AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #1 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg har en 10 mnd gammel baby. Jeg driver å maler huset utvendig, og de siste 2 dagene har samboer passer ungen mens jeg har malet. Nå driver han å pusser opp andre deler av huset som er påbegynt. Hvordan skal jeg gjøre dette? Han kan ikke være ute på verandaen, da det er veldig usikkert område, åpne planker, maling osv osv. Jeg vet ikke om jeg skal bære han i bæresele, da det kan sprute maling fra malerkosten, å det blir mye opp og ned med ryggen. Hvordan skal jeg gjøre dette? Anonymkode: 0118f...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #2 Del Skrevet 5. juli 2021 Du maler ikke med babyen i bæresele. Du venter til du har barnevakt eller far kan ta babyen. Anonymkode: 7cd13...cee 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 5. juli 2021 #3 Del Skrevet 5. juli 2021 Ta litt nå, litt da. Er dere 2? Og har 1 barn? Går nok litt saktere med baby, men det går 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #4 Del Skrevet 5. juli 2021 SS skrev (4 minutter siden): Ta litt nå, litt da. Er dere 2? Og har 1 barn? Går nok litt saktere med baby, men det går Men, hvordan skal jeg gjøre det med malinga? Og penslene? 😂 må jo vaske de for hver gang jeg må inn å holde baby med selskap. Blir veldig tungvindt Anonymkode: 0118f...8ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #5 Del Skrevet 5. juli 2021 Bruk en bred kost, mye bedre Anonymkode: 1c1ee...967 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #6 Del Skrevet 5. juli 2021 Pakk penselen tett i en tett plastpose. Gammelt malertriks. Da trenger du ikke vaske penselen om natta engang. Resten aner jeg ikke hvordan du kan løse, jeg har ikke barn Anonymkode: a76b3...5da 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hengebuksvinet Skrevet 5. juli 2021 #7 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men, hvordan skal jeg gjøre det med malinga? Og penslene? 😂 må jo vaske de for hver gang jeg må inn å holde baby med selskap. Blir veldig tungvindt Anonymkode: 0118f...8ba Du og mannen må fordele tiden. Mal når babyen sover en stund, og bytt på å trille tur eller være med babyen. Jeg har 3 barn, og en mann som periodevis er mye borte med jobb. Det har ikke alltid vært lett å få gjort alt en vil, men mitt tips er. Litt nå, og litt da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #8 Del Skrevet 5. juli 2021 Mal når ungen sover. Eller putt ungen i lekegrind ute i nærheten av der du er eller mannen din. Eller at dere bytter på pass av barn mens den andre maler. Eller kjøp barnevakt. Etter man får barn blir logistikken helt annerledes for å få utført ting, og ting tar lengre tid. Anonymkode: 87618...c4c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #9 Del Skrevet 5. juli 2021 Og putt malekosten i en pose, godt surret igjen. Oppbevar i skyggen/svalt sted. Anonymkode: 87618...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #10 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har en 10 mnd gammel baby. Jeg driver å maler huset utvendig, og de siste 2 dagene har samboer passer ungen mens jeg har malet. Nå driver han å pusser opp andre deler av huset som er påbegynt. Hvordan skal jeg gjøre dette? Han kan ikke være ute på verandaen, da det er veldig usikkert område, åpne planker, maling osv osv. Jeg vet ikke om jeg skal bære han i bæresele, da det kan sprute maling fra malerkosten, å det blir mye opp og ned med ryggen. Hvordan skal jeg gjøre dette? Anonymkode: 0118f...8ba Da må dere prioritere. Pusser han opp inne? Da må han passe ungen når det er oppholdsvær ute og «malevennlig» vær. Evt han maler og du passer barnet. Når det regner passer du barnet og han pusser opp inne. Om hans inneprosjekt ikke medfører støy/skader på barnet har han barnet sammen med seg i vippestol eller lekegrind. Mal om kvelden/natta begge to når barnet sover om det er oppholdsvær, alle klarer noen dager med litt mindre søvn for å få huset malt ferdig innen rimelig tid. Skaff barnevakt til barnet. Når dere selv er i nærheten kan dere betale en nabo-ungdom fra 13-14 og oppover til å se til barnet i huset/på eiendommen. Evt få besteforeldre, tanter/onkler eller venner til å hjelpe dere. Det er mange muligheter om man bare tenker over det! Pensler dyppes i maling og legges i tett pose som luften klemmes ut av. Slik kan de ligge i flere dager, også maleruller. Legg det på en kjølig plass, ikke i sola. Ååååhhh så glad jeg er for at mine barn nå er påtur ut i voksenlivet slik at jeg slipper slike logistikk-problemer 😅 Anonymkode: 062b4...585 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #11 Del Skrevet 5. juli 2021 Du tuller, vel? Du kan selvfølgelig ikke male med ungen i bæresele! Du kan få maling på babyen, du ødelegger kroppen din og en så stor baby kjeder seg jo i hjel. Babyen må selvsagt være med faren sin eller barnevakt når du maler. Har dere familie i nærheten? Normalt sett stiller jo familie opp for hverandre, så hør om noen av dem vil underholde babyen litt mens du maler. Hvis ikke, så må du og mannen prioritere hva som haster mest av oppussing inne og utvendig maling. Anonymkode: 60b0b...d35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Del Skrevet 5. juli 2021 Hør med en ungdom i nabolaget om noen vil tjene seg en slant og være trillepike/underholde babyen i huset/ute akkurat mens dere maler. Vi har ei datter som postet på fb at hun tok barnevaktoppdrag, og det har vært flere familier som tok kontakt pga at de driver og pusser opp hus, og trenger at noen ser etter barnet. Anonymkode: 896e0...fb9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Del Skrevet 5. juli 2021 Jeg lånte min da 12-år gamle niese til barnevakt til en lignende problemstilling og ca samme alder på mitt barn. Jeg rigget til med leker og skygge, radio med litt musikk og drikke, teppe på plen og leker. 12-åringen underholdt, mens jeg pratet med begge og malte. Når babyen trengte skift, tok jeg male pause, og jeg matet/la til i vogna og niesen trillet rundt på sovende baby. Ble mange avbrudd, men en koselig dag for alle tre og jeg fikk malt to vegger av huset (én-etasjes hus). Anonymkode: f6827...032 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men, hvordan skal jeg gjøre det med malinga? Og penslene? 😂 må jo vaske de for hver gang jeg må inn å holde baby med selskap. Blir veldig tungvindt Anonymkode: 0118f...8ba Ja. Men hvorfor må du male huset? Betal noen for jobben dersom det ikke går å vente? Anonymkode: 49051...50c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #15 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men, hvordan skal jeg gjøre det med malinga? Og penslene? 😂 må jo vaske de for hver gang jeg må inn å holde baby med selskap. Blir veldig tungvindt Anonymkode: 0118f...8ba Babyen kan ikke puste inn den malingen der. En av dere må male hver sin runde. Anonymkode: a0da0...6f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #16 Del Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men, hvordan skal jeg gjøre det med malinga? Og penslene? 😂 må jo vaske de for hver gang jeg må inn å holde baby med selskap. Blir veldig tungvindt Anonymkode: 0118f...8ba Skaff deg en lekegrind der ungen kan pludre litt mellom slagene. Så kan du flytte den med deg når du må videre i malingen. Bare pass på at den settes unna der det er trygt. Anonymkode: 6906b...1ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #17 Del Skrevet 5. juli 2021 Vi malte og hus med baby. Mannen sto på i pappapermen. Klatret opp i stillas straks baby hadde sovnet. Jobbet som en helt hekt til babycallen ga lyd fra seg og vesla hadde våknet. Man kan ikke male og passe baby samtidig. Bare når barnet sover. Anonymkode: c0076...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå