AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #1 Skrevet 4. juli 2021 Jeg har opplevd noen ganger at jeg har blitt akutt svimmel, kvalm og at jeg må legge meg ned. De fire gangene jeg husker best var en gang på jobb, en gang på bussen på vei til skolen, en gang på båt og en gang på hotellrom med eksen. Alle gangene har jeg vært nødt å gå til toalett og jeg la meg ned og lå på gulvet lenge mens jeg hyperventilerte (utenom på hotellrommet, da lå jeg i senga og hyperventilerte mens eksen spurte om han skulle ringe ambulansen). Kjentes ut som jeg måtte kaste opp, og jeg tror at den ene gangen gjorde jeg det faktisk. Alt snurret rundt meg og jeg var ordentlig dårlig alle gangene, og tenkte at jeg var skikkelig fysisk syk. Likevel gikk det faktisk over og jeg klarte meg fint resten av arbeidsdagen og skoledagen uten problemer, det roet seg etter hvert. I ettertid har jeg vært redd for å oppleve det igjen. Hater følelsen av å være dårlig og ikke ha kontroll på kroppen. Det er forferdelig å ligge på et skittent gulv på et offentlig toalett og ikke vite hva som skjer med meg. Spesielt den ene gangen, som startet på bussen, var forferdelig. Jeg kom meg ut av bussen etter å ha kjempet imot kvalmen for ikke å kaste opp, lette etter sted å sette meg ned, men fant ingen benker å sitte på. Løp til skolen (tar ca. 2-3 min), og la meg ned på toalettet der. Lå der en stund og dro etter hvert inn til timen. Var litt dårlig i starten av timen, men så gikk det over. Men mens det sto på som verst (da jeg lå på badegulvet), så følte jeg oppriktig at nå dør jeg. Jeg vurderte å ringe ambulanse for jeg tenkte at nå er noe ordentlig alvorlig galt, når det oppstår så akutt. Merker at dette har skjedd oftere når jeg har mensen, uten at jeg vet om det er tilfeldig eller om det kan ha sammenheng. Men det har også skjedd når jeg ikke har mensen. Jeg lurer på om dette er panikkanfall, eventuelt hva annet det kan være? Vet jeg ikke kan få noe sikkert svar her, men har ingen grunn til å dra til legen ettersom jeg ikke har vært plaget med dette på en god stund, over ett år. Anonymkode: 977e9...1b1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #3 Skrevet 4. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har opplevd noen ganger at jeg har blitt akutt svimmel, kvalm og at jeg må legge meg ned. De fire gangene jeg husker best var en gang på jobb, en gang på bussen på vei til skolen, en gang på båt og en gang på hotellrom med eksen. Alle gangene har jeg vært nødt å gå til toalett og jeg la meg ned og lå på gulvet lenge mens jeg hyperventilerte (utenom på hotellrommet, da lå jeg i senga og hyperventilerte mens eksen spurte om han skulle ringe ambulansen). Kjentes ut som jeg måtte kaste opp, og jeg tror at den ene gangen gjorde jeg det faktisk. Alt snurret rundt meg og jeg var ordentlig dårlig alle gangene, og tenkte at jeg var skikkelig fysisk syk. Likevel gikk det faktisk over og jeg klarte meg fint resten av arbeidsdagen og skoledagen uten problemer, det roet seg etter hvert. I ettertid har jeg vært redd for å oppleve det igjen. Hater følelsen av å være dårlig og ikke ha kontroll på kroppen. Det er forferdelig å ligge på et skittent gulv på et offentlig toalett og ikke vite hva som skjer med meg. Spesielt den ene gangen, som startet på bussen, var forferdelig. Jeg kom meg ut av bussen etter å ha kjempet imot kvalmen for ikke å kaste opp, lette etter sted å sette meg ned, men fant ingen benker å sitte på. Løp til skolen (tar ca. 2-3 min), og la meg ned på toalettet der. Lå der en stund og dro etter hvert inn til timen. Var litt dårlig i starten av timen, men så gikk det over. Men mens det sto på som verst (da jeg lå på badegulvet), så følte jeg oppriktig at nå dør jeg. Jeg vurderte å ringe ambulanse for jeg tenkte at nå er noe ordentlig alvorlig galt, når det oppstår så akutt. Merker at dette har skjedd oftere når jeg har mensen, uten at jeg vet om det er tilfeldig eller om det kan ha sammenheng. Men det har også skjedd når jeg ikke har mensen. Jeg lurer på om dette er panikkanfall, eventuelt hva annet det kan være? Vet jeg ikke kan få noe sikkert svar her, men har ingen grunn til å dra til legen ettersom jeg ikke har vært plaget med dette på en god stund, over ett år. Anonymkode: 977e9...1b1 Jeg blir også sånn noen ganger. Jeg kan kjenne at jeg blir svimmel og deretter kvalm. Så blir jeg veldig redd og skjelver. Og jeg kan begynne å gråte helt ukontrollert. Noen måneder siden sist nå men jeg tror det kommer oftere når jeg er stresset og sliten. Etter en time eller to så er jeg i grei form igjen og kan nesten le av hendelsen... Anonymkode: f7be1...c9a
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #4 Skrevet 4. juli 2021 Kom på en gang der jeg faktisk besvimte også, var rundt 14-15 år, dvs. ca. 7 år siden. Startet med at jeg ble svimmel og deretter kvalm, til slutt besvimte jeg. Første gang i mitt liv (utenom som barn) at jeg har besvimt. Men jeg var på helsesenteret da dette skjedde og våknet av at jeg lå på en båre med masse helsepersonell rundt meg. Som barn besvimte jeg en del og ble henvist til sykehus for utredning pga. gjentatte besvimelser uten at man visste årsaken. Vet ikke hva de eventuelt fant ut, men kan ikke ha vært noe alvorlig for da hadde jeg visst det. Teatrica skrev (8 minutter siden): Dette er helt sikker blodtrykksfall... Har lest om blodtrykksfall nå og tror det kanskje kan være det jeg har opplevd! Takk! TS Anonymkode: 977e9...1b1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2021 #5 Skrevet 4. juli 2021 Teatrica skrev (26 minutter siden): Dette er helt sikker blodtrykksfall... Dette! Anonymkode: df2f5...b2d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå