann! Anonymkode: 3c3b3...ffc Ikke fan av å drikke vann, så pusher meg selv. Jeg har aldri vært flink til å drikke vann, tviler på at jeg får i meg halv liter engang. Men har vært sånn hele livet, så skjønner ikke at det plutselig skal ha noe å si. Anonymkode: e53e3...409
Tvist Skrevet 5. juli 2021 #6 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke fan av å drikke vann, så pusher meg selv. Jeg har aldri vært flink til å drikke vann, tviler på at jeg får i meg halv liter engang. Men har vært sånn hele livet, så skjønner ikke at det plutselig skal ha noe å si. Anonymkode: e53e3...409 Om det er varmt kan de ha betydning. Væske i mat er bra. men pass på at du også får nok næring. 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #7 Skrevet 5. juli 2021 Lag deg litt supper som betasuppe, da får du væske og salt i deg. Anonymkode: 5fc8c...ce7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 Dette er ekstremt lite, du får jo i deg under halvparten av dagsbehovet. Om du ikke klarer å få i deg mer, ville jeg vært ærlig med fastlagen. Fortalt at du har et anstrengt forhold til mat, og at du ønsker henvisning til ernæringsfysiolog for hjelp. For slik du holder på nå, vil ikke fungere i lengden. At du er slapp, er kun kroppen som signaliserer at nok er nok. Anonymkode: f0687...881 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Skrevet 5. juli 2021 Du kan jo ta noen knekkebrød til lunsj og kvelds også. Anonymkode: 5fa81...1dd
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Skrevet 5. juli 2021 Høres ekstremt lite ut. Prøv en kalkulator og se hvor mye (lite) du faktisk får i deg Anonymkode: a950e...32f
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dette er ekstremt lite, du får jo i deg under halvparten av dagsbehovet. Om du ikke klarer å få i deg mer, ville jeg vært ærlig med fastlagen. Fortalt at du har et anstrengt forhold til mat, og at du ønsker henvisning til ernæringsfysiolog for hjelp. For slik du holder på nå, vil ikke fungere i lengden. At du er slapp, er kun kroppen som signaliserer at nok er nok. Anonymkode: f0687...881 Lege hjelper ingenting. For en del år siden mistet jeg matlysten helt, spiste ingenting på flere dager. Når jeg fortalte dette til legen, var svaret «du må ikke spise middag, ta noen druer eller banan. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre og hvordan hjelpe meg selv. Magen rumler innimellom men jeg blir veldig fort mett, og er så matlei. Det er vanskelig å forklare, men det er et helvete når man føler seg mett mesteparten men magen rumler. Anonymkode: e53e3...409
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Lag deg litt supper som betasuppe, da får du væske og salt i deg. Anonymkode: 5fc8c...ce7 Takk, skal prøve det❤️ Anonymkode: e53e3...409
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 Må nesten vite hvor mye du spiser til middag? Jeg spiser som regel 2 knekkebrød til frokost og 2 til lunch. MEN jeg spiser en stor middag. Middagen er ofte over 1000 kcal. Så hender det at jeg ikke spiser mer den dagen (jeg prøver å gå ned i vekt, derfor jeg er litt mer bevisst på det). Om du spiser en to burgere og pommes fritez eller en hel grandiosa til middag er veldig stor forskjell fra en potet og et fiskestykke liksom. Anonymkode: 6b04d...e0e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 Går du ned i vekt? Er du undervektig? Hvis ja på en eller begge så spiser du for lite. Anonymkode: 946b6...07e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #15 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Må nesten vite hvor mye du spiser til middag? Jeg spiser som regel 2 knekkebrød til frokost og 2 til lunch. MEN jeg spiser en stor middag. Middagen er ofte over 1000 kcal. Så hender det at jeg ikke spiser mer den dagen (jeg prøver å gå ned i vekt, derfor jeg er litt mer bevisst på det). Om du spiser en to burgere og pommes fritez eller en hel grandiosa til middag er veldig stor forskjell fra en potet og et fiskestykke liksom. Anonymkode: 6b04d...e0e Det er som regel store middager hver dag, men jeg spiser for lite allikevel. Anonymkode: e53e3...409
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2021 #16 Skrevet 6. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Går du ned i vekt? Er du undervektig? Hvis ja på en eller begge så spiser du for lite. Anonymkode: 946b6...07e Nei, går ikke ned i vekt. Er 165 og veier 56kg. Anonymkode: e53e3...409
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå