AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 Njæ, heller dårlig. Men det er heller ikke anbefalt til den bruken. Anonymkode: 62d80...c8e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Kommer an på dosering og om du er vant til å ta dem eller ikke. Anonymkode: 8a952...458 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Novanight tabletter funker bra, å nare naturlige ingredienser. En hver kveld, men hør med lege først. Anonymkode: 7517f...337
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #6 Skrevet 4. juli 2021 Jeg har fått det delvis for søvn, delvis for uro. Det virker for meg. Sover godt. Anonymkode: 55688...eac
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #7 Skrevet 4. juli 2021 Man sover deilig, men etter et par dager så har kroppen vent seg til dem og da funker det ikke. Sobril er ikke tiltenkt jevn bruk, men sporadisk, så for en natt her og der er greit. Fint mot angst da. Vil ikke bruke sovemedisiner, men har nytte av en sove te. Det hjelper for lette søvnproblemer, ikke om det tar seg opp eller blir tankekjør. Anonymkode: 16b89...b4f
Jdz Skrevet 4. juli 2021 #8 Skrevet 4. juli 2021 Det funker kanskje, for en periode i alle fall, men er absolutt ikke å anbefale. Benzodiazepiner er vanedannende og kan være svært vanskelig å slutte med. Du vil også raskt opparbeide toleranse ved jevnlig bruk.
Ugresset Skrevet 4. juli 2021 #9 Skrevet 4. juli 2021 Hvis du sliter med å få sove pga tankekjør vil de hjelpe deg med å få sove. Man blir avslappet, men ikke direkte trøtt som med sovetabletter, og de roer tankene og gir deg ikke hangover.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #10 Skrevet 4. juli 2021 Ugresset skrev (2 minutter siden): Hvis du sliter med å få sove pga tankekjør vil de hjelpe deg med å få sove. Man blir avslappet, men ikke direkte trøtt som med sovetabletter, og de roer tankene og gir deg ikke hangover. Slik virker novanight og Anonymkode: 7517f...337
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #11 Skrevet 4. juli 2021 Som andre skriver, det vil hjelpe om du ikke får sove pga tankekjør, men det vil ikke gjøre deg søvnig slik sovetabletter gjør. Jeg bruker det maks 2 dager på rad for å snu søvnmønster ved mye tankekjør og bruker det kanskje annenhver mnd, eller mindre. Anonymkode: 418d9...11c
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #12 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Slik virker novanight og Anonymkode: 7517f...337 Det er jo bare melatonin; det prøvde jeg i årevis. Har innsett at jeg må bruke imovane 1-2 netter ila uken for å unngå sammenbrudd pga lite søvn☹️ et kosttilskudd gjør ikke nytte for oss som er fucked Anonymkode: 45774...ac0
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #13 Skrevet 5. juli 2021 Unngå alt av medikamenter for søvn og psykisk helse, mitt tips etter 10år med dette. Mange har elendig søvnrutine generelt, sitter på skjermen også for lenge. Noen klarer ikke sove uansett, men de fleste klarer med endring av livet. Anonymkode: 41526...5ea
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #14 Skrevet 5. juli 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Unngå alt av medikamenter for søvn og psykisk helse, mitt tips etter 10år med dette. Mange har elendig søvnrutine generelt, sitter på skjermen også for lenge. Noen klarer ikke sove uansett, men de fleste klarer med endring av livet. Anonymkode: 41526...5ea Det er ikke alltid man kan unngå det, men man kan legge mest mulig tilrette for å trenge minst mulig. Å gå uten søvn over tid gjør psyken mye verre, evnen til å fungere daler og man blir mer utsatt for feks psykoser. Man kan bli sprø av for lite søvn. Du har rett I det med skjerm. Å sitte på skjerm før sengetid er det dummeste man kan gjøre. Det utsetter søvnen med et par timer. Det finnes rødlys apper, men litt usikker på effekten. Gode og regelmessige vaner er viktig. Jeg prøver å legge meg og stå opp til samme tid hver dag. Dvs opp 0700 og i seng 2300. Ikke sove på dagtid/ ettermiddag da snur døgnet fort. Har prøvd forskjellig skiftarbeid og når søvnen er litt på utur fra før ble det nesten umulig å omstille seg og fungere. Ikke legge seg for mett og ikke sulten. Helst dusj eller bad før sengetid. Helst les ukeblad eller tegneserie på sengekanten. Natten er ikke en tid for å løse alle dagens konflikter. Da blir man bare søvnløs og problemene er de samme når man våkner uansett. Anonymkode: 16b89...b4f 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #15 Skrevet 5. juli 2021 Sobril funker som sovemedisin for meg. Blir så sløv og trøtt at jeg kan sovne sittende omtrent. Har prøvd det meste som finnes av medisiner, men Sobril er den som funker best og ikke gir meg hangover. Anonymkode: f1520...941
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2021 #16 Skrevet 5. juli 2021 Ja, som alle andre rusmidler fungerer det der og da. Anonymkode: 68b3e...f4e
Purple_Pixiedust Skrevet 5. juli 2021 #17 Skrevet 5. juli 2021 Sobril er ikke ment som sovemedisin da. Da er det heller Imovane du bør ta, men den skal bare tas i en kort periode. Jeg har forøvrig gått lenge på Imovane selv tidligere, men. Jeg tar Truxal hver kveld, ca 1,5 time før jeg legger meg. Det har jeg gjort i noen år og det fungerer. Demper tankekjør, angst og uro. Får det også for som stemningsstabiliserende da, så jeg går på litt høyere dose enn de som tar det utelukkende for søvn. Jeg har ingen bivirkninger. Noen går på Quetiapine/Seroquel, men jeg personlig fikk for mange bivirkninger av det. Både økt apetitt og økt angst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå