AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Hva hadde du gjort om den du elsker og som du har vært gift med i flere år blir beskyldt av sin 4 år yngre lillesøster for å ha utnyttet henne seksuelt fra hun var 10 til hun var 17? Ville du kalt lillesøster løgner eller ville du trodd på henne? Det er ellers ikke noe uvennskap mellom de to. Lillesøster har ikke noe annet motiv for beskyldningen. Kunne du fortsatt samlivet med din ektefellle? Det er visstnok 30 år siden overgrepene startet... Er dette noe en lillesøster kunne funnet på? De to var tilsynelatende gode venner helt til lillesøster plutselig skal ha møtt veggen og måtte i terapi hos psykolog. Er dette noe hun og psykologen har kokt sammen for å ramme din ektefelle? Det ser ikke ut til at det er noen åpenbare hevnmotiv her. Lillesøster har trolig blitt akutt sinnsyk.. eller hva tenker dere...? Anonymkode: 8b890...30d 2
CorvusCorax Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dette noe hun og psykologen har kokt sammen for å ramme din ektefelle? 🤦♀️ 28
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Kokt sammen for å ramme din ektefelle?OMG. Anonymkode: a9428...4c1 29
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Nei da hadde jeg ikke klart og være sammen med fyren mer, tvilen hadde ikke kommet han tilgode. De færreste kvinner/menn står fram med en slik historie uten at det er noe i den. Hadde gått på dagen Anonymkode: 2086c...9ff 21
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Det vil si at han var 21år når overgrepene sluttet, da var han en voksen mann. Jeg hadde nok trodd søsteren om det ikke var åpenbart uvennskap eller andre ting som taler for at hun juger. Anonymkode: 018b2...262 23
Silva Pluvialis Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 (endret) De færreste lyver om å ha opplevd seksuelle overgrep. Hva skulle man vinne på det? Ødelegge familierelasjoner som ellers var gode? Sannsynligvis har det bare tatt tid for henne å åpne seg opp. Det tar i snitt 17 år, ofte på grunn av skam og frykt for konsekvenser. Husk det. Sjansen er større for at han er en overgriper enn for at hun lyver. Jeg skjønner ikke at du vurderer å holde sammen med en overgriper engang? Har dere barn? Endret 4. juli 2021 av Gjenferdet 28
GammelKaktus Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 (endret) Tar alltid offerets side inntil det motsatte er bevist eller det er gode grunner for å tro at offeret lyver. Er faktisk ikke så uvanlig som man skulle tro med slike "søskenovergrep". Forholdet hadde blitt avsluttet, det hadde vært ødelagt uansett ved en slik beskyldning. Endret 4. juli 2021 av FrøkenMånestråle 18
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): De færreste lyver om å ha opplevd seksuelle overgrep. Hva skulle man vinne på det? Ødelegge familierelasjoner som ellers var gode? Sannsynligvis har det bare tatt tid for henne å åpne seg opp. Det tar i snitt 17 år, ofte på grunn av skam og frykt for konsekvenser. Husk det. Sjansen er større for at han er en overgriper enn for at hun lyver. Enig med denne dessverre. Jeg må innrømme jeg ble litt paff her og aner ikke hva jeg skal svare på hva jeg hadde gjort utenforstående råd fra meg er å holde deg nøytral og spesielt IKKE anklag henne for å lyve. Slik påstand vil gjøre så fryktelig vondt at du ødelegger mellom dere for resten av deres liv. Anonymkode: f3270...2c7 11
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Ha is i magen og ikke ta noens parti. Anonymkode: f3270...2c7 4
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Ingen lyver i ettertid på å ha blitt utsatt for overgrep. Det er både ydmykende og grusomme opplevelser som offeret vil plages med daglig, år etter år. Noen ganger røper man seg, kanskje av å ha blitt provosert av overgriperen, og buser ut med sannheten. Det var iallefall det jeg gjorde, og da har man enda en ting å tenke på... Det er ikke en lek, ikke noe man tuller med. Så nei, sannsynligheten for at hun snakker sant, er 99,9%. Husk at hun vil alltid ha dette på minnet. Daglig. Hadde personlig aldri tatt sjansen på å være sammen med en overgriper. Eller en som man mistenker er en overgriper. Anonymkode: 8a902...bd7 18
Silva Pluvialis Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig med denne dessverre. Jeg må innrømme jeg ble litt paff her og aner ikke hva jeg skal svare på hva jeg hadde gjort utenforstående råd fra meg er å holde deg nøytral og spesielt IKKE anklag henne for å lyve. Slik påstand vil gjøre så fryktelig vondt at du ødelegger mellom dere for resten av deres liv. Anonymkode: f3270...2c7 Det er nok veldig lett for oss å si hva vi ville gjort i den situasjonen. Jeg skal ikke påstå at det hadde vært lett å bare skulle skille meg hvis jeg først var gift, men jeg hadde nok aldri klart å stole på en som tidligere hadde forgrepet seg på barn. Jeg hadde aldri turt å få barn med vedkomne. Hele familieidyllen hadde sannsynligvis rast sammen. 10
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 Her var det mange forstårsegpåere gitt 🙄🤯 jeg har en psykisk syk søster som plutselig fant ut (når hun var tvangsinnlagt) at "hele familien" med besteforeldre og alt, hadde vært på hun og derfor var blitt sånn som hun var. Mye kunne beviselig tilbakevises med tid og sted, og mye er så absurd at man selvfølgelig ikke kan forklare. (Jmf. hun har vært kidnappet av ufo, vi kan ikke motbevise det heller men...) men hun og behandlerne driver på enda, mangfoldige år etterpå. Behandlerne fikk en enkel "knagg" å henge en diagnose på, og legger ord i munnen hennes. Hun skjønner at hvis hun svare riktig får hun trøst og støtte og medlidenhet. Men ikke for det som egentlig er problemet, for det tror behandlerne de nå har funnet. Osv. Anonymkode: 6c95c...bdd 8
Maleficenta Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det vil si at han var 21år når overgrepene sluttet, da var han en voksen mann. Jeg hadde nok trodd søsteren om det ikke var åpenbart uvennskap eller andre ting som taler for at hun juger. Anonymkode: 018b2...262 litt rart at det ikke er noe uvennskap mellom han og søsteren dersom det har skjedd 6
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 Jeg hadde gått. Det er egentlig irrelevant for valget mitt om det faktisk skjedde. Usikkerheten ville uansett alltid vært der og ødelagt forholdet. Anonymkode: 5dcdb...6cc 4
CorvusCorax Skrevet 5. juli 2021 #15 Skrevet 5. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Her var det mange forstårsegpåere gitt 🙄🤯 jeg har en psykisk syk søster som plutselig fant ut (når hun var tvangsinnlagt) at "hele familien" med besteforeldre og alt, hadde vært på hun og derfor var blitt sånn som hun var. Mye kunne beviselig tilbakevises med tid og sted, og mye er så absurd at man selvfølgelig ikke kan forklare. (Jmf. hun har vært kidnappet av ufo, vi kan ikke motbevise det heller men...) men hun og behandlerne driver på enda, mangfoldige år etterpå. Behandlerne fikk en enkel "knagg" å henge en diagnose på, og legger ord i munnen hennes. Hun skjønner at hvis hun svare riktig får hun trøst og støtte og medlidenhet. Men ikke for det som egentlig er problemet, for det tror behandlerne de nå har funnet. Osv. Anonymkode: 6c95c...bdd Nei, psykologer legger ikke ord i munnen på pasienten. At søsteren din mest sannsynligvis er paranoid schizofren, eller har en form for forstyrrelse hvor hun hallusinerer har absolutt ingenting med behandleren å gjøre. Om dette er noe du har blitt vitne til. Altså vært med på terapi og hørt psykologen snakke tull, så må du jo melde det inn. Endret 5. juli 2021 av CorvusCorax 11
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #16 Skrevet 5. juli 2021 Jeg hadde rømt på flekken, men det er kanskje fordi jeg har opplevd en del selv, også noe i grenseland med et familiemedlem, men jeg har opplevd så mye mer enn det. Skal mye til for at jeg stoler på en ny partner i dag, og hadde jeg fått høre noe sånt så hadde magen vrengt seg tvert, jeg hadde løpt eller kasta personen ut av huset mitt med en gang.. Enda verre enn de som skryter åpentlyst er de som holder hemmelig og går der og er "normale" og smiler... Blæh.... Anonymkode: 0530a...297 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #17 Skrevet 5. juli 2021 Disse psykologoene er helt sprøe. Unge damer fra øvre middeklasse som aldri har levd ett vanlig liv. Anonymkode: 81013...3d2 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #18 Skrevet 5. juli 2021 HALLO! ...hvem faen tror dere ar dere er? Du, knær-i-tightsn-finfru-gjeldsoffer med gule fingertupper ..... Ostepop! Og du, narsissus light ass...amma han Roger til han gikk i 3. Klasse... BUP og ppt han nå... Enn di da professor-vk1-bare... ta dere sammen, dere flåser av dere en masse piss til en dame her med et reelt spørsmål; og et følsomt tema. Ts, hvordan er det å lese alle svarene, var det sånn du hadde planlagt de Ønsker deg masse lykke til i alle fall. Ps! Jeg hadde tatt pause fra ham pga dette, og tatt tid for meg selv og samla litt info om temaet. Vil han bevise selv at han er rehabilitert? For lillesøstra som er voldtatt vil aldri bli ferdig med dette. Hvor hen var dette? Jeg vet at i en annen sak, så blei broren idømt ganske klart en sum med penger, og det var nok ikke å ha han i samme hus igjen hun så for seg, men han var etter en stund fri fra kontakt forbud, og var såpass mangelfullt utvikla og har ikke så brei forståelse i hodet til å stoppe å voldta før utløysning i ho eller på ho, og men antakelig rusta for å føle skam...og synes synd i henne ... Er så mye komplisert med oss mennesker.. jeg har ingen råd, dessverre... jeg er enebarn, og vokste opp med en fantasisøsken, og drømte i årevis om en bror som jeg kyssa med og som lærte meg alt de andre ikke klarte... jeg hadde han som spiderman-perfekt igjennom hele ungsdomstidstrinna. I dag er jeg sexavhengi, og skrudd sammen som en jeg ikke ville ha hatt til barnevakt.. jeg har tidlig sterilisert meg, fordi jeg surfet etter å se unge mennesker nakne, og jeg har tatt konsekvensen av det og lever sammen med en som er lik meg og vi går "skole" for sexavhengighet. Håper du kan finne forståelse for han, og ta deg tida for deg selv. Det finnes mye på Bibliotek om temaer som dette. LYKKE TIL! Rulaa• Anonymkode: 94843...e9a 1
Gjest DEN NAKNE GARTNER Skrevet 5. juli 2021 #19 Skrevet 5. juli 2021 Det er "bare" å ta en løgndetektor test. Det kan hvem som helst gjøre. Det koster bare penger.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #20 Skrevet 5. juli 2021 Helt klart forlatt han. Veldig lite trolig at søsteren lyver. Støtt henne. Hva med å ta en prat med henne. Da med forbehold om at du viser at du tror henne. Kanskje dere kan støtte hverandre? Du svarer ikke på om dere har barn sammen. Tolker det som ja. Kom deg unna. Anonymkode: d2569...180 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå