anonym1221221 Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 jeg skal dra på overnattingstur fra onsdag til fredag, men jeg har et hamster jeg ikke skjønner hva jeg skal gjøre med. Tror du det kommer til å gå bra om handterer mitt er alene i de dagene. Drar midt på dagen på onsdag og kommer hjem midt på dagen på fredag. Kommer til å vaske buret på onsdag og skifte mat og vann rett før jeg drar. Hun har et stort bur med fore etasjer. Kommer hun til å overlev de tre dagene?
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #2 Skrevet 4. juli 2021 Har du INGEN som kan komme innom på torsdag å sjekke at alt er bra? Anonymkode: e1a55...f52
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 For det første, hamstere bør ikke ha bur med flere etasjer Dette fordi de har dårlig syn og kan skade seg om de faller ned. De er også gravere, ikke klatrere, og har behov for masse bedding å grave i i stedet for flere etasjer. De trenger et stort bunnareal (MINST 80x40 cm, helst større, spesielt for syrisk hamster). Ut ifra det som kommer opp når jeg googler «hamsterbur i flere etasjer» er ingen av de i nærheten av store nok, og ikke er det plass til stort nok hjul i dem. For å svare på spørsmålet ditt, vil det antakeligvis gå fint med henne. Maten styrer hun jo uansett selv når hun spiser, og om vannet er i flaske har hun i massevis. Allikevel ville jeg nok hatt noen til å sjekke på den minst en gang bare i tilfelle det skulle skje noe Anonymkode: 88484...e32 3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Nei:/ alle er bortreist eller så har de ikke mulighet Anonymkode: 3fc46...9d5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For det første, hamstere bør ikke ha bur med flere etasjer Dette fordi de har dårlig syn og kan skade seg om de faller ned. De er også gravere, ikke klatrere, og har behov for masse bedding å grave i i stedet for flere etasjer. De trenger et stort bunnareal (MINST 80x40 cm, helst større, spesielt for syrisk hamster). Ut ifra det som kommer opp når jeg googler «hamsterbur i flere etasjer» er ingen av de i nærheten av store nok, og ikke er det plass til stort nok hjul i dem. For å svare på spørsmålet ditt, vil det antakeligvis gå fint med henne. Maten styrer hun jo uansett selv når hun spiser, og om vannet er i flaske har hun i massevis. Allikevel ville jeg nok hatt noen til å sjekke på den minst en gang bare i tilfelle det skulle skje noe Anonymkode: 88484...e32 Det buret var det jeg fikk anbefalt, men hamsteren mitt har en skål med badesand som hun holder litt på oppi pluss att bunden av buret er fylt opp med en god del sagflis der det er mulighet får henne å trives Anonymkode: 3fc46...9d5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har du INGEN som kan komme innom på torsdag å sjekke at alt er bra? Anonymkode: e1a55...f52 nei dessverre:/ noen er bortreist og andre har ikke mulighet Anonymkode: 3fc46...9d5
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det buret var det jeg fikk anbefalt, men hamsteren mitt har en skål med badesand som hun holder litt på oppi pluss att bunden av buret er fylt opp med en god del sagflis der det er mulighet får henne å trives Anonymkode: 3fc46...9d5 De som jobber i dyrebutikker har dessverre ofte ingen peiling på gnagere, spesielt angående hva som er riktig og ikke med bur, bunnstrø og hjul. Vil virkelig anbefale deg å melde deg inn i facebook-gruppen Hamsterlivet hvor det er veldig mye god informasjon rundt alt som har å gjøre med hamstere. Det er ikke mulig for det å leve et godt liv i et sånt lite bur fra dyrebutikken. Anonymkode: 88484...e32 2
Durinur Skrevet 5. juli 2021 #8 Skrevet 5. juli 2021 Det er ikke ideelt, men det går nok helt fint. Hamsteren skal jo fint klare seg et par-tre dager alene gitt at den har nok fôr og drikke, men det dumme er jo at ingen er der til å få sjekket til den. Så hvis den skader seg eller blir syk mens du er bortreist kan det rekke å utvikle seg til å bli verre enn det hadde trengt å være. Men med all sannsynlighet vil det jo gå helt fint. 1
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2021 #9 Skrevet 9. juli 2021 Har hatt hamstere i 30 år og det går fint å være borte i 2 døgn. Gi frisk og nok mat/vann før du reiser og hamsteren har det fint. Anonymkode: b5f3d...190
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå