AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #41 Skrevet 7. juli 2021 Det med vestkantdamer er en tosidig sak. Man kan ende opp med en nevrotisk kjerring med dårlige verdier og harry grunnmur, eller en snill og ordentlig flott dame. Som alle andre mennesker er det forskjeller og personlighetsbrister hos alle. Man må se an dama! Det jeg likevel vil si er at de "pene" frøknene fra vestkanten, ikke utseendemessig men i væremåte og verdier, er de klart beste damene man kan finne i Norge. De beste damene har både penger og et klokt hode og gode verdier. Et liv med en høyt utdannet flott kvinne fra vestkanten vil kunne gi deg muligheter du ikke får ellers. Kontakter høyt i samfunnet og i inn- og utland. Store ressurser. Hytter her og der. Fine biler og hus. Livet er rett og slett bedre på vestkanten på nesten alle måter! Jeg kan ikke skjønne at noen vil velge en dame fra Hokksund om de kunne fått en dame fra Bærum. Bærum er bare bedre. Jeg vet at mange vil protestere, men få har også innsikt i hvordan livet faktisk leves i Bærum. Det er lett å kritisere noe man ikke har peiling på. De fleste vet hva livet består i på Hokksund. Familie og familiebesøk, jobb i barnevernet kanskje, en hytte. Kanskje en ny Skoda i garasjen. Få vet at livet i Bærum består av å fly til sommerhuset i sør-Frankrike, eller en av de fem hyttene i Norge. Kjører man sportsbil eller Audi? Kommer helt an på været. Igjen, lett å kritisere som utenforstående. Men det krever også sin mann. Hva kan du om høykultur? Trives du i smoking? Klarer du å droppe fotballen? Det er få mennesker som tilhører den klassiske vestkant-kulturen, den med kulturell og økonomisk kapital . De fleste på vestkanten er normale folk fra rundt omkring i landet, altså innflyttere. Å trives på vestkanten er derfor ofte et problem. Man drar med seg ting fra bygdekulturen som automatisk krasjer med livsstilen i vest. Det gjør at livet blir vanskelig. Det blir også vanskelig å leve sammen med noen fra vestkanten dersom man hele tiden skal protestere jevnt og trutt mot kulturens koder. "Æsj, må jeg gå i skjorte på besøket til vennene våre? Jeg bare tar på meg denne t-skjorta". En klassiker. Så kjør på, hvis du klarer det. Men jeg tror du burde holde deg til dine egne. Det er også som du sier mange som stjeler stilen uten at de er mer fra vestkanten av den grunn. Vestkantkulturen er kombinasjonen letthet med tidvis stiv bekledning, kravstor omgangskrets, og store penger. Det krever sin mann og sin kvinne. Mange melder seg ut fordi de ikke takler kravene - eller får innpass. Anonymkode: b05a0...846
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #42 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Gjett en gang lol Anonymkode: 13038...911 Skjønner ikke hva som er gærent med dem jeg ass.. hvis det handler om status så kan jo de også gjøre det bra? Eller regnes utlendinger generelt som "lavstatus" for de fra vestkanten? Merkelig holdning i så fall! Anonymkode: 10f39...e38
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #43 Skrevet 7. juli 2021 Jeg er født inn i gamle penger, vokst opp på vestkanten, alltid bodd på vestkanten. Hatt en typisk vestkant oppdragelse med ballett, fiolin og piano som hobby. Har stor kulturell balast fra oppveksten. Jeg gikk på privatskole som barn og ungdom og har fortsatt venner derifra og ser hvilke menn de har valgt og at de er av samme type som jeg ofte faller for. Men jeg faller for menn fra ulike typer demografi, geografi og oppvekstvilkår men felles for alle er solid utdannelse, fornuftig økonomisk og i valg her i livet ellers- stabil som person (ikke store psykiske vansker, masse alternative interesser og tanker). De må også være engasjerte i verden, og i ulike temaer, være reflekterte og empatiske. Men Jeg liker heller ikke nyrike menn som flasher og er kvalme og hovne. Det hjelper ikke å ha flott jobb eller utdannelse hvis man mangler dannelse og evne til refleksjon og empati. Anonymkode: 76c4e...285 3
Gjest Peanut Skrevet 7. juli 2021 #44 Skrevet 7. juli 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: De fleste på vestkanten er normale folk fra rundt omkring i landet, altså innflyttere. Å trives på vestkanten er derfor ofte et problem. Man drar med seg ting fra bygdekulturen som automatisk krasjer med livsstilen i vest. Det gjør at livet blir vanskelig. Det blir også vanskelig å leve sammen med noen fra vestkanten dersom man hele tiden skal protestere jevnt og trutt mot kulturens koder. "Æsj, må jeg gå i skjorte på besøket til vennene våre? Jeg bare tar på meg denne t-skjorta". En klassiker. Anonymkode: b05a0...846 Noen jeg snakket med for ørten år tilbake sa at innflyttere hadde «ødelagt slik det var» for de som før kunne stikke ned og over veien til nærmeste butikk iført slåbrok for å kjøpe avisen måtte nå kle på seg ellers ble de sett stygt på av andre <_< Men hva vet jeg, jeg skifter klær om jeg skal bort å snakke med naboen… 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hatt en typisk vestkant oppdragelse med ballett, fiolin og piano som hobby. Anonymkode: 76c4e...285 Med unntak av fiolin har jeg hatt samme hobbyer. Er det vestkant? O_o
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #45 Skrevet 7. juli 2021 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Det med vestkantdamer er en tosidig sak. Man kan ende opp med en nevrotisk kjerring med dårlige verdier og harry grunnmur, eller en snill og ordentlig flott dame. Som alle andre mennesker er det forskjeller og personlighetsbrister hos alle. Man må se an dama! Det jeg likevel vil si er at de "pene" frøknene fra vestkanten, ikke utseendemessig men i væremåte og verdier, er de klart beste damene man kan finne i Norge. De beste damene har både penger og et klokt hode og gode verdier. Et liv med en høyt utdannet flott kvinne fra vestkanten vil kunne gi deg muligheter du ikke får ellers. Kontakter høyt i samfunnet og i inn- og utland. Store ressurser. Hytter her og der. Fine biler og hus. Livet er rett og slett bedre på vestkanten på nesten alle måter! Jeg kan ikke skjønne at noen vil velge en dame fra Hokksund om de kunne fått en dame fra Bærum. Bærum er bare bedre. Jeg vet at mange vil protestere, men få har også innsikt i hvordan livet faktisk leves i Bærum. Det er lett å kritisere noe man ikke har peiling på. De fleste vet hva livet består i på Hokksund. Familie og familiebesøk, jobb i barnevernet kanskje, en hytte. Kanskje en ny Skoda i garasjen. Få vet at livet i Bærum består av å fly til sommerhuset i sør-Frankrike, eller en av de fem hyttene i Norge. Kjører man sportsbil eller Audi? Kommer helt an på været. Igjen, lett å kritisere som utenforstående. Men det krever også sin mann. Hva kan du om høykultur? Trives du i smoking? Klarer du å droppe fotballen? Det er få mennesker som tilhører den klassiske vestkant-kulturen, den med kulturell og økonomisk kapital . De fleste på vestkanten er normale folk fra rundt omkring i landet, altså innflyttere. Å trives på vestkanten er derfor ofte et problem. Man drar med seg ting fra bygdekulturen som automatisk krasjer med livsstilen i vest. Det gjør at livet blir vanskelig. Det blir også vanskelig å leve sammen med noen fra vestkanten dersom man hele tiden skal protestere jevnt og trutt mot kulturens koder. "Æsj, må jeg gå i skjorte på besøket til vennene våre? Jeg bare tar på meg denne t-skjorta". En klassiker. Så kjør på, hvis du klarer det. Men jeg tror du burde holde deg til dine egne. Det er også som du sier mange som stjeler stilen uten at de er mer fra vestkanten av den grunn. Vestkantkulturen er kombinasjonen letthet med tidvis stiv bekledning, kravstor omgangskrets, og store penger. Det krever sin mann og sin kvinne. Mange melder seg ut fordi de ikke takler kravene - eller får innpass. Anonymkode: b05a0...846 Hehe, de færreste fra Bærum kjører i privatfly til landstedet. Kjenner én som gjør det. Min familie har aldri gjort det, og vi var nok en av de rikeste familiene i Bærum i sin tid. Man forblir ikke rik av å flashe med privatfly og unødvendige goder, man forblir rik av å ivareta eiendom og utvikle formuen videre og ikke hive pengene ut av vinduet på fjas. Den gruppen du snakker om her er gamle penger. De er ofte jordnære og reflekterte, dannelse er viktig. Behandle alle mennesker med respekt og jobbe for en sak man brenner for. Vi reagerer ikke på bygdekultur, folk som kommer uten skjorte men iført t-skjorte. Vi setter pris på mangfold og variasjon og setter pris på mennesker slik de er. Dette er en del av oppdragelsen, som innebærer en god dose folkeskikk. Anonymkode: 76c4e...285
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2021 #46 Skrevet 7. juli 2021 Peanut skrev (7 minutter siden): Noen jeg snakket med for ørten år tilbake sa at innflyttere hadde «ødelagt slik det var» for de som før kunne stikke ned og over veien til nærmeste butikk iført slåbrok for å kjøpe avisen måtte nå kle på seg ellers ble de sett stygt på av andre <_< Men hva vet jeg, jeg skifter klær om jeg skal bort å snakke med naboen… Med unntak av fiolin har jeg hatt samme hobbyer. Er det vestkant? O_o Ikke nødvendigvis vestkant. Men det er svært mange blandt mine venner som drev med dette. Anonymkode: 76c4e...285
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2021 #47 Skrevet 8. juli 2021 Her har det kommet mye kvalitet siden sist. I går var jeg faktisk på date med ei vaskeekte vestkantdame. Hun skammet seg litt overfor meg som kommer utenfra. Sulle for all del ikke ha noe med fordommer jeg måtte ha å gjøre, og mente hun var født på feil side av byen. Samtidig merket man litt av miljøet, hva hun fortalte og interesser osv at det ikke var helt sant. Men hun var i hvert fall ikke stiv, blærete og opptatt av status og stæsj, som mange(med god grunn) tror det går i. Kul jente. Jeg har virkelig ikke gått inn for det her i det hele tatt, så fra nå skal jeg slutte å jobbe og heller skrive om alt jeg ønsker meg på kvinneguiden. Anonymkode: 13459...f09
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå